2014-10-29, 22:12
Medlem
HAZARD17s avatar
Tycker det är kul när vissa fortfarande inte kan acceptera att han är en väldigt bra fotbollspelare för att hela tiden komma med bortförklaringar varför han hela tiden levererar. Killen är helt fantastiskt även om nu motståndet inte var det bästa.
Citera
2014-10-29, 22:21
Medlem
Två frisparksmål idag alltså. Hur många är han uppe i den här säsongen, 4-5? Kul att det äntligen börjar gå bra för honom igen.
Citera
2014-10-29, 22:25
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Två frisparksmål idag alltså. Hur många är han uppe i den här säsongen, 4-5? Kul att det äntligen börjar gå bra för honom igen.
Tror han är uppe i 7-8 st nu.
Citera
2014-10-29, 22:50
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Tycker det är kul när vissa fortfarande inte kan acceptera att han är en väldigt bra fotbollspelare för att hela tiden komma med bortförklaringar varför han hela tiden levererar. Killen är helt fantastiskt även om nu motståndet inte var det bästa.
Tror att de flesta håller med om att han har talang och är relativt duktig. Personligen så stör jag mig mer på det mediala utrymmet som karln faktiskt får kontra andra spelare. Man ser en liten notis i AB när Hrgota eller Wendt gör riktigt bra insatser mot bra lag medans man slår på den stora trumman när Guidetti nätat mot ett lag som håller samma nivå som Hammarby.
Citera
2014-10-31, 11:01
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Tror att de flesta håller med om att han har talang och är relativt duktig. Personligen så stör jag mig mer på det mediala utrymmet som karln faktiskt får kontra andra spelare. Man ser en liten notis i AB när Hrgota eller Wendt gör riktigt bra insatser mot bra lag medans man slår på den stora trumman när Guidetti nätat mot ett lag som håller samma nivå som Hammarby.

Jag förstår vad du menar det är samma sak som när jag diskuterra Neymar för flera år sedan och Lucas Moura var minst lika stor (nåja till en början). Men för att Neymar körde Michel Telo dansen och var medialt säljbar som seglade han upp som ohotad etta. Sedan har han ju haft en bättre utväxling i Europa än Moura....

Fast vissa spelare är bara extremt medialt duktiga (alternativt har ett sofistekerad PR apparat bakom sig lex Beckham) något man helt enkelt får köpa.

Ryan Giggs och David Beckham för mig är Giggs ändå en tveklöst bättre spelare (och över längre tid). Men Beckham (snyggare, Engelsman, PR Aparat) gör ju att han har dragit in mer pengar och framför allt hamnat längre fram i Ballon d'Or och FIFA World Player omröstningar än Giggsy....
Citera
2014-11-01, 18:00
Bannlyst
Guidetti blev målskytt idag i matchen mot Inverness. Matchen slutade 1-0.

Målet här: http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/tv-guidetti-slar-till-igen-for-celtic---kolla-in-malet/

EDIT: Är det bara jag som får intrycket av att han är jävligt sölig? Den där finten hade inte gått hem i en bättre liga.
Citera
2014-11-01, 18:13
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Guidetti blev målskytt idag i matchen mot Inverness. Matchen slutade 1-0.

Målet här: http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/tv-guidetti-slar-till-igen-for-celtic---kolla-in-malet/

EDIT: Är det bara jag som får intrycket av att han är jävligt sölig? Den där finten hade inte gått hem i en bättre liga.

ligan är ju rankat i klass med allsvenskan. dom andra lagen i ligan är betydligt sämre än IFK,AIK,Elfsborg
Citera
2014-11-01, 18:21
Medlem
Finten är inte så sölig ändå men kan hålla med om att han snarare är ett kraftpaket än sölig. Samma gäller dock Zlatan som drar sina motståndare ändå haha
Citera
2014-11-01, 18:23
Bannlyst
Möjligt att skottska ligan e kass men celtic e en stor klubb och nu far guidetti äntligen speltid och han gör mal. Bättre än att inte fa spela som i man c.
Citera
2014-11-02, 19:47
Medlem
Begriper inte att det inte påpekas oftare hur extremt svag ligan faktiskt är.
Malmö slog Hibernian med 7-0 på bortaplan ifjol t ex.
Att Guidetti får in några bollar mot sånt motstånd är väl knappast speciellt imponerande?
Känns som att det vore rätt svårt att misslyckas? Skulle även sätta in Henke Larssons alla mål i det ljuset. Var även det gravt övervärderat under alla år.
Citera
2014-11-02, 20:00
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Att Guidetti får in några bollar mot sånt motstånd är väl knappast speciellt imponerande?
Känns som att det vore rätt svårt att misslyckas? Skulle även sätta in Henke Larssons alla mål i det ljuset. Var även det gravt övervärderat under alla år.
Det är ju ändå bra att han tar en ordinarie plats och får en massa speltid så att han på så sätt kan eventuellt bli värvad till en bättre klubb/liga.

Vilken klubb tror du skulle passa Guidetti i nuläget?
Citera
2014-11-02, 20:06
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad

Det tas väl för fan upp hela tiden. Så fort han gör något påpekar någon att ligan är värdelös. Det har lugnat sig lite kanske, men det är bara positivt. Upprepningar är tråkiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in