2011-12-18, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bountyx2
Alla säger att Guidetti ska starta men man får inte glömma Elmander, han har också spelat riktigt bra. Insatsen mot Holland av Elmander var ju magisk.

Men det jag verkligen tycker är att Ibra ska spela som släpande anfallare/(offensiva mittfältsrollen) När Zlatan spelar högst upp så blir han för orörlig imo.

Så börja med att dra ner Zlatan, Guidetti ska helt klart med i EM-truppen. Fast jag tycker nog Elmander ska starta och sedan byta in Guidetti.

Men det jag främst vill se är att man drar ner Zlatan i plan.

Håller med. Guidetti är inte i närheten av att vara given i ett svenskt landslag men han kan vara en joker att slänga in om det blir för orörligt eller okreativt på topp.
Citera
2011-12-18, 19:30
Medlem
Calogeros avatar
Guidetti gör nog bäst i att släppa tankarna om Manchester City, åtminstone de närmast kommande åren. Däremot hade det varit väldigt kul att se vad Guidetti hade kunnat uträtta i Serie A. Palacio och Guidetti på topp i Genoa hade varit lite kul att se.
Citera
2011-12-18, 19:31
Medlem
Carlcoolings avatar
Jag har känt till John sedan han var 14 år. Han har länge varit känd för sin maniska inställning och han satte siktet på att bli bäst i världen innan han kunde stava till fotboll. Det är just hans inställning som kommer ta honom till absoluta världstoppen.
Jag både tror och hoppas att han kommer nå längre än Zlatan och förhoppningsvis får vi se dem tillsamans på topp i VM 2014.
Citera
2011-12-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Du menar Jerome Boateng som spelar i Bayern nu och inte Prince Boateng som spelar i Milan. Så att ingen missförstår.

Verkar som du själv har missförstått det då det är Kevin-Prince Boateng han menar, och inte halvbrodern Jerome.

Kevin-Prince Boateng spelade ju för Ghanas A-landslag innan han lade av med landslagsfotbollen för inte så länge sedan.
Citera
2011-12-18, 19:34
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustjaevel
Eftersom han har spelat U21 för Sverige, så får han väl inte spela för ett annat land, om jag inte missminner mig?
Du missminner dig.
Citera
2011-12-18, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaaa
Verkar som du själv har missförstått det då det är Kevin-Prince Boateng han menar, och inte halvbrodern Jerome.

Kevin-Prince Boateng spelade ju för Ghanas A-landslag innan han lade av med landslagsfotbollen för inte så länge sedan.

Sorry, slog knut på mig själv.
Citera
2011-12-18, 19:40
Medlem
Nermans avatar
Jag säger bara, vänta på Victor Claesson
Citera
2011-12-18, 19:43
Medlem
Det går att säga vad man vill om holländska ligan, men den är i alla fall bättre än allsvenskan så han förtjänar en plats i landslaget.

Oftopic:

Guidettis pappa har jag stött på en gång och han lyckades med konststycket att vara fruktansvärt skräckinjagande och väldigt sympatisk på samma gång.
Citera
2011-12-18, 19:44
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Du menar Jerome Boateng som spelar i Bayern nu och inte Prince Boateng som spelar i Milan. Så att ingen missförstår.

Nej, jag menar Prince Boateng och inte Jerome.
Prince spelade i Ghana. Jerome spelar i Tyskland.
Citera
2011-12-18, 19:56
Bannlyst
Det bästa för Guidetti är att spela hela säsongen i Holland och sen kanske bli såld till ett mindre lag i en av de stora ligorna. Det finns inte en chans att han kommer kunna ta en plats i Manchester City ens om han gör en super-säsong i Holland.
Citera
2011-12-18, 19:57
Medlem
marchisios avatar
Enligt mig bör han definitivt få chansen i landslaget, men kanske inte i EM. Hans attityd och omognad gör att han kanske till och med drar ner stämning i truppen och därför kvalitén. Det bästa hade varit att ta ut Guidetti innan EM och se hur han är med de andra spelarna...
Han är bättre rent fotbollsmässigt än Berg, Hysen och Rosenberg, men Hamrén borde inte ta med honom pga. att han är en jobbig jävel att ha att göra med.

När det gäller City hade jag inte gett honom rådet att gå tillbaka till nästa säsong, det bästa för honom hade varit att bli utlånad i ytterligare en säsong, fast till en bättre klubb och liga. Efter det hade han kunnat komma tillbaka till City och på riktigt konkurrera ut Dzeko (Balotelli och Aguero är för bra).

Ska förövrigt bli svinskoj att se hur han utvecklas och mognar i framtiden så att han kan bli den stjärna han har potential att bli
Citera
2011-12-18, 20:07
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marchisio
Enligt mig bör han definitivt få chansen i landslaget, men kanske inte i EM. Hans attityd och omognad gör att han kanske till och med drar ner stämning i truppen och därför kvalitén. Det bästa hade varit att ta ut Guidetti innan EM och se hur han är med de andra spelarna...
Han är bättre rent fotbollsmässigt än Berg, Hysen och Rosenberg, men Hamrén borde inte ta med honom pga. att han är en jobbig jävel att ha att göra med.

När det gäller City hade jag inte gett honom rådet att gå tillbaka till nästa säsong, det bästa för honom hade varit att bli utlånad i ytterligare en säsong, fast till en bättre klubb och liga. Efter det hade han kunnat komma tillbaka till City och på riktigt konkurrera ut Dzeko (Balotelli och Aguero är för bra).

Ska förövrigt bli svinskoj att se hur han utvecklas och mognar i framtiden så att han kan bli den stjärna han har potential att bli
Känner du Guidetti bra eftersom du kan uttala dig så säkert om hur han fungerar i grupp?

Annars tycker jag att han är för ung. Hur är det man brukar säga? Är man inte tillräckligt gammal är man inte tillräckligt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in