2014-01-15, 14:23
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Intressant. Om du har mailkontakt med dem så kan du alltid tipsa om sökfunktionen på deras hemsida. http://www.publicistklubben.se/1998/04/20/pk-holl-arsmote/
Sidan du länkar till har med hans far, Lennart, som var journalist på Aftonbladet.
Citera
2014-01-15, 14:28
Medlem
Gött jobbat. Har han raderat/korrigerat något på Twitter än?
Citera
2014-01-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maltesefalcon
Gött jobbat. Har han raderat/korrigerat något på Twitter än?

Kollade nyss och so far spelar han cool.
Citera
2014-01-15, 14:34
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Sidan du länkar till har med hans far, Lennart, som var journalist på Aftonbladet.

Jag är medveten om det. Jag kommenterade Publicistklubbens påstående om att de endast kommer åt information mellan 2000-2002. På min länk kan man se hur styrelsen var organiserad 1998. Länken är från PK:s egna hemsida, ska tilläggas.
Citera
2014-01-15, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Han använder dessutom fel terminologi APCR?

Vi hade tre sorters granater på STRV104 pilgranat pprj, pansarspräng psprg och rökgranat. (Det är 20 år sedan så jag är osäker på att jag har rätt förkortning) men APCR det hade vi inte....

https://twitter.com/arnstad/status/277795703009460224

Det var ju Richard Carlsson som påstod det. Därutöver har han ju rätt i sakfrågan. Henrik själv är dock en mytare. Eller åtminstonde en man som inte drar sig för överdrifter.
Senast redigerad av m249para 2014-01-15 kl. 15:07.
Citera
2014-01-15, 14:44
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
När det gäller Publecistklubben så försöker de mörka och skydda Arnstad och påstår att de bara kan komma åt informationen 2000-2002, men Zorres inlägg visar på tveksamheter angående hans tidiga styrelsmedlemskap.
Byt tillvägagångssätt om dom är knepiga att få ut information av.
Samla ihop informationen och skicka den till dom och fråga om det stämmer och be dom påtala felaktigheter.
Citera
2014-01-15, 14:59
Medlem
Igår kväll upptäckte jag tråden och satt till 01:30. Det är fascinerande och jag har följt trådarna hela dagen. Nu är det spännande. Det blir inte så mycket BNP-tillväxt från min sida, det här är kul.

Skulle vara intressant om någon i PK-media skulle kommentera denna tråd och hur de ställer sig till den fantastiske fältherren. Ska se om jag kan e-posta några.

En spekulation:
Det kan ju vara, att försvarsminister Karin Enström har fått reda på att fältherren är inblandat i vårt försvar och känner sig stärkt och säker med en sådan resurs. Därför går hon nu ut med att vi har ett starkt försvar! Alla bitar faller på plats.
Citera
2014-01-15, 15:14
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
...hans far, Lennart, som var journalist på Aftonbladet.

Ett journalistbarn? Jag borde anat det.
Citera
2014-01-15, 15:58
Medlem
KaosnegerMedKlubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz-Klingenberg
Igår kväll upptäckte jag tråden och satt till 01:30. Det är fascinerande och jag har följt trådarna hela dagen. Nu är det spännande. Det blir inte så mycket BNP-tillväxt från min sida, det här är kul.

Skulle vara intressant om någon i PK-media skulle kommentera denna tråd och hur de ställer sig till den fantastiske fältherren. Ska se om jag kan e-posta några.

En spekulation:
Det kan ju vara, att försvarsminister Karin Enström har fått reda på att fältherren är inblandat i vårt försvar och känner sig stärkt och säker med en sådan resurs. Därför går hon nu ut med att vi har ett starkt försvar! Alla bitar faller på plats.

Och den stora oredan i Frankrike, kan den måhända lösas av att makthavarna i Paris nu i det av "Astrid Lindgrenfascister" ockuperade sägenomvärvda landet i norr mirakulöst finner en i Södermalms blodiga och långdragna materialslag mognad marskalk att fylla den vakanta platsen med? En tapper och skoningslös pansarmarskalk vid namn Arnestade?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Mar%C3%A9chal_de_France

Citat:
Le titre de maréchal de France---constitue une dignité dans l'État. La France ne compte à l'heure actuelle aucun maréchal vivant.

Är det kanske lämpligast att han då får titeln maréchal d'Empire, som Napoleons stora fältherrar Soult, Ney, Davout osv.? Kommer Bryssels härskare att utnämna honom till EU-imperiets marskalk, som kämpar för att den internationella finansens profitmakare till varje pris ska få sina blodsockerpengar och att alla afrikaner och Mellanösternmänniskor som vill ska få bosätta sig i Europa och garanteras livstidsförsörjning?

Den av Bonnierkoncernen upphöjde Arnstad är ett komiskt och motbjudande fenomen som säger väldigt mycket om hans uppdragsgivares intellektuella, kulturella och etiska bankrutt. Samt det borgerliga etablissemangets enorma feghet och medlöperi.
Citera
2014-01-15, 16:00
Medlem
Ludermassignegers avatar
Att inte fria tider fått nys om Oberstürmbahnpanzerführergeneral korp.arn's militära bragder ännu förvånar mig. De brukar ju gilla att skriva om fil.arn och hans upptåg.

Hursom känns det iaf betryggande om det skulle bli krig i Sverige att vi har stridshingsten Reinfeldt, Oberstürmbahnpanzerführergeneral korp.arn och Major Björklund redo att försvara fäderneslandet mot fascisterna.
Citera
2014-01-15, 16:22
Medlem
El Capitanos avatar
Haha, det är långa titlar ni föreslår. Men som mytoman och inbillat "stridsvagnsbefäl" så kan vi väl helt enkelt bara kalla honom"ökenråttan"?
Citera
2014-01-15, 16:44
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Du verkar dessutom ha gått på Arnstads numera raderade bortförklaring om att det är skillnad på en kandidatexamen och en fil.kand. Ungefär som att säga "Jag har inte ljugit om att jag är doktor, jag sade att jag var läkare!".
Inte alls min gode man; det är ju precis tvärt om när jag pekar på att han aldrig själv sagt att han har en fil. kand.

Det är just för att han tror att det är skillnad på "hans" kandidatexamen och en fil.kand.-examen han inte har, som det bara är i skrivningar om honom – inte av – som han kallas fil.kand.
Det skärmavbild du länkar ser vid en ytlig betraktelse ut att vara av formuleringar från delinkventen själv, men kan knappast vara det, just eftersom han beskrivs som fil.kand.

Bloggen om hans kandidatexamen verkar f ö ha tagits bort, men här är en belysande del om varför beskrivningar av honom som "fil.kand." rimligtvis måste vara skrivna om honom, inte av:
http://bayimg.com/IAgNAAAFP

Tillägg: Om jag ska spekulera lite om hur han kunde få för sig något så vansinnigt om examensordningen, så kan det – utöver att han är en korkad idiot och mytoman med mindervärdeskomplex och självhävdelsebehov – bero på att han fått informationen av handledaren på uppsatsen på journalisthögskolan att examensarbetet "är tillräckligt för en kandidatexamen".
Han har då missförstått detta och trott att examensarbetet per se gav honom en kandidatexamen, när det som avsågs var att uppsatsen kunde tas med som det självständiga arbetet i en fil.kand. vid sidan om de nödvändiga grundkurserna.
Känslan det gav att kunna stoltsera med en "kandidatexamen" gjorde väl att Reefat aldrig kollade hur det verkligen förhöll sig – utöver då en generell inkompetens och vilja att skarva i sitt cv.
Senast redigerad av Skrev 2014-01-15 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in