2011-11-07, 20:03
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Diors Home Intenste EdP kostar som billigast 650 för 50ml ja, men 100ml kostar å andra sidan bara 699. Dubbla mängden för bara 49 kronor extra.

YSL La nuit de la homme finns väl endast i EdT och inte i EdP!

Exakt. Men nu så lyckades jag få 50 ml för runt 480kr eller vad det nu var. Ett riktigt kap

Jo, La nuit de la homme säljs som "Le parfum" vilket jag som vad jag har förstått är EdP versionen av doften.
Citera
2011-11-07, 20:13
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Exakt. Men nu så lyckades jag få 50 ml för runt 480kr eller vad det nu var. Ett riktigt kap

Jo, La nuit de la homme säljs som "Le parfum" vilket jag som vad jag har förstått är EdP versionen av doften.

Men eftersom 100ml kostar 699 så är väl knappast 480 kr för 50ml ett kap.
Citera
2011-11-07, 20:19
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men eftersom 100ml kostar 699 så är väl knappast 480 kr för 50ml ett kap.

Nu ska vi inte vara sånna. Jag tyckte att doften var väldigt potent när jag använde den och den höll i sig ett bra tag så jag tror inte att jag gör slut på flaskan med en gång.
Citera
2011-11-07, 20:34
Medlem
Fangelsets avatar
Jag ska till Marseille i Januari, har ni några tips på parfymer som bara kan köpas i Frankrike...
Citera
2011-11-08, 21:50
Medlem
EzZn0s avatar
Vad tycker ni om doften michael kors - michael for men? Jag hittade 75ml för 274kr och jag har hört att många rekommenderar den om man tycker om Burberry London. Tyvärr så försvinner London för mig väldigt fort och jag vill ha något som håller i sig ett tag.

Kan man ha den vardagligt eller är det mer en "sitta framför brasan" doft?
Citera
2011-11-08, 22:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Vad tycker ni om doften michael kors - michael for men? Jag hittade 75ml för 274kr och jag har hört att många rekommenderar den om man tycker om Burberry London. Tyvärr så försvinner London för mig väldigt fort och jag vill ha något som håller i sig ett tag.

Kan man ha den vardagligt eller är det mer en "sitta framför brasan" doft?
Underbar doft enligt mig, fast jag tror man bör vara 30+ för att uppskatta den. Den doftar tobak och torkad frukt ungefär. Den påminner om Burberry London vad gäller typ av doft, men rent doftnotsmässigt är de inte lika. Tycker mycket väl att man kan ha den till vardags, men som sagt, man bör nog inte vara för ung.
Citera
2011-11-09, 02:19
Medlem
MBFIMGs avatar
Tjena grabbar, någon som provat D&G - The One? Mycket komplimanger utav tjejer osv?
Citera
2011-11-09, 18:12
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Underbar doft enligt mig, fast jag tror man bör vara 30+ för att uppskatta den. Den doftar tobak och torkad frukt ungefär. Den påminner om Burberry London vad gäller typ av doft, men rent doftnotsmässigt är de inte lika. Tycker mycket väl att man kan ha den till vardags, men som sagt, man bör nog inte vara för ung.

Jäklar, precis som jag tänkte när jag såg innehållet av doften.

Kan du rekommendera någon höst/vinter parfym för oss lite yngre och som man kan ha till vardags?
Citera
2011-11-09, 18:56
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jäklar, precis som jag tänkte när jag såg innehållet av doften.

Kan du rekommendera någon höst/vinter parfym för oss lite yngre och som man kan ha till vardags?
Beror på vad du är villig att betala och om den måste vara lättillgänglig från svenska butiker/nätbutiker. Jag är lite insnöad på nischdofter och har inte längre så bra koll på dofterna man hittar hos Kicks/Åhléns osv. Jag minns att jag gillade Burberry Touch på vintern förut (ska nog damma av den och köra lite med den i vinter). Annars gillar jag Creed Green Irish Tweed (funkar året runt), L'Artisan Tea For Two, Frederic Malle Musc Ravageur, Guerlain Spiritueuse Double Vanille, Hermes Ambre Narguilé, Penhaligon's Endymion och säkert många fler som jag glömt just för tillfället...
Citera
2011-11-09, 20:46
Medlem
MBFIMGs avatar
Citat:
Beror på vad du är villig att betala och om den måste vara lättillgänglig från svenska butiker/nätbutiker. Jag är lite insnöad på nischdofter och har inte längre så bra koll på dofterna man hittar hos Kicks/Åhléns osv. Jag minns att jag gillade Burberry Touch på vintern förut (ska nog damma av den och köra lite med den i vinter). Annars gillar jag Creed Green Irish Tweed (funkar året runt), L'Artisan Tea For Two, Frederic Malle Musc Ravageur, Guerlain Spiritueuse Double Vanille, Hermes Ambre Narguilé, Penhaligon's Endymion och säkert många fler som jag glömt just för tillfället...

Du verkar vara rätt insnöad på det här med parfymer, vad tycker du om D&G - The One?
Citera
2011-11-09, 21:37
Medlem
Citat:
Jag försökte verkligen, verkligen gilla Musc Ravageur. Men det gick inte. Jag vet inte riktigt vad det är, tycker att öppningen är alldeles för hård på något vis och hur den artar sig sedan på huden vill sig verkligen inte med min näsa. Men jag kan mycket väl förstå varför man kan gilla den riktigt mycket. Doften är oerhört välgjord, inget snack om saken, men tyvärr bara inte för mig. Ni hitttar för övrigt hela Frederic Malle-linjen på COW parfym i Stockholm. Trevlig personal med!
Citera
2011-11-09, 21:57
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:

Vill helst ha något som man kan hitta relativt lätt i nätbutiker.

Jag har kollat runt på några av dofterna innan och de verkar vara väldigt uppskattade, iaf Green Irish Tweed och L'Artisan Tea for Two. Jag får nog ta och kolla upp dofterna någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in