2014-01-26, 12:54
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
Jag har precis upptäckt radio 1 och lyssnar igenon deras gamla avsnitt. Men den där finnen som ringer in hela tiden, är det Jarri han heter? Är han på riktigt? Det är en svensk kille som som ringer in ibland och låter precis som honom.
Samma här, jag började lyssna i november-december på Aschberg. Kul gäster, roliga inringare - Historie-Lennart, Jarri och alla kvinnorna
Citera
2014-01-30, 22:58
Medlem
MTG lär ju inte återuppliva radio1 dom kommande 10 åren. Vi kan ju alltid hoppas att SBS tar och startar en ny pratradio som kommer att vara mycket bättre som inte kommer göra samma misstag som MTG.
Citera
2014-02-16, 10:31
Medlem
Rafi gör come back, nu i Ring P1. Otroligt att han slank igenom och drog ner brallorna på Täppas!!

Ljudklippet på Sveriges Radio
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1120&artikel=5784730&playau dio=4857408

Ljudklippet på Avpixlat
]https://avpixlat.info/2014/02/14/rafi-kor-over-tappas/
Citera
2014-02-16, 20:42
Medlem
sigurts avatar
Jag lyssnar på lite tidigare avsnitt, den tiden när Aschberg körde kl 12-14 (tror jag)

Iallafall så ringde historie-Lennart in under annat namn, Holger tror jag. Aschberg påpekade detta "är det inte du som är den där historikern" haha!

Sen lite senare ringde Lennart in och sa "ja jag hörde att nån ringde in som hade väldigt lik röst som mig"

För er som vill leta upp programmet så sändes det 19/4-11

ca 46:40 in i programmet!!

Nu längtar jag tills jag hör Jaris första samtal.....
Citera
2014-02-16, 20:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag lyssnar på lite tidigare avsnitt, den tiden när Aschberg körde kl 12-14 (tror jag)

Iallafall så ringde historie-Lennart in under annat namn, Holger tror jag. Aschberg påpekade detta "är det inte du som är den där historikern" haha!

Sen lite senare ringde Lennart in och sa "ja jag hörde att nån ringde in som hade väldigt lik röst som mig"

Mjoo, gillar man trollande så har du hittat rätt.
Citera
2014-02-16, 20:47
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjoo, gillar man trollande så har du hittat rätt.

Så du kände inte igen Lennarts röst vid tidsangivelsen jag skrev?
Citera
2014-02-16, 20:49
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Så du kände inte igen Lennarts röst vid tidsangivelsen jag skrev?

Inte lyssnat på det här specifika klippet, dock en hel del när kanalen var uppe och sände. Och det var en hel del oseriösa inringare som drev rätt friskt med programledarna.

Och Lennart, stackarn, verkade ju tillbringa hela sina dagar med att sitta och ringa in till radion, där han malde på i evinnerliga monologer. Aschberg kunde dra ned ljudet i en kvart och när han drog upp igen så satt han fortfarande och pratade...
Citera
2014-02-16, 21:07
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:

Du borde redan hört Jari. Dock under namnet Ove och utan finsk brytning.
Citera
2014-02-17, 16:46
Medlem
08oss avatar
Ja Aschberg får vi se mer av nu, i efterlyst!

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/aschberg-tar-over-efterlyst-i-tv3/
Citera
2014-02-17, 19:53
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Du borde redan hört Jari. Dock under namnet Ove och utan finsk brytning.

Nej!

Har bara hört "Åke" och "Glenn"

Hur många ggr ringde han in som Ove mellan tummen och pekfingret?

Och det VIKTIGA, var det hans första samtal och sen kom "jari" ?
Citera
2014-02-28, 08:17
Medlem
Jag saknar radio 1 jättemycket!Speciellt Gerts värld på morgonen.Är det någon som vet vad Gert gör nu ?Har han gått i pension?
Hoppas pratradio kommer tillbaka i någon form .Krävs då att rätt profiler håller i konceptet.Min radio är tyst nu för tiden.
Citera
2014-03-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag saknar radio 1 jättemycket!Speciellt Gerts värld på morgonen.Är det någon som vet vad Gert gör nu ?Har han gått i pension?
Hoppas pratradio kommer tillbaka i någon form .Krävs då att rätt profiler håller i konceptet.Min radio är tyst nu för tiden.

Ja, då är vi minst 2 stycken som saknar Gerts Värld.
Är lite tyst på morgonen utan det programmet, men saknar inte Kim, så ibland blir det lite repriser.
Är väldigt tyst om de som var med på Radio1, utom Aschberg som är tillbaka på TV 3 och Efterlyst.
Vad de andra gör vet jag inte, mer än att Kim skulle till Karlavagnen och Shabbe till SR Metropol.

Verkar inte som någon annan kanal nappar på ide´n, ännu...
De kan väl sända på nätet åtminstonde, det är många kanaler som kör bara där nu för tiden och kan väl inte vara allt för dyrt.
Såg att Poddlyssnandet och Webblyssnadet bara ökar, så FM-radio får väl se sig som ett komplement i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in