2014-01-15, 16:47
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Inte alls min gode man; det är ju precis tvärt om när jag pekar på att han aldrig själv sagt att han har en fil. kand.

Det är just för att han tror att det är skillnad på "hans" kandidatexamen och en fil.kand.-examen han inte har, som det bara är i skrivningar om honom – inte av – som han kallas fil.kand.

Det skärmavbild du länkar ser vid en ytlig betraktelse ut att vara av formuleringar från delinkventen själv, men kan knappast vara det, just eftersom han beskrivs som fil.kand.

Bloggen om hans kandidatexamen verkar f ö ha tagits bort, men här är en belysande del om varför beskrivningar av honom som "fil.kand." rimligtvis måste vara skrivna om honom, inte av:
http://bayimg.com/IAgNAAAFP

Här på hans gamla CV står det kandidatexamen...

http://www.webbsidor.com/?page_id=7
Citera
2014-01-15, 16:54
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Här på hans gamla CV står det kandidatexamen...

http://www.webbsidor.com/?page_id=7
Precis min poäng.
Citera
2014-01-15, 17:00
Medlem
Baisers avatar
Alltid bra att dubbel kolla...

https://twitter.com/lillaamal/status/423483855316606976/photo/1
Citera
2014-01-15, 17:03
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Alltid bra att dubbel kolla...

https://twitter.com/lillaamal/status/423483855316606976/photo/1

Lite surr i tweetosfären

Citat:
Ursprungligen postat av twitter
Henrik Arnstad ‏@arnstad 3h
Alla dessa bruna små troll som snurrar runt! Jisses. Om ett troll döms för något, är det trolldom då?

Filippa Mannerheim ‏@FMannerheim 3h
@arnstad Troll brukar spricka i solsken. Mer effektivt i sak bemöta florerande påståenden än nonchalera?

Behöver inte ha något med aktuell tråd att göra iofs.
Senast redigerad av Ostrobothnia 2014-01-15 kl. 17:09.
Citera
2014-01-15, 17:27
Medlem
Baisers avatar
Varför ljuger man om något sånt här?

Kan det ha varit så att hans far var PB stridsvagn, och han själv drömde om att bli det, men det bidde bara malaj P18?

Själv roar mig tanken, att Arnstad som kassernjägare slängd lystna blickar på Strv104 när de gav sig ut på övningsfälten.

Som GB och skytt på 104a såg jag det många gånger...
Senast redigerad av Baiser 2014-01-15 kl. 17:31.
Citera
2014-01-15, 17:40
Medlem
Citat:
Varför ljuger man om något sånt här?

Kan det ha varit så att hans far var PB stridsvagn, och han själv drömde om att bli det, men det bidde bara malaj P18?

Själv roar mig tanken, att Arnstad som kassernjägare slängd lystna blickar på Strv104 när de gav sig ut på övningsfälten.

Som GB och skytt på 104a såg jag det många gånger...

Ptja vilken kille har inte drömt om att vara en badass motherfucker Rambo style snubbe.
Grejen är väl bara att de flesta av oss håller våra badassmotherfucker drömmar ganska så hårt inträngda då vi vet våra begränsningar och att det hela egentligen är rätt barnsliga pojkfantasier!

För någon som Arnstad däremot som med största sannolikhet alltid varit en mespropp och aldrig aldrig någonsin lyckats att framstå som macho framför flickorna hur han än gör (notera gärna twitterbilden, där sitter han med boxningshandskar och försöker se tuff ut) går det inte hålla undan dom!
När söta Hanna började prata vapen såg han sin chans och gick in ...jag är minsann en tuffing jag med!

något sådant kanske?
Citera
2014-01-15, 17:46
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Ptja vilken kille har inte drömt om att vara en badass motherfucker Rambo style snubbe.
Grejen är väl bara att de flesta av oss håller våra badassmotherfucker drömmar ganska så hårt inträngda då vi vet våra begränsningar och att det hela egentligen är rätt barnsliga pojkfantasier!

För någon som Arnstad däremot som med största sannolikhet alltid varit en mespropp och aldrig aldrig någonsin lyckats att framstå som macho framför flickorna hur han än gör (notera gärna twitterbilden, där sitter han med boxningshandskar och försöker se tuff ut) går det inte hålla undan dom!
När söta Hanna började prata vapen såg han sin chans och gick in ...jag är minsann en tuffing jag med!

något sådant kanske?

Fast det var ju inte bara för Hanna Wagenius han ljög, utan som någon i tråden skrev, så har han tapetserat internet med det här påståndet.

Men visst där verkar finnas ett behov att vara macho.

Smickarnde Arnstad, att du verkar tycka att vi stridsvagns killar är det hårdaste man kan vara...
Citera
2014-01-15, 17:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Haha, det är långa titlar ni föreslår. Men som mytoman och inbillat "stridsvagnsbefäl" så kan vi väl helt enkelt bara kalla honom"ökenråttan"?

Koppla pållarna, kaptenen. "Desert Rats" är en ärofylld titel och inget man förolämpar någon med; 7th Armoured Division smiskade Rommels rumpa i Afrka och dess lagrar hålls i dag av 7th Armoured Brigade.

Arnstad ska inget av den äran ha; om han ska ha någon utmärkelse bör den verkligen inte sammankoppla honom med riktiga hjältar.
Citera
2014-01-15, 18:03
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Koppla pållarna, kaptenen. "Desert Rats" är en ärofylld titel och inget man förolämpar någon med; 7th Armoured Division smiskade Rommels rumpa i Afrka och dess lagrar hålls i dag av 7th Armoured Brigade.

Arnstad ska inget av den äran ha; om han ska ha någon utmärkelse bör den verkligen inte sammankoppla honom med riktiga hjältar.

Desert rats blir ju ökenråttorna, inte ökenråttan. Det senare känns ganska lämpligt på en mytoman med pansardrömmar. Men vi kan förstås kalla honom för ökenåsnan istället.
Citera
2014-01-15, 18:34
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Desert rats blir ju ökenråttorna, inte ökenråttan. Det senare känns ganska lämpligt på en mytoman med pansardrömmar. Men vi kan förstås kalla honom för ökenåsnan istället.

Med tanke på Arnstads röda böjelser så torde hans rank hämtas från Röda Armén. Frågan är bara om han skulle föredra "Armékommissarie" eller "Divisionskommendör"
Citera
2014-01-15, 18:43
Medlem
uhlans avatar
Snart ska ni se att skvallerpressen skriker "Flashbacks fascistelit till angrepp mot folkkär historiker!"
Citera
2014-01-15, 18:50
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhlan
Snart ska ni se att skvallerpressen skriker "Flashbacks fascistelit till angrepp mot folkkär historiker!"
Det skulle faktiskt inte förvåna mig, självfallet med undanhållande om de avslöjanden som gjorts.

Jag tar faktiskt illa upp av att Henrik Arnstad idag twittrar om "hattroll" som kan dömas. Det är givetvis så att han syftar på det senaste avslöjandet. Jag har gjort det som vilken granskande journalist som helst borde ha gjort, dvs granskat en offentlig person och publicerat. Det är inte mitt fel att Henrik ljuger om allt från akademiska meriter till mer triviala militära meriter. Om han har någon kritik att rikta bör den ske mot honom själv. Samtidigt så tycker jag att de sk "antirasister" som använder sig av Arnstad borde rikta en tacksam tanke till mig, de vill väl inte ha en riktig mytoman bland sig?
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-15 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in