Citat:
Ursprungligen postat av
kringlarn999
Haha är du helt tappad? Det finns Inga vegetarian som äter kött, därimot finns det ett gäng halvt efterblivna idioter som tror man kan äta kött och kalla sig vegetarian.
Har man någorlunda vett så påstår man inte att man är vegetarian om man äter fisk/vilt.
Det har inget med att haka upp sig på ett "ord". För med ditt resonemang kan man kalla vad som vad som och sedan droppa " Är du en sådan som hakar upp sig så jävla mycket på ord?".
Jag antar att du säger samma till mörkahyade som klagar på att dom blir kallade negerfitta? orka haka upp sig på ett ord lixom.
Edit.
Jag kanske skulle börja påstå att jag har doktors examen, sen om någon klagar/ifrågasätter så tänker jag attackera dom som ordmärkare!!
Du är ju inget annat än en riktig pajjas, det med fruktkött gjorde fan min morgon!

.
Jepp, det där med fruktkött var riktigt löjligt. Det var lite av poängen när jag raljerade över dina aspisfasoner med "du kan inte kalla dig vegetarian raaaaaaaaaaaa".
Du använder ordet efterbliven som är ett annat ord för förståndshandikappad. Menar du att personerna ifråga verkligen lider av ett medicinskt förståndshandikapp, eller använder du ordet på ett icke fullständigt korrekt sätt för att beskriva någon som dum i huvudet? För övrigt skriver du riktigt illa för att vara någon som tjafsar om ordens betydelse.
Jämförelsen med doktorsexamen är inte helt irrelevant, men en avgörande skillnad är att man inte kan välja själv om man har det eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
kringlarn999
"Om man inte äter kött, men äter fisk, så kallas man för "Semivegetarian"".
Nej det heter Demivegetarianism och är man demivegetarian så äter man KÖTT (fisk är kött).
Och en demivegetarian är inte en sorts vegetarian? Du får ju skilja på om man menar den övergripande gruppen, eller det som idag kallas för vegan. På samma sätt räknas både långtradare och bussar som bilar, men oftast menar man personbil när man säger bil.
När man pratar med vanligt folk är det få som vet vad exempelvis en lakto-ovo-vegetarian är för något. Då är det oerhört mycket enklare att bara säga att man är vegetarian.
Få personer som äter kött eller vilt skulle beskriva sig som vegetarianer om man verkligen sitter och diskuterar deras ideologi, men i många fall, som när man ska fixa mat till en stor grupp, är det många som anmäler sig som vegetarianer av enkelhetsskäl. Då saknar det betydelse för det enda man vill förmedla är "jag vill inte att du fixar kött till mig". Orsaken är irrelevant.