Citat:
Ursprungligen postat av
flakmopedisten
Du verkar dessutom ha
gått på Arnstads numera raderade bortförklaring om att det är skillnad på en kandidatexamen och en fil.kand.
Ungefär som att säga "Jag har inte ljugit om att jag är doktor, jag sade att jag var läkare!".
Inte alls min gode man; det är ju precis tvärt om när jag pekar på att han aldrig själv sagt att han har en fil. kand.
Det är just för att han tror att det är skillnad på "hans" kandidatexamen och en fil.kand.-examen han inte har, som det bara är i skrivningar
om honom – inte
av – som han kallas fil.kand.
Det skärmavbild du länkar ser vid en ytlig betraktelse ut att vara av formuleringar från delinkventen själv, men kan knappast vara det, just eftersom han beskrivs som fil.kand.
Bloggen om hans kandidatexamen verkar f ö ha tagits bort, men här är en belysande del om varför beskrivningar av honom som "fil.kand." rimligtvis måste vara skrivna
om honom, inte
av:
http://bayimg.com/IAgNAAAFP
Tillägg: Om jag ska spekulera lite om hur han kunde få för sig något så vansinnigt om examensordningen, så kan det – utöver att han är en korkad idiot och mytoman med mindervärdeskomplex och självhävdelsebehov – bero på att han fått informationen av handledaren på uppsatsen på journalisthögskolan att examensarbetet "
är tillräckligt för en kandidatexamen".
Han har då missförstått detta och trott att examensarbetet
per se gav honom en kandidatexamen, när det som avsågs var att uppsatsen kunde tas med som det självständiga arbetet i en fil.kand. vid sidan om de nödvändiga grundkurserna.
Känslan det gav att kunna stoltsera med en "kandidatexamen" gjorde väl att Reefat aldrig kollade hur det verkligen förhöll sig – utöver då en generell inkompetens och vilja att skarva i sitt cv.