Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-20, 01:19
  #361
Medlem
challies avatar
http://www.meat.org
Citera
2014-01-20, 22:42
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Du fattade inte. Fortsätter slå ifrån dig bara. Jag har kommit till insikten att JAG är ett svin. Ditt ego hindrar DIG från den insikten. även DU är ett svin, fast utan att kännas vid det.

Mvh
Hur vet du att inte ditt ego står i vägen för att förstå att du INTE är ett svin? Kaninhålet går bra mycket djupare än vad du tror. Du borde inte låsa fast dig så vid en "sanning".
__________________
Senast redigerad av Endofin 2014-01-20 kl. 22:46.
Citera
2014-01-25, 17:20
  #363
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Det ironiska i inlägget var riktat mot TS rubrik, där han genast kopplade billigt kött till djurmisshandel. Att jag skall behöva förklara detta för dig är ganska pinsamt. Så vad sägs om att du tar ditt Kinesarsle tillbaka till det land du kommer ifrån?

Ha det gött.
Ganska onödig kommentar att komma med. Jag tror att TS är väldigt medveten om att det finns undantag till det rubriken säger. Antingen var det ett helt misslyckat skämt från din sida, eller också ett helt onödigt påpekande. Jag tror alla utom du i den här tråden fattade att TS inte menade att djuren automatiskt får det bättre bara för att man betalar mer.

(Det där skickades till mig i PM)
Citera
2014-02-21, 03:27
  #364
Medlem
Jahopp. Hur går det med vegetarianismen då? Någon som gått över till den "snälla" sidan?
Citera
2014-02-21, 03:29
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challie
http://www.meat.org
va fan? man måste fylla i där, för att sedan försöka vara vegetarian i minst 30 dagar. De kan man ju göra ändå?
Citera
2014-02-21, 19:24
  #366
Medlem
challies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
va fan? man måste fylla i där, för att sedan försöka vara vegetarian i minst 30 dagar. De kan man ju göra ändå?

Ja men det är inget krav att du måste fylla i det, det är väl så de kan skicka nyhetsbrev. Var videon jag ville sprida.
Citera
2014-05-19, 05:56
  #367
Medlem
Köper nästan bara danskt fläskkött och nästan bara irländskt eller tyskt nötkött. Och jag skäms minsann inte över det heller. Både Danmark, Tyskland och Irland är västerländska europeiska länder med bra och lagom respektabel djurhållning. Om det här köttet är bra nog för flera miljoner andra européer, så är det bra nog för mig.

Nu med alla de här svenska bönderna och deras branschorganisationer som gnäller ständigt i median och målar upp sig själva som offer så får jag faktiskt ingen lust att köpa något svenskt kött alls.

Om ni bönder vill ha en bättre och mer lönsam industri, uppmana då regeringen att anpassa svensk grisindustri efter resten av Europa och inte att resten av Europa ska behöva anpassa sig efter Sverige.
__________________
Senast redigerad av vaultkeeper 2014-05-19 kl. 06:12.
Citera
2014-05-26, 20:41
  #368
Avstängd
KungPungPats avatar
PRecis som att närodlade djur mår bra när dom blir odlade medans utomlandsodlade djur inte mår bra..

Nej Sverige har inget "heligt" sätt att behandla djur bra när dom bli mördade och tvingade att stå i små burar.. det är fortfarande djurplågeri även om man köper svenskt kött för det är djurplågeri så länge djuren inte har tillgång till sitt naturliga livstillstånd och sin naturliga miljö.

Gomorgonfittan
Citera
2014-05-27, 00:28
  #369
Medlem
skunkjobbs avatar
Såhär är det: De flesta djur i svensk slaktdjursuppfödning har det inte bra och slakten och transporten dit är ofta ett djävla helvete rent ut sagt. Med detta sagt så är det ännu värre i de flesta andra länder. Ska man prompt äta kött så har det svenska i de flesta fall ett mindre dåligt ursprung ur djuretisk synvinkel.

Sen att 90 % av de danska grisarna bär på multiresistenta bakterier efter decennier av slarvig överanvändning av antibiotika. Det är inte primärt ett djurhälsoproblem utan ett problem för den som äter köttet och dem som jobbar i djuruppfödningen.
Citera
2016-12-11, 23:06
  #370
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Såhär är det: De flesta djur i svensk slaktdjursuppfödning har det inte bra och slakten och transporten dit är ofta ett djävla helvete rent ut sagt. Med detta sagt så är det ännu värre i de flesta andra länder. Ska man prompt äta kött så har det svenska i de flesta fall ett mindre dåligt ursprung ur djuretisk synvinkel.

Sen att 90 % av de danska grisarna bär på multiresistenta bakterier efter decennier av slarvig överanvändning av antibiotika. Det är inte primärt ett djurhälsoproblem utan ett problem för den som äter köttet och dem som jobbar i djuruppfödningen.

Har vi inte rätt långa transporter i Sverige? Hur många exempelvis kycklingslakterier finns det?

Sedan läser man då och då att djurtransporter välter. Hög tyngdpunkt?
Citat:
En lastbil med släp välte på måndagsförmiddagen utanför Steninge strax norr om Halmstad. Enligt uppgifter till polisen fanns kycklingar i lasten.
Polisen fick larmet klockan 10:20. Olyckan inträffade väg 625 mellan Steninge och Getinge.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/hal...n-efter-olycka
__________________
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2016-12-11 kl. 23:24.
Citera
2016-12-14, 14:46
  #371
Medlem
Vad anser du är billigt i en definition? Vilka typer av människor riktar du mot som anses köpa billigt kött i relation till inkomst? Den billiga varianten är mycket för den som inte har en stor inkomst respektive billigt för den som har mycket.

Att folk köper billigt kött, har inget med att tappa respekt för djuren. Titta bara på resten av alla djurarter hur de lever och beter sig mellan andra. Vilka har den naturligaste bedriften människan som täcker en väldigt liten del av djurlivet på jorden eller de andra djurarterna som äter andra?
Citera
2016-12-17, 19:53
  #372
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Grisarna som produceras för att bli bl.a. människoföda skulle aldrig ens ha sett dagens lus om det inte vore för köttkonsumtionen.
Har man inte levt har man inte heller riskerat lidande.

Skulle vi inte äta fläskkött skulle dessa grisar inte behöva månas om för de skulle aldrig ens bli födda.

Just i denna stund ska det runtom i landet finnas c:a 1,5 miljoner grisar utspridda bland Sveriges svinfarmare.
Att grisar har känslor som liknar människans är nog säkert. Troligtvis har de inte lika utvecklat sinne för tid och rum.
Dessa grisar får åka lastbil en gång i deras liv. De är på väg till slakten men många av dem är rätt muntra därför att grisar är nyfikna varelser.

Har egentligen inga åsikter kring vad folk stoppar i sig men svinindustrin kommer på sikt att leda till många människors lidande på grund av det sanslösa användandet av antibiotika i svinuppfödningen.

Globalisering och storskalighet göder de giriga. Som en enstaka konsument i en butiks charkavdelning kan man förvisso påverka men det är inte på det vis vi löser att den rådande köttindustrin vänder över till att bli hållbar och så djurvänlig det går.

Man skulle kunna lösa mycket genom att införa lagar om att kött som är producerat längre än 250 km från butiken inte tillåts.

Folk som köper billigt kött är inte per definition grymma eller elaka. Det är mitt svar till TS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback