Citat:
Ursprungligen postat av
hejsfittan
Ja har ätit kött en gång i tiden. Men kom på bättre tankar. Vill inte äta kött, för jag vet hur köttindustrin går till. Varför har rätt att äta upp en gris? de är en varelse, precis som du. Visste du att grisar har känslor? Dom kan alltså bli ledsna. Precis som många andra djur. Ja tycker inte att man ska äta våra medvarelser.
Hur länge har du varit duktig och tänkt på djurens känslor och ätit 100% vegetariskt? Och hur länge orkar du att fortsätta?
Hade själv 3 personer av 55 på mitt bröllop för 11 år sedan som åt strikt vegetariskt, vilket gjorde att vi faktiskt lagade flertalet vegetariska alternativ till buffén. Ett par år sedan så hade samtliga konverterat tillbaka. Dessa var då i 25årsåldern och hade ätit vegetariskt i några år.
Sedan kommer det familjeliv, bjudningar, lunchlådor och uteluncher, och det blir jobbigt i en mindre stad där det inte alltid finns så många vegetariska alternativ att välja på om man inte gillar att vara i köket själv.
Kan du tänka dig att laga kötträtter till de som inte vill äta vegetariskt till dina bjudningar? Oftast kan inte människor som du göra detta, men kan samtidigt kräva att jag lagar alternativa rätter till dig!
Och jag vet att djur har känslor, mina katter har det, och det har råttorna som de slaktar dagligen också, men det är så det funkar i världen.