2014-01-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Skulle vill varna alla för onlineshopen Beauty Planet, köpte Green irish Tweed därifrån för ca 1200 men den är garanterat fejk. Flaskan ser korrekt ut men noterna och dofterna känns så väldigt svagt, nästintill urvattnade och den håller i ca 3-4 timmar.

Mycket mäkligt. Jag har köpt SMW därifrån, garanterat äkta.
Köpte andra dofter ifrån BP som inte har varit just Creed, och dessa har också varit riktig vara.
Försök ta bilder och lägg upp.
Citera
2014-01-18, 16:05
Medlem
Citat:
Skulle vill varna alla för onlineshopen Beauty Planet, köpte Green irish Tweed därifrån för ca 1200 men den är garanterat fejk. Flaskan ser korrekt ut men noterna och dofterna känns så väldigt svagt, nästintill urvattnade och den håller i ca 3-4 timmar.

Dålig batch? Creed är väl kända för att ha varierande kvalité. Borde man inte kunna säga att det är ett garantiärende nästan, om den nu visar sig vara äkta?
Citera
2014-01-18, 16:25
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Den behöver ju inte vara fejk men däremot så kan den ju ha blivit stående länge. Återkom gärna med serienr/batch så kanske vi kan lista ut när den är tillverkad.
Citera
2014-01-18, 17:53
Medlem
LaCucarachas avatar
Cheapamells/allbeauty har ibland inte heller helt färska batcher. Tror min SMW jag nyss köpte var från 2012 om jag inte minns fel.
Citera
2014-01-18, 18:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Har du doftat på äkta GIT tidigare då? Den absolut vanligaste orsaken till dålig hållbarhet, enligt mig, är att man själv vänjer sig vid doften och därför får för sig att den är borta. Jag hade ofta det problemet förr, men nu är det i stället tvärt om. Har svårt att hitta en doft som INTE håller en hel dag.
Citera
2014-01-18, 22:05
Medlem
pocahontas väns avatar

Batchnumret är A3212A02. Jag har testat GIT inne på NK och det var efter det som jag bestämde mig för att köpa GIT online. Det är möjligt att jag har vant mig är, får höra med någon kompis också.

Tror inte bilder kommer hjälpa oss att avgöra huruvida produkten är äkta dock kan jag säga att man får en väldigt fint fördelad spray. Korken känns väldigt lätt men det kanske den ska göra.
Citera
2014-01-18, 22:55
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:

Batchnumret är A3212A02. Jag har testat GIT inne på NK och det var efter det som jag bestämde mig för att köpa GIT online. Det är möjligt att jag har vant mig är, får höra med någon kompis också.

Tror inte bilder kommer hjälpa oss att avgöra huruvida produkten är äkta dock kan jag säga att man får en väldigt fint fördelad spray. Korken känns väldigt lätt men det kanske den ska göra.

Det är jävla helvete att aldrig veta om man får vad man letar efter.

Är det inte risken för fake så kan det lika gärna vart en "reformulation" som de gjort utan man vet om det.
Citera
2014-01-18, 23:02
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Det är samma batch som jag har, från 2012. Varar 8+ timmar på mig utan problem.
Citera
2014-01-19, 22:33
Medlem
Armani Code, helt underbar.
Citera
2014-01-21, 09:36
Medlem
Någon som vet var man kan få tag på samples av tom fords parfymer? Har letat lite måttligt på internet utan större lycka...
Citera
2014-01-21, 10:05
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonappetit
Någon som vet var man kan få tag på samples av tom fords parfymer? Har letat lite måttligt på internet utan större lycka...
Theperfumedcourt.com
Citera
2014-01-21, 10:28
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonappetit

Surrender to Chance
Lucky Scent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in