2014-08-19, 21:12
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Stackars Raul måste rotera i sin grav som en jordfräs just nu, var hans kvarlevor än är nedgrävda, nu när kommunisten och antisemiten, den pipröstade pansargeneralen och dåren Arnstad blivit nominerad till ett pris i hans namn.
Detta är så absurt så man finner inte längre några ord...

Men vi lever ju i landet Absurdistan, där den självutnämnda nomenklaturan underskrider de moraliska och intellektuella lågvattenmärkena mer eller mindre på daglig basis numera och bara inkasserar beröm och ryggdunkningar av den allt mer gravt hjärntvättade befolkningen.

Jag har väl förvisso inga högre tankar om Raoul Wallenberg heller, som jag bara ser som en godagspilt och tidig pk-idiot som blev helt snurrig, men anser att Arnstad inte ens en värd att knyta hans skosnören och skulle förhoppningsvis fått pannan insparkad om han ens försökt...
Nej, säga vad man vill om Raul Wallenberg, men han offrade livet för att rädda andra.

Han hade naturligtvis en helt annan kvalitet som människa än den självupptagne
tönten Henrik Arnstad. Skulle en figur som Arnstad göra något som helst självuppoffrande?

Knappast. Jag tippar på att han är oerhört mån om sig själv och aldrig skulle riskera
någonting om han själv kunde råka illa ut. En feg bedragarkaraktär är vad han är.
Citera
2014-08-20, 09:49
Bannlyst
Dagens fil. arn. koll: Andra avsnittet av fil. arns och Larsmos "podcast" finns ute nu: länk
Citera
2014-08-20, 11:07
Medlem
blowns avatar
För info har jag mailat Raul Wallenberg Academy som delar ut priset och informerat om Arnstads förehavanden. Fler kanske kan skicka information om vår kära lögnhals så att hans chanser minskar att vinna priset.

Så här valde jag att formulera mig:

Citat:
Hej,

Här kan ni läsa vad er nominering Henrik Arnstad för Raul Wallenberg-priset tycker om Raul Wallenberg:

www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/privatpersonen-wallenberg-raddade-inga-judar-det-gjorde-svenska-staten/

"I helgen har ”den ensamme hjälten” Raoul Wallenberg hyllats ännu en gång. Men denne sagornas Raoul Wallenberg skiljer sig från den historiske individen. I verkligheten var han enbart underordnad tjänsteman i ett enormt svenskt maskineri för att motarbeta Förintelsen. Privatpersonen Wallenberg räddade inga judar – det gjorde svenska staten."

Henrik Arnstad, som rakt upp och ner säger att Raul Wallenberg inte räddande några någon och var en simpel underordnad tjänsteman, ljuger konsekvent om sina egna meriter (anställningar, högskoleexamen, bedriven forskning etc.), lika konsekvent ljuger om historia, är alltså nominerad till Raul Wallenbergs pris, vilket i sin tur kännetecknas av att belöna kunskapshöjande insatser.

Att ge priset till en lögnare som Henrik Arnstad riskerar att fullständigt underminera prestigen i Raul Wallenberg-priset och skina ett löjets skimmer över Raul Wallenberg Academy.

Jag vet att det inte anses vara helt rumsrent att läsa på Flashback forum, men där finns en tråd där en hel uppsjö av Henrik Arnstads lögner avslöjats och skärskådats. Jag föreslår att ni ögnar igenom den tråden (och bortser från nazister och idioter som inte tillför något av värde) innan ni ger priset till en mytoman som Henrik Arnstad:

(FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen

Mvh Riktigt namn, ort
Citera
2014-08-20, 15:15
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
För info har jag mailat Raul Wallenberg Academy som delar ut priset och informerat om Arnstads förehavanden. Fler kanske kan skicka information om vår kära lögnhals så att hans chanser minskar att vinna priset.

Klockrent. Alla bör hjälpas åt att sprida kunskap om denne fejkhistoriker och politiske aktivist.
Citera
2014-08-20, 15:32
Bannlyst
Citat:

Meddela oss om du får svar. Snyggt gjort med lite konsumentupplysning.
Citera
2014-08-20, 16:14
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:

Mycket bra skrivet! Vore intressant om du får svar men hoppas inte på för mycket.
Citera
2014-08-20, 16:45
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:

Trevligt initiativ, men du hade gärna kunnat peka på pansargeneralens öppna antisemitism. Det hade nog varit pricken över i för de kära Wallenbergarna.
Citera
2014-08-20, 22:33
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Trevligt initiativ, men du hade gärna kunnat peka på pansargeneralens öppna antisemitism. Det hade nog varit pricken över i för de kära Wallenbergarna.

Jag har varit bara lite för inaktiv med läsningen i tråden, så jag visste faktiskt inte att det fanns fler godbitar jag kunde använt.

Inget hindrar fler att fylla på med information. Deras mail-adresser står på hemsidan, så kör hårt. Det vore väl för jävligt om Arnstad skulle vinna ett pris som bygger på att man sprider kunskap? Han vet ju för fan ingenting.
Citera
2014-08-20, 22:40
Bannlyst
Någon som lyssnat på andra avsnittet av Henriks & Larsmos podcast?

Reflektioner?
Citera
2014-08-20, 22:51
Medlem
Snapcounts avatar
Fy fan så billigt att ens börja jämföra "den smorde" med Wallenberg. En man som gav sitt liv för sina övertygelser..

Men vad vet jag, kanske det är på detta sätt man man vill minnas R. Wallenberg..

(besviken att han ens blivit nominerad)
Citera
2014-08-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannyK
Någon som lyssnat på andra avsnittet av Henriks & Larsmos podcast?
Det
Reflektioner?
Nej. Jag tycker inte att han förtjänar den uppmärksamheten faktiskt. Så länge han ges utrymme i stora tidningar och public service tycker jag att man har ett ansvar att bemöta hans lögner (om man känner att man har orken), men när det handlar om hans egen poddradio är det nog bättre att ignorera. Låt Arnstad marginalisera sig själv i tysthet.
Citera
2014-08-21, 12:55
Medlem
Bolingbrokes avatar
Arnstad måste ha en rejäl bånge på Lars Forsell. Först så uttrycker han sig sedvanligt smidigt och balanserat på twitter: "Breivikpartiet i norska rasistregeringen förnekar sig inte". Han får sedan en fråga från Stefan Dubois (M) "ursäkta men hur uttrycker du dig?". Vad gör vår favvogeneral då?
Han svarar genom en bildlänk till Lars Forsell - "Jag måste använda ord när jag talar till er."

https://twitter.com/arnstad/status/502379565801824256

Leninrunkaren Forsell och Arnstad i kladdig gemenskap. Man baxnar att han får hållas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in