2013-11-08, 12:41
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Gick igenom mina gamla inlägg och kom då på igen att jag ville ha Diesel Zero plus

Mycket har hänt på prismarknaden för den här parfymen, 89 kr för 75ml.. kostade runt 3-400 förr

Ville dela med mig av detta om någon annan är sugen !
Citera
2013-11-08, 19:03
Medlem
vanwilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Gick igenom mina gamla inlägg och kom då på igen att jag ville ha Diesel Zero plus

Mycket har hänt på prismarknaden för den här parfymen, 89 kr för 75ml.. kostade runt 3-400 förr

Ville dela med mig av detta om någon annan är sugen !
Berättq gärna lite mer om vad du tycker om den och när du använder den. 89kr är inget, så kanske blir en beställning bara för att
Citera
2013-11-08, 20:17
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Den funkar väl året runt, men den kan vara lite tråkig kalla vinterdagar. Tycker den behöver värme för att alla noter ska komma fram. Sedan gillar jag ju lite varmare och kryddigare dofter när det är kallt, det känns lite mysigare med sådana dofter då. Sedan är det skönt att ha en doft som ALLTID funkar på sommaren, för mig är Colonia den doften, vill inte "förstöra" den genom att associera den med jul- och vinterminnen .
Jo, ja har också tänkt på att jag vill associera den med sommar, jag använde Acqua di Parma i julas och då tyckte jag den mest luktade tvål och sedan när jag använde den på sommaren var det svårt att få bort den vintriga känslan som jag då associerade den med. Nu vill jag så väldigt gärna ha en parfrym som passar under vinterhalvåret, men jag har inte hittat någon jag fallit för än. Jag körde ett tag med Burberry London som jag tyckte om, men för mig handlar parfym inte bara om doft utan jag tycker det är roligt med gamla klassiska parfymer som jag vet att en rad historiska personer burit före mig. Finns det någon som har något tips om någon gammal och klassisk höst-vinterparfym?
Citera
2013-11-08, 20:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jo, ja har också tänkt på att jag vill associera den med sommar, jag använde Acqua di Parma i julas och då tyckte jag den mest luktade tvål och sedan när jag använde den på sommaren var det svårt att få bort den vintriga känslan som jag då associerade den med. Nu vill jag så väldigt gärna ha en parfrym som passar under vinterhalvåret, men jag har inte hittat någon jag fallit för än. Jag körde ett tag med Burberry London som jag tyckte om, men för mig handlar parfym inte bara om doft utan jag tycker det är roligt med gamla klassiska parfymer som jag vet att en rad historiska personer burit före mig. Finns det någon som har något tips om någon gammal och klassisk höst-vinterparfym?
Var det inte du som beställde Hammam Bouquet (eller åtminstone ett sample)? Tycker den endast passar när det är kallt, och den har ju vissa anor, även om det inte är exakt samma "recept" som originalet. Sedan har vi ju Green Irish Tweed, som iaf jag tycker passar bäst på hösten och vintern, och det påstås ju från Creeds håll att en hel del kändisar burit/bär den, bl.a. Clint Eastwood, Pierce Brosnan, Russell Crowe och Cary Grant. Fast med historiska personer kanske du inte menar skådisar .

Här finns lite mer information: http://www.squidoo.com/colognes-worn-by-heads-of-state
Citera
2013-11-08, 21:00
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Var det inte du som beställde Hammam Bouquet (eller åtminstone ett sample)? Tycker den endast passar när det är kallt, och den har ju vissa anor, även om det inte är exakt samma "recept" som originalet. Sedan har vi ju Green Irish Tweed, som iaf jag tycker passar bäst på hösten och vintern, och det påstås ju från Creeds håll att en hel del kändisar burit/bär den, bl.a. Clint Eastwood, Pierce Brosnan, Russell Crowe och Cary Grant. Fast med historiska personer kanske du inte menar skådisar .

Här finns lite mer information: http://www.squidoo.com/colognes-worn-by-heads-of-state
Jodå det stämmer bra att det var jag som beställde Hammam Bouquet och det var just med tanke på att det skulle bli en passande doft nu till hösten, men det var rätt lång leveranstid på den så den har inte kommit än och så fick jag ju lite varningar här i tråden om att det fanns många som inte tyckte om den så jag förhåller mig lite avvaktande tills jag vet hur den luktar. Green Irish Tweed har jag också, men den är jag inte alls speciellt förtjust i, fast skådisar duger alldeles utmärkt som historiska personer för Acqua di Parma är ju en parfym som främst associeras med Hollywoodstjärnor från 40-talet.

Det var ju en rolig sida du länkade som jag får titta närmare på och det är väl välkänt att när det kommer till klassiska parfymer som burits av historiska personer så intar Cologne från Farina en särställning och det verkar ju också framgå av sidan. Det var en parfym som jag skrev om och recenserade härom veckan och jag tror jag faktiskt var den första i den här tråden att ta upp den, men jag har ändå inte tilltalats speciellt mycket av den doften.

Jag får väl vänta till Hammam Bouquet kommer och se om jag tycker om den eller leta vidare, det som slår mig är att när det gäller äldre dofter så finns det nästan bara sommardofter.
Citera
2013-11-08, 23:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nyfiken på Black Afghan, berätta gärna om den . Puredistance M har jag lite blandade känslor för, den har sina goda stunder men den är lite för mycket och passar inte mig, kan nästan bli lite bitter av allt läder.

Testade Black Afgano nu, första jag reagerade på var den ganska tama projektionen mot vad jag väntade mig. "Enorm" enligt fragrantica, isåfall för en överkänslig enligt mig. Jag känner av Invasion Barbare betydligt mer med bara ett par drag med duttpinnen över handleden än denna. Tror Interlude krossar denna i både projektion och hållbarhet.

Känner ingen cannabis what so ever, en hel del rökelse, trä eller oud, lite sött och någon friskare not som ligger i bakgrunden och lurar. Kan inte riktigt pin-pointa några direkta andra noter. Luktar dock väldigt gott enligt min åsikt och den ska provas mer
Citera
2013-11-09, 11:32
Medlem
injections avatar
Gjorde en beställning på 2000 kr från Essenza nobile den 31. Oktober - Torsdag. Har inte än fått någonting så man är lite orolig. Tycker ni man ska ringa/skicka mail och fråga varför det tar så långt tid?
Citera
2013-11-09, 12:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Gjorde en beställning på 2000 kr från Essenza nobile den 31. Oktober - Torsdag. Har inte än fått någonting så man är lite orolig. Tycker ni man ska ringa/skicka mail och fråga varför det tar så långt tid?

De gånger jag beställt från EN har det tagit drygt en vecka så jag tror du kan vara lugn någon arbetsdag till. Vad säger trackingnumret?

Edit: Problemet är att det verkar som Posten tar över leveransen från DHL (och när man då söker på DHL's sida ser det ut som det har fastnat på 60% om jag inte minns fel) när det kommer till Sverige vilket gör att DHL's kollinummer ändras till ett nytt som funkar på Posten. Man får ringa posten och uppge kollinumret från DHL så kan dom ge dig ett nytt du kan söka på posten.se med sen.

Edit 2: Vad har du beställt för kul btw?
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-11-09 kl. 12:32.
Citera
2013-11-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vad har du beställt för kul btw?

Det vill jag också veta!
Citera
2013-11-09, 14:17
Medlem
injections avatar
Citat:
De gånger jag beställt från EN har det tagit drygt en vecka så jag tror du kan vara lugn någon arbetsdag till. Vad säger trackingnumret?

Edit: Problemet är att det verkar som Posten tar över leveransen från DHL (och när man då söker på DHL's sida ser det ut som det har fastnat på 60% om jag inte minns fel) när det kommer till Sverige vilket gör att DHL's kollinummer ändras till ett nytt som funkar på Posten. Man får ringa posten och uppge kollinumret från DHL så kan dom ge dig ett nytt du kan söka på posten.se med sen.

Edit 2: Vad har du beställt för kul btw?

Ja jag ska nog vänta några dagar till, Essenza Nobile är seriösa så tror jag kan vara lugn...det är bara dhl som är lite seg men som sakt jag väntar senast till på onsdag.

Det blev Creed - Aventus - 120 ml + 3 samples= maison francis kurkdijan - apom pour homme,musc ravegur och amouage - honour man.

När jag luktade på min Aventus sample så blev jag fast direkt, villken doft! Ni vet den där känslan när man egentligen hittat det man sökt i evigheter, den där speciella parfymen! När jag får Aventus så ska jag kasta alla mina parfymer i paperskorgen!! Haha Modern klassiker som passar alla åldrar och det är bara + att den är dyr så att inte så många kan ha den!
Citera
2013-11-09, 14:48
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Ja jag ska nog vänta några dagar till, Essenza Nobile är seriösa så tror jag kan vara lugn...det är bara dhl som är lite seg men som sakt jag väntar senast till på onsdag.

Det blev Creed - Aventus - 120 ml + 3 samples= maison francis kurkdijan - apom pour homme,musc ravegur och amouage - honour man.

När jag luktade på min Aventus sample så blev jag fast direkt, villken doft! Ni vet den där känslan när man egentligen hittat det man sökt i evigheter, den där speciella parfymen! När jag får Aventus så ska jag kasta alla mina parfymer i paperskorgen!! Haha Modern klassiker som passar alla åldrar och det är bara + att den är dyr så att inte så många kan ha den!

Hade jag varit du hade jag ringt posten på måndag och fått det nya kollinumret om inte annat.

Aventus ÄR suverän och oavsett hype så håller den måttet. En stor favorit i samlingen.

Har inte testat APOM men Musc Ravageur är en sjukt trevlig vinterdoft och Honour Man är också den trevlig även om Epic är den som får min röst som bäst av det jag testat från Amouage.

Kan annars rekommendera denna sida för Aventus http://shop.skins.nl/product/5654/154660-Aventus-120ml.aspx bra pris som tusan på den.
Citera
2013-11-09, 14:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Hade jag varit du hade jag ringt posten på måndag och fått det nya kollinumret om inte annat.

Aventus ÄR suverän och oavsett hype så håller den måttet. En stor favorit i samlingen.

Har inte testat APOM men Musc Ravageur är en sjukt trevlig vinterdoft och Honour Man är också den trevlig även om Epic är den som får min röst som bäst av det jag testat från Amouage.

Kan annars rekommendera denna sida för Aventus http://shop.skins.nl/product/5654/154660-Aventus-120ml.aspx bra pris som tusan på den.
Hur var det, hade du testat Reflection från Amouage? Den är överlägset bäst iaf, om jag får säga det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in