2013-08-28, 23:56
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Var beställde du dem?

Det blev från Parfumdreams.de. Bestämde mig för 50ml refill-varianten. Lite trist presentation måhända men det är ju juicen man vill åt i slutändan och det blir även mer ekonomiskt. Registrerade mig med en ny e-postadress (eftersom jag handlat därifrån tidigare) och kunde som ny kund använda en 10 € rabattkod. Då gick hela paketet med 2 st 50ml refills på 1 349:- inklusive frakt vilket känns väldigt överkomligt. Speciellt om man jämför med priset för en standardflaska.

Sugen på en beställning du med?
Citera
2013-08-29, 01:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Det blev från Parfumdreams.de. Bestämde mig för 50ml refill-varianten. Lite trist presentation måhända men det är ju juicen man vill åt i slutändan och det blir även mer ekonomiskt. Registrerade mig med en ny e-postadress (eftersom jag handlat därifrån tidigare) och kunde som ny kund använda en 10 € rabattkod. Då gick hela paketet med 2 st 50ml refills på 1 349:- inklusive frakt vilket känns väldigt överkomligt. Speciellt om man jämför med priset för en standardflaska.

Denna eller? http://www.parfumdreams.de/Kilian-Hennessy/Herrenduefte/LOeuvre-noire/Eau-de-Parfum-Spray-Nachfuellung/index_33753.aspx

Man får alltså med en minitratt och ett litet sample med sprayfunktion? Vad sött

Edit: verkar som du köpte sista då den inte finns i lager nu iaf
Senast redigerad av NirvanA 2013-08-29 kl. 01:19.
Citera
2013-08-29, 06:56
Medlem
Citat:

Du Kunde faktiskt spara ett par hundralappar på att köpa direkt från By Kilians hemsida istället. Ingen tull då dom skickar från Frankrike, och ingen frakt om du köper två refills. Slut priset hamnar på 135 euro, vilket blir ca 1 170 kr
Citera
2013-08-29, 07:11
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Trevligt med villiga testkaniner

Vad ska du med 2ml Royal Oud, hade inte du testat den redan?

Jo men nu kan jag testa lite mer ingående istället för att gå till NK och vara pinsam. 5$ för 2ml kändes ändå billigt

Citat:
På en så pass billig beställning tror jag det är stor chans att du klarar dig.
Satt härom kvällen och var nära att beställa en Bogart Pour Homme själv, ser fram emot en recension.

Sant, det är ju större chans att nåt såpass billigt slipper igenom så testet säger väl ingenting mer än om dom är pålitliga helt enkelt

Var hittade du BPH btw för jag har inte sett den på nån av de sidor jag brukar kika på?
Citera
2013-08-29, 08:30
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Denna eller? http://www.parfumdreams.de/Kilian-Hennessy/Herrenduefte/LOeuvre-noire/Eau-de-Parfum-Spray-Nachfuellung/index_33753.aspx

Man får alltså med en minitratt och ett litet sample med sprayfunktion? Vad sött

Edit: verkar som du köpte sista då den inte finns i lager nu iaf

Japp, det är den. Jag brukar ju ha tur och lyckas köpa sist exemplaret.

Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Du Kunde faktiskt spara ett par hundralappar på att köpa direkt från By Kilians hemsida istället. Ingen tull då dom skickar från Frankrike, och ingen frakt om du köper två refills. Slut priset hamnar på 135 euro, vilket blir ca 1 170 kr

Sista jag kollade tog Kilians webbshop 80 € för en refill, var hittar du de priserna?

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Sant, det är ju större chans att nåt såpass billigt slipper igenom så testet säger väl ingenting mer än om dom är pålitliga helt enkelt

Var hittade du BPH btw för jag har inte sett den på nån av de sidor jag brukar kika på?

Finns på CheapSmells för 180:- eller på FragranceX och FragranceNet för ca 140:- om man vill beställa från USA.
Citera
2013-08-29, 08:42
Medlem
WaldemarKas avatar
Mitt lager av min favorit parfym är till ända. Och när jag ska investera i ett nytt så upptäcker jag att parfymen inte går att hitta någonstans.

Var kan jag hitta Aqua di Roma Uomo?
http://buyparfumes.com/wp-content/uploads/wpsc/product_images/aqua-di-roma-uomo.jpg

Om det nu visar sig att denna fantastiska doft gått i graven, vad finns det för alternativ som liknar/doftar/med samma karaktär som Aqua di Roma Uomo?

Tack ska ni ha!
Citera
2013-08-29, 08:45
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Finns på CheapSmells för 180:- eller på FragranceX och FragranceNet för ca 140:- om man vill beställa från USA.

Då måste dom fått in den igen nyligen för sist jag kikade fanns bara alla dom andra varianterna.
Blir jag inte blåst av araberna och slipper tull känns det ändå som en bra deal med drygt 140:- med RO provet.
Citera
2013-08-29, 09:29
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Då måste dom fått in den igen nyligen för sist jag kikade fanns bara alla dom andra varianterna.
Blir jag inte blåst av araberna och slipper tull känns det ändå som en bra deal med drygt 140:- med RO provet.

Ja jag tror inte de haft den inne på ett tag hos CS. Det låter som du fick en bra deal i vilket fall. Var det gratis frakt från det där stället eller?
Citera
2013-08-29, 10:23
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ja jag tror inte de haft den inne på ett tag hos CS. Det låter som du fick en bra deal i vilket fall. Var det gratis frakt från det där stället eller?

Ja det var ju det, lite därför det kändes värt att testa.
Men som du säger så är det kanske ovärt att testa beställa nåt dyrt iom tull-risk.
Citera
2013-08-29, 10:32
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ja det var ju det, lite därför det kändes värt att testa.
Men som du säger så är det kanske ovärt att testa beställa nåt dyrt iom tull-risk.

Ja jag skulle nog dra mig för att göra en beställning på över 500:- åtminstone. Du kan ju se hur tulldeklarationen ser ut när du får din order. Har de fyllt i "gift" istället för "goods" eller angett ett felaktigt värde kan det kanske vara värt ett försök.
Citera
2013-08-29, 10:36
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Mitt lager av min favorit parfym är till ända. Och när jag ska investera i ett nytt så upptäcker jag att parfymen inte går att hitta någonstans.

Var kan jag hitta Aqua di Roma Uomo?
http://buyparfumes.com/wp-content/uploads/wpsc/product_images/aqua-di-roma-uomo.jpg

Om det nu visar sig att denna fantastiska doft gått i graven, vad finns det för alternativ som liknar/doftar/med samma karaktär som Aqua di Roma Uomo?

Tack ska ni ha!

Denna? http://www.parfym-klick.se/Parfym/Laura-Biagiotti/Aqua-Di-Roma/
Citera
2013-08-29, 10:59
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Denna? http://www.parfym-klick.se/Parfym/Laura-Biagiotti/Aqua-Di-Roma/

Nu ställde jag två frågor i inlägget så jag får matcha ditt svar mot båda mina frågor.

Nej det är inte den.

Jag har svårt att se mig själv såra min manlighet så pass att jag kliver över on the dark side och börjar använda tjejparfym.
Det finns flera varianter av både Aqua di Roma och Roma Uomo men bara en Aqua di Roma Uomo. Och det är just den Uomo-rackarn som jag söker med lykta och google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in