2014-01-11, 14:54
Medlem
Jag håller med om att Gert kunde stundtals vara en aning 1800 talet men jag uppfattar honom som en humanist,Jag tycker det är bra att han framförde sina åsikter hur de sociala myndigheterna agerar när det gäller trasiga familjer.
Han pekade på mycket i det här samhället som är fel.Skolan äldreomsorgen som inte fungerar längre.
Kim hängde inte alltid med i hans resonemang mycket beroeende på att hon är mycket yngre än honom och faktiskt inte lika smart.
Jag tycker mer om Gert än Robert.Gert var mer inbjudande till diskussion,lite högre i tak än Robert.Han hotade mest om att fimpa folk vilket är synd för debatten.

Vad tror ni, kommer en liknande kanal som radio 1,inom snar framtid?
Citera
2014-01-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag håller med om att Gert kunde stundtals vara en aning 1800 talet men jag uppfattar honom som en humanist,Jag tycker det är bra att han framförde sina åsikter hur de sociala myndigheterna agerar när det gäller trasiga familjer.
Han pekade på mycket i det här samhället som är fel.Skolan äldreomsorgen som inte fungerar längre.
Kim hängde inte alltid med i hans resonemang mycket beroeende på att hon är mycket yngre än honom och faktiskt inte lika smart.
Jag tycker mer om Gert än Robert.Gert var mer inbjudande till diskussion,lite högre i tak än Robert.Han hotade mest om att fimpa folk vilket är synd för debatten.

Vad tror ni, kommer en liknande kanal som radio 1,inom snar framtid?

Ja, började man tala om div. som folk i allmänhet tyckte illa om så vart du fimpad av Aschberg, det var hans svaghet. Annars var programmet bra, om folk fått tala till punkt. Vissa förstår jag att han fimpade, som bara svammlade och de som ville bara driva och sabba programmet.

Gert tog, som du skriver, mycket riktigt upp det ingen ville gärna tala om...

Om det kommer en liknande kanal?
Svårt att säga, men tror nog att många mediahus tänker sig för, nu när Radio 1 fick kasta in handuken.
Men vi kan väl hoppas att det kommer en liknande kanal eller att Radio 1 rent av återuppstår.
Citera
2014-01-12, 12:36
Medlem
sigurts avatar
Jag laddade ner det absolut första programmet med Aschberg (iallafall det som låg på itunes)

Det var kul att höra, Aschberg lät inte så proffsig (helt naturligt), dom hade den där gästen som hade en restaurang ute i Nacka som hette Solsidan. Nån fastighetsnisse från SL hade försökt sig på att få pengar under bordet, dom pratade om detta många ggr så ni trogna lyssnare borde veta vad jag pratar om.

Kent från fisksättra ringde in
Citera
2014-01-12, 14:42
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Att släcka ner radio1 är ett hot mot demokratin inget annat.Passande så här ett valår.Vissa vill inte ha åsiktsfri radio även om vi nu så fint heter , lever i en demokrati.
GertFylking behövs med sina åsikter,rör om lite i debatten.
Vilken tur att DU inte var chef på radio 1.
Jag hoppas radio 1 kommer tillbaka med Gerts värld på morgonen .Till glädje för mig och många fler.
Fast Radio 1 tillförde noll och de åsikterna som Radio 1 drev hörs i många andra mediakanaler således är det extremt skitnödigt att pompöst sitta och hävda att det är ett "hot mot demokratin" att en medioker reklamkanal dukar under.
Citera
2014-01-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag laddade ner det absolut första programmet med Aschberg (iallafall det som låg på itunes)

Det var kul att höra, Aschberg lät inte så proffsig (helt naturligt), dom hade den där gästen som hade en restaurang ute i Nacka som hette Solsidan. Nån fastighetsnisse från SL hade försökt sig på att få pengar under bordet, dom pratade om detta många ggr så ni trogna lyssnare borde veta vad jag pratar om.

Kent från fisksättra ringde in

Jodå, det kommar man ihåg.
Om jag inte missminner mig, så gick restaurangen i KK, och sedan vart det tyst om det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast Radio 1 tillförde noll och de åsikterna som Radio 1 drev hörs i många andra mediakanaler således är det extremt skitnödigt att pompöst sitta och hävda att det är ett "hot mot demokratin" att en medioker reklamkanal dukar under.

Hot mot demokratin vet jag inte, men de ställde ofta lite obekväma frågor till "Makten & Härligheten" som nog knappast Public Service skulle gjort/göra.

Vet inte vad du lyssnar på, med detta med pratradio i denna form var något nytt och kanske lite spännade att höra på.
Istället för dessa dj....a Mix, Pix, Fix och allt vad de heter.
Är ju för fan samma låtar om och om igen.

Kom sedan ihåg att Radio 1 blev bara ca 2½ år.
SR fanns väl "redan" innan radion uppfunnits, och således hunnit skaffa sig en bred och trogen publik.
Det spelar ibland ingen roll vad som sänds från SR, de får sina slantar av staten ändå.
Citera
2014-01-13, 04:51
Medlem
Programiden är utmärkt men tyvärr var det några som förstörde alltihop. Kärringen Rusz och Cissi Wallin blev katastrofer med sitt självberöm och tjat om samma saker. Stammisarna stod man väl ut med men den där Jarri hoppas jag flyttar tillbaka till Finland.

Hoppas att det kommer tillbaka men fan inte med Rusz, Kärnfalk, Fredrik Sten eller Cissi Wallin. Nya förmågor som inte sitter där för att höra sig själva och göra reklam för sin skitperson. Avskyr fortfarande Rusz som utnyttjade svaga personer för sitt eget ego. Djävla häxa som var mytoman.
Citera
2014-01-14, 01:09
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Nej exakt. Det var en i bästa fall medioker kanal vilket är trist för man hade ju kunnat använda utrymmet till något vettigt. Att yra om "hot mot demokratin" visar ju bara vad det var för slags galningar som lyssnade på skiten.
Citera
2014-01-22, 20:37
Medlem
Tycker det är riktigt tråkigt att Radio 1 försvann. Det är skönt att kunna engangera sig i något istället för att alltid lyssna på musik. Brukar lyssna på play när jag springer men ibland försvinner täckningen i skogen. Går dett att ladda ned? har en android lur.
Citera
2014-01-22, 21:31
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoAlfa
Tycker det är riktigt tråkigt att Radio 1 försvann. Det är skönt att kunna engangera sig i något istället för att alltid lyssna på musik. Brukar lyssna på play när jag springer men ibland försvinner täckningen i skogen. Går dett att ladda ned? har en android lur.

Det går med Iphone så det borde väl gå lika bra med android!
Citera
2014-01-23, 09:30
Medlem
Kewks avatar
Ladda hem podkicker eller motsvarande. Då kan du ladda ner avsnitten
Gäller Android, även iPhone lär det väl finnas till.
Citera
2014-01-24, 10:48
Medlem
Jag har precis upptäckt radio 1 och lyssnar igenon deras gamla avsnitt. Men den där finnen som ringer in hela tiden, är det Jarri han heter? Är han på riktigt? Det är en svensk kille som som ringer in ibland och låter precis som honom.
Citera
2014-01-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Ladda hem podkicker eller motsvarande. Då kan du ladda ner avsnitten
Gäller Android, även iPhone lär det väl finnas till.

Tack för tipset, var en perfekt podspelare.

Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
Jag har precis upptäckt radio 1 och lyssnar igenon deras gamla avsnitt. Men den där finnen som ringer in hela tiden, är det Jarri han heter? Är han på riktigt? Det är en svensk kille som som ringer in ibland och låter precis som honom.

Synd att inte flera, precis som du, hittade kanalen innan den lades ner.
Den ökade stadigt i slutet och hade 2.0% av lyssnarna i Sthlm, vet inte om App och Datorlyssnarna var inräknade där, eller om det bara var via FM-Bandet.

Tror att Jari även går under ett alias Åke, som pratar stockholmska, och låter precis som Jari. Han gick under "Glenn" ibland, men det genomskådades.

Hoppas kanalen kommer tillbaka nu/snart, går bra via nätet och/eller via app, kan inte kosta mycket mer än programledarnas löner...

Någon som vet vad Gert gör nu för tiden? Förutom "Gerts Fredagsfräckis" i RixFM Morgonzoo på fredagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in