Citat:
Ursprungligen postat av
Rimbert
Stackars Raul måste rotera i sin grav som en jordfräs just nu, var hans kvarlevor än är nedgrävda, nu när kommunisten och antisemiten, den pipröstade pansargeneralen och dåren Arnstad blivit nominerad till ett pris i hans namn.
Detta är så absurt så man finner inte längre några ord...
Men vi lever ju i landet Absurdistan, där den självutnämnda nomenklaturan underskrider de moraliska och intellektuella lågvattenmärkena mer eller mindre på daglig basis numera och bara inkasserar beröm och ryggdunkningar av den allt mer gravt hjärntvättade befolkningen.
Jag har väl förvisso inga högre tankar om Raoul Wallenberg heller, som jag bara ser som en godagspilt och tidig pk-idiot som blev helt snurrig, men anser att Arnstad inte ens en värd att knyta hans skosnören och skulle förhoppningsvis fått pannan insparkad om han ens försökt...
Nej, säga vad man vill om Raul Wallenberg, men han offrade livet för att rädda andra.
Han hade naturligtvis en helt annan kvalitet som människa än den självupptagne
tönten Henrik Arnstad. Skulle en figur som Arnstad göra något som helst självuppoffrande?
Knappast. Jag tippar på att han är oerhört mån om sig själv och aldrig skulle riskera
någonting om han själv kunde råka illa ut. En feg bedragarkaraktär är vad han är.