2014-01-14, 15:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Jag vet inte vad som är poängen med ditt inlägg.

Nä, det menar jag inte. Men John brukar ju i varje intervju påpeka att han tränar med världsstjärnor varje dag, undrar om man får höra det i fortsättningen också?

Citatet om att han har Vieira i ryggen på träningarna är dock klockrent. Var nog 3-4 år sen iofs.
Citera
2014-01-14, 15:15
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Aguero och Toure i all ära, men nu skall han träna med riktiga världsstjärnor som Walters och Adam. Finns mycket att lära!

Crouch kan ju lära honom att bli miljonär på att inte göra någonting.
Citera
2014-01-14, 16:02
Avslutad
Det är officiellt.

http://www.mcfc.co.uk/News/Team-news/2014/January/Guidetti-joins-Stoke-on-loan
Citera
2014-01-14, 16:25
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluevelvet
Det är officiellt.

http://www.mcfc.co.uk/News/Team-news/2014/January/Guidetti-joins-Stoke-on-loan
Skoj! Hoppas det lossnar nu da, men jag ar mycket tveksam. Blir 2-3 inhopp och 0 mal under varen tippar jag.

Han har varit borta alldeles for lange.
Senast redigerad av BarryHero 2014-01-14 kl. 16:58.
Citera
2014-01-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Skoj! Hoppas det lossnar nu da, men jag ar mycket tveksam. Blir 2-3 inhopp och 0 mal under varen tippar jag.

Han har varit borta alldeles for lange.
Finns det någon rationell förklaring till att du tror det? Stoke har stora problem med sina anfallares målgörande. Guidetti må inte ha spelat a-lagsspel på ett bra tag, men han hade knappt någon erfarenhet av det när han kom till Feyenoord heller. Vältränad om än matchotränad lär han vara nu precis som då. Det troliga är att han får betydligt mer än ett par 2-3 inhopp. Vi ska inte glömma att det är en spelare som haft Hughes som tränare innan, så man kan tänka sig att det finns en konkret plan för eventuellt användande, snarare än en genuin panikinlåning.
Citera
2014-01-14, 17:14
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Finns det någon rationell förklaring till att du tror det? Stoke har stora problem med sina anfallares målgörande. Guidetti må inte ha spelat a-lagsspel på ett bra tag, men han hade knappt någon erfarenhet av det när han kom till Feyenoord heller. Vältränad om än matchotränad lär han vara nu precis som då. Det troliga är att han får betydligt mer än ett par 2-3 inhopp. Vi ska inte glömma att det är en spelare som haft Hughes som tränare innan, så man kan tänka sig att det finns en konkret plan för eventuellt användande, snarare än en genuin panikinlåning.
Han hade gjort det bra for bade Brommapojkarna och Burnley innan han gick till Feyenoord sa att han knappt hade nagon a-lagserfarenhet stammer inte. Det var dessutom under varen innan han gick till Feyenood till hosten. Stoke stirrar sig blint pa att Guidetti gjorde 20 mal pa 23 matcher for tva ar sedan. De verkar glomma att det var just tva ar sedan.

Jag tror att Guidetti ar slut som fotbollsspelare. Det funkar inte att ha ett sa langt uppehall i den aldern. Men jag hoppas givetvis motsatsen och onskar honom all lycka.
Citera
2014-01-14, 17:24
Medlem
G-spottornados avatar
Riktigt kul för Guidetti! Hoppas det stämmer att han kommer agera andraval i anfallet redan nu. Med lite tur och bra prestationer kanske han kan knipa en startplats framåt våren

Tror dock att det lär ta någon månad för honom att komma igång på riktigt, särskilt med tanke på bristen av matchtempo.

Citat:
Jag tror att Guidetti ar slut som fotbollsspelare. Det funkar inte att ha ett sa langt uppehall i den aldern. Men jag hoppas givetvis motsatsen och onskar honom all lycka.

Var det inte så att Thiago Silva var långtidsskadad och låg på sjukhus under ungefär lika lång tid?
Har ju gått rätt bra för honom, tror vi alla är överens om att han är världens bästa mittback för tillfället. Hans utveckling tog ju dessutom fart ganska sent.
Citera
2014-01-14, 17:33
Medlem
Citat:

Jaså? Och hur vet du det? Man hör ju ofta det här argumentet men vad finns det för stöd för det? Har Guidettis fotbollshjärna bara helt plötsligt försvunnit? All teknik kommer tillbaks direkt så det är inte heller något problem. Det vet alla som någonsin har gjort comeback efter ett långt uppehåll från fotbollen.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-01-14 kl. 17:39.
Citera
2014-01-14, 17:45
Medlem
Visst har han missat utveckling men att hans karriär skulle vara över pga det är överdrivet. Det som oroar är ju att han är skadebenägen pga den skada han fick och att han av den anledningen kan komma att gå sönder om och om igen tills karriären är över.

Frågan är vad lånet kostar Stoke...Hur mycket tycker de han är värd?
Citera
2014-01-14, 17:51
Medlem
Mellbergans avatar
Jahopp Guidetti, då var det upp till bevis igen. Jag har emellertid mycket svårt att se Guidetti lyckas så pass bra, att han kommer att kunna peta Elmander inom de närmsta två åren i landslaget. Men han får gärna överbevisa mig. Kul med eventuellt två(om nu Guidetti lyckas hyfsat bra) ordinarie start-anfallare i PL i alla fall.
Citera
2014-01-14, 17:57
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Var det inte så att Thiago Silva var långtidsskadad och låg på sjukhus under ungefär lika lång tid?
Har ju gått rätt bra för honom, tror vi alla är överens om att han är världens bästa mittback för tillfället. Hans utveckling tog ju dessutom fart ganska sent.
Gar inte riktigt att jamfora mittbackar och anfallare pa det sattet. Vet inte hur det var med Silvas sjukdomssituation men en mittback klarar sig bra pa att vara brytsaker och att kunna lasa av spelet bra. Sant tappar man inte nodvandigtvis av att vara skadad.
Citera
2014-01-14, 17:59
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jaså? Och hur vet du det? Man hör ju ofta det här argumentet men vad finns det för stöd för det? Har Guidettis fotbollshjärna bara helt plötsligt försvunnit? All teknik kommer tillbaks direkt så det är inte heller något problem. Det vet alla som någonsin har gjort comeback efter ett långt uppehåll från fotbollen.
All teknik kommer inte alls tillbaka direkt.

Jag har sjalv spelat fotboll och varit i samma situation som JG i ungefar samma alder. Tar tid att komma tillbaka i gammal god form - om man ens gor det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in