Citat:
Ursprungligen postat av
shitlist
Tror att de flesta håller med om att han har talang och är relativt duktig. Personligen så stör jag mig mer på det mediala utrymmet som karln faktiskt får kontra andra spelare. Man ser en liten notis i AB när Hrgota eller Wendt gör riktigt bra insatser mot bra lag medans man slår på den stora trumman när Guidetti nätat mot ett lag som håller samma nivå som Hammarby.
Jag förstår vad du menar det är samma sak som när jag diskuterra Neymar för flera år sedan och Lucas Moura var minst lika stor (nåja till en början). Men för att Neymar körde Michel Telo dansen och var medialt säljbar som seglade han upp som ohotad etta. Sedan har han ju haft en bättre utväxling i Europa än Moura....
Fast vissa spelare är bara extremt medialt duktiga (alternativt har ett sofistekerad PR apparat bakom sig lex Beckham) något man helt enkelt får köpa.
Ryan Giggs och David Beckham för mig är Giggs ändå en tveklöst bättre spelare (och över längre tid). Men Beckham (snyggare, Engelsman, PR Aparat) gör ju att han har dragit in mer pengar och framför allt hamnat längre fram i Ballon d'Or och FIFA World Player omröstningar än Giggsy....