2014-01-16, 17:47
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Just det, det var du som skrev om den förut. Den har talats om tidigare.
Tycker du den är värd ca 300 kr? Är det gammagubbe-doft, eller skulle lika gärna något ha gjorts idag? Den har ju ändå några år på naken? Antar den är bäst lämpad för kallare väder. Jag tycker den låter intressant, men vill helst inte få något i stil med Old Spice, Brut eller något annat piss.
Nä ingen gubbdoft, men däremot kanske man bör vara typ 30+. Känns inte så omodern heller, skulle lika gärna ha kunnat komma ut idag känns det som. Har för mig jag gav under 200:- för min stora flaska (100 ml, eller om det var ännu mer). 300:- är kanske lite gränsfall, jag bär den inte så ofta. En bättre variant av den är L'Antichambre Le Tabac, men då är den ju såklart dyrare också.
Citera
2014-01-16, 17:56
Medlem
Kommandos avatar
Hej,

Jag har fått min Pure malt och älskar verkligen den. Problemet är durationen, jag sprayar 2 gånger på morgonen men jag känner knappt någonting efter 2-3 timmar. På de recensioner jag har läst så har det varit longevity på minst 8+ timmar. Kan det vara en formula a la 2013?
Citera
2014-01-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommando
Hej,

Jag har fått min Pure malt och älskar verkligen den. Problemet är durationen, jag sprayar 2 gånger på morgonen men jag känner knappt någonting efter 2-3 timmar. På de recensioner jag har läst så har det varit longevity på minst 8+ timmar. Kan det vara en formula a la 2013?

Tycker PM håller i sig väldigt bra.
Torr hud kan vara en faktor. På vissa så håller inte parfym i sig helt enkelt.
Citera
2014-01-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nä ingen gubbdoft, men däremot kanske man bör vara typ 30+. Känns inte så omodern heller, skulle lika gärna ha kunnat komma ut idag känns det som. Har för mig jag gav under 200:- för min stora flaska (100 ml, eller om det var ännu mer). 300:- är kanske lite gränsfall, jag bär den inte så ofta. En bättre variant av den är L'Antichambre Le Tabac, men då är den ju såklart dyrare också.
Ok, tack för det.
Tror jag ger mig på en liten chansning och ser vad som sker .
Citera
2014-01-16, 18:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nej, tyvärr. Reflection är också en helt annan prisbild.
Inte för att det spelar så jättestor roll, men Bogart kan man få för runt 300:-.
Det är sant det, men dyra parfymer har väl inte varit nåt problem för dig, du har väl en del Creed mf.l?
Citera
2014-01-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är sant det, men dyra parfymer har väl inte varit nåt problem för dig, du har väl en del Creed mf.l?
Jovisst har jag det. Nu är jag inte direkt ute efter någon dyrare parfym i dagsläget, eller något åt Le Male-hållet, utan kollade runt lite, hittade Bogart Pour Homme och läste lite om den, blev intresserad, varpå jag ser ett inlägg om den att den skulle påminna om Le Male och blev då fundersam och postade här. Men det flesta skriver omdömen som Irrbloss gör om den. Tobak och körsbär...
Citera
2014-01-16, 19:40
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Hej,

Kan också vara att projektionen på PM ebbar ju ut något där kring 3-5 timmar och blir lite närmare huden. Det plus att din näsa vänjer sig vid doften kan vara en orsak. Prova att spraya på papper eller tyg och kolla hur länge doften sitter i då. Kan också vara torr hud som Ritinkin varit inne på, då kan lite oparfymerad hudkräm eller lotion fungera bra som grund innan du sprayar på dig.
Citera
2014-01-16, 19:48
Medlem
Nic78s avatar
Någon som har testat och har synpunkter på Tom Ford's Plum Japonais förresten? Jag köpte en full flaska för ett tag sedan efter att ha haft och testat den via en dekant tidigare. Jag tycker den är riktigt fin och den kan rekommenderas att sniffas på vid tillfälle.
Citera
2014-01-16, 22:20
Bannlyst
Citat:
Hej,

Har också just fått hem o provat PM!
Har väldigt bra longevity på mig. körde den inför ett kalas + utekväll vid 7-tiden o den höll till jag kom hem vid 03, o jag kunde absolut ana den när jag vaknade dagen därpå!
Verkar vara väldigt olika beroende på vilken hudtyp man har!

Väntar med spänning på mina creed-samples, ska bli intressant att jämföra nisch-parfymer med designerparfymer!

//Jonas
Citera
2014-01-16, 22:38
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Hej,

Flankers flaskorna håller inte lika länga som orginalet.

Däremot många som blandar orginalet med pure malt eller leather.
Citera
2014-01-18, 14:51
Medlem
pocahontas väns avatar
Skulle vill varna alla för onlineshopen Beauty Planet, köpte Green irish Tweed därifrån för ca 1200 men den är garanterat fejk. Flaskan ser korrekt ut men noterna och dofterna känns så väldigt svagt, nästintill urvattnade och den håller i ca 3-4 timmar.
Citera
2014-01-18, 15:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Skulle vill varna alla för onlineshopen Beauty Planet, köpte Green irish Tweed därifrån för ca 1200 men den är garanterat fejk. Flaskan ser korrekt ut men noterna och dofterna känns så väldigt svagt, nästintill urvattnade och den håller i ca 3-4 timmar.
Låter suspekt, den ska definitivt hålla betydligt längre än så. Bättre o köpa från typ cheapsmells tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in