2014-01-01, 20:48
Medlem
Dobbelss avatar
Jag lyssnade på sista inslaget och hörde hur kanalen tonades bort. Det ska bli tråkigt utan Radio 1.

Visst, Cissis program var riktigt tråkigt och det ska bli skönt att slippa just henne. Däremot tyckte jag väldigt mycket om Gerts program, likaså Robbans. Eva Rusz funkade också, det kunde bli lite långrandigt men till skillnad från Cissi så pratade hon bara om sånt hon är duktig på.

Jag var även med på begravningsceremonin där jag fick samtala med hela gänget (bortsett från Cissi). Gert är exakt likadan i verkligheten som på radion. Helt fantastiskt.

För min del blir det nog ingen radio än på ett tag, men i samband med valet i år så kommer jag nog att ägna mig en del tid åt P1.
Citera
2014-01-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Fortsätta via nätet kommer de inte göra. Det närmaste är att de kommer skapa två-tre podcasts som läggs upp varje vecka typ.

Förtydligande: SBS Radio lägger ner 2 frekvenser men bara 1 radiostation. Rockklassiker lägger ner i Göteborg men fortsätter som vanligt på deras andra frekvenser. Radio 107,5 går i graven.

Verkar som Radio 107.5 sänder vidare på nätet, som jag skrev i ett tidigare inlägg.
Kollade deras hemsida och där står det följande:
"Radio 107.5 blir helt digitaliserad SBS Discovery Radio har beslutat att radiolicensen för Radio 107.5 kommer att lämnas tillbaka till Myndigheten för Radio och TV.
Därmed flyttas stationen från FM-bandet och blir bolagets första heldigitala radiostation.
FM-sändningarna håller på året ut och fortsätter sedan här på Radio Play."

Tänk om MTG/Radio 1 och kunnat forsätta på nätet.
Då hade de säkert blivit av med en och annan "Stammis" som kanske ringde både en och annan gång förmycket.
(De har väl kanske inte tillgång till dator/smartphone).
Kanske det kommit till en och annan ny lyssnare ute i landet/världen.
Tycker inte de satsade så mycket på att profitera sig utanför Stockholm.
Citera
2014-01-02, 12:11
Medlem
Så här skriver Radio 1 på sin Facebooksida:

"Älskade lyssnare!
Nu har fantastiska Radio1 tystnat.

Vi var ett litet gäng som jobbade stenhårt för att växa i en tuff bransch. Under våra två och ett halvt år i etern fick vi en ständigt växande, väldigt lojal lyssnarskara.
Vi fick ta emot Radioakademins pris som ”Årets radiostation” 2012 och 2013 och ”Årets underhållning” för Aschberg 2013.
Utmaningen har varit för höga koncessionsavgifter för kommersiell radio i Sverige och för få frekvenser (endast Sthlm för Radio1) för att kunna få bärighet i den slags radio vi gjort med Radio1.

Det har dock varit en spännande och rolig resa med många starka åsikter och fantastiska historier. Vi har fått lyssna till intressanta gäster och engagerade lyssnare och tillsammans har vi varit med att skapa Sveriges första privata pratradio.
Alla våra program sedan starten i april 2011 finns kvar i arkivet, som du når via play på hemsidan eller i appen.

Tack för att du har följt med oss på det här äventyret!
"

Länk till Facebook : https://www.facebook.com/Radioett?ref=stream&hc_location=stream
Citera
2014-01-02, 21:21
Medlem
fjolla666s avatar
Lyssnade nyss på när Aschberg hade Ulf Brumberg som gäst. Mycket intressant människa det där. Han sa verkligen det dom flesta tycker men inte törs säga högt ang feminism.
Både Aschberg och Shabbe var emot honom det märktes klar och tydligt. Man riktigt hörde hur arg Shabbe var. Sen när folk fick ringa in så va det 95% av dom som höll med Brumberg. Och en kille ifrågasatte Shabbe varför hon lät så sur. -JAG LÅTER VÄL INTE SUR sa hon surt. Haha
Citera
2014-01-04, 14:50
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Lyssnade nyss på när Aschberg hade Ulf Brumberg som gäst. Mycket intressant människa det där. Han sa verkligen det dom flesta tycker men inte törs säga högt ang feminism.
Både Aschberg och Shabbe var emot honom det märktes klar och tydligt. Man riktigt hörde hur arg Shabbe var. Sen när folk fick ringa in så va det 95% av dom som höll med Brumberg. Och en kille ifrågasatte Shabbe varför hon lät så sur. -JAG LÅTER VÄL INTE SUR sa hon surt. Haha

Hon skrev extremt surt på bloggen efter det inslaget också. Påstod att UB kommit till huset och skrikit om invandrare som är taxichaufförer
Citera
2014-01-07, 12:56
Medlem
Kollade på radionytt.se ang. lyssnarskaran på de olika kanaler som finns.
Shabbe verkar inte ha bytt upp sig, 1.0% av lyssnarana mot ca 2.0% som Radio1 hade sista kvartalet 2013.

2012-4 2013-1 2013-2 2013-3 2013-4
1,2 1,3 1,3 1,2 1,0 SR Metropol 93,8
0,3 0,3 0,3 0,3 0,3 SR P6 Stockholm International
1,3 1,4 1,5 1,6 2,0 Radio 1
6,2 6,3 6,4 6,1 6,3 Mix Megapol 104,3
4,4 4,3 4,1 4,3 4,2 Lugna Favoriter 104,7
5,1 4,7 4,6 4,8 4,7 NRJ 105,1
6,4 6,0 5,9 5,8 5,6 105,5 Rix FM
5,6 5,0 4,7 4,5 4,2 The Voice 105,9
4,2 3,9 3,9 3,4 3,5 Bandit Rock 106-3
3,8 3,5 3,4 3,5 3,4 106,7 Rockklassiker
3,7 3,8 3,7 3,5 3,5 Vinyl 107
2,5 2,3 2,1 2,0 1,7 Radio 107,5
0,7 0,8 --- 0,8 0,6 103,9 Rix FM, Södertälje
0,4 0,4 0,5 0,5 0,7 Mix Megapol 100,8 Södertälje
0,3 0,2 0,3 0,3 0,4 Skärgårdsradion 90,2

Det är en hård marknad där ute, titta på de "Stora" kanalerna RIX/MIX så har de inte så mycket mera än Radio 1,
med tanke på att de funnits X antal år.
Radio 1 har vuxit med ca 0,7 %1 år, och den fanns bara ca 2½ år, konstigt att de inte gav kanalen mer utrymme för att växa.

Sedan en lite fundering: MTG lämnade tillbaka sändaravtalet.
Kan man göra så?
Med tanke på att man ingått ett avtal, och de hade rätt att sända t.o.m sommaren 2018.
De kanske blir tvungna att betala t.o.m 2018.

Jag har inte rätt att bryta mitt ex. mobilabo. innan det gått ut, om jag inte betalar in för resterande månader som är kvar på abot.
Citera
2014-01-10, 14:37
Medlem
Jag saknar Gerts värld nu den här veckan.Känns inget vidare att lyssna på någon annan kanal. Ni som lyssnat på radio 1 vad lyssnar ni på i stället?
Är det någon som vet vad Gert ska göra nu?Han kan inte gå i pension eller......
Citera
2014-01-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag saknar Gerts värld nu den här veckan.Känns inget vidare att lyssna på någon annan kanal. Ni som lyssnat på radio 1 vad lyssnar ni på i stället?
Är det någon som vet vad Gert ska göra nu?Han kan inte gå i pension eller......

Du kan få en liten "Glutt" av Gert i RixMoroonZoo.
Han inviger helgen på fredagar, finns på playen.
Dagens avsnitt : http://play.rixfm.se/catchup/9503, finns flera.

Saknar också Gerts Värld på morgonen.
Nu lyssnar jag på P1 ibland och knappar runt på olika kanaler, har inte hittat något som jag fastnat för.

Vi får väl hoppas att MTG tänker om och startar upp Radio 1 igen, eller klämmer in Gerts Värld och Aschberg i någon annan kanal, även Åklagarna vill jag höra.
Citera
2014-01-10, 22:24
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Du kan få en liten "Glutt" av Gert i RixMoroonZoo.
Han inviger helgen på fredagar, finns på playen.
Dagens avsnitt : http://play.rixfm.se/catchup/9503, finns flera.

Saknar också Gerts Värld på morgonen.
Nu lyssnar jag på P1 ibland och knappar runt på olika kanaler, har inte hittat något som jag fastnat för.

Vi får väl hoppas att MTG tänker om och startar upp Radio 1 igen, eller klämmer in Gerts Värld och Aschberg i någon annan kanal, även Åklagarna vill jag höra.

Hoppas du skämtar. Gerts värld var ju helt innehållslöst. Fräscht att berätta skämt ur dagens tidning och sen bara sitta och gagga i tre timmar.

Åklagarna var tre hjärndöda människor som yrade om saker de stört sig på. Det var säkert en bra termometer på tillståndet i medievärlden iofs....
Citera
2014-01-10, 23:48
Medlem
Håller med, Gert är ju verkligen sämst i alla avseenden. Som sagt, byggde hela sitt program från Metro-tidningen han norpade utanför t-banestationen på väg till jobbet.

Hade jag varit chef på Radio1 hade Gert och Kim rykt, DIREKT.
Citera
2014-01-11, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Håller med, Gert är ju verkligen sämst i alla avseenden. Som sagt, byggde hela sitt program från Metro-tidningen han norpade utanför t-banestationen på väg till jobbet.

Att släcka ner radio1 är ett hot mot demokratin inget annat.Passande så här ett valår.Vissa vill inte ha åsiktsfri radio även om vi nu så fint heter , lever i en demokrati.
GertFylking behövs med sina åsikter,rör om lite i debatten.
Vilken tur att DU inte var chef på radio 1.
Jag hoppas radio 1 kommer tillbaka med Gerts värld på morgonen .Till glädje för mig och många fler.
Citera
2014-01-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Hoppas du skämtar. Gerts värld var ju helt innehållslöst. Fräscht att berätta skämt ur dagens tidning och sen bara sitta och gagga i tre timmar.

Åklagarna var tre hjärndöda människor som yrade om saker de stört sig på. Det var säkert en bra termometer på tillståndet i medievärlden iofs....

Tycker Gert var en bra grej att vakna till, hade Radio 1 på klockradion som sakta ökade i volym.
Det kunde Gert också göra, där håller jag med dig att Gert var lite gaggig ibland,
Gerts Värld, var 4 timmar...

Åklagarna var bra att ha till att slölyssna på, påminner lite om en vanlig arbetsplats, folk i allmänhet klagar och berömmer.
Aschberg verkar vi vara överens om?!?

Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Gert cyklar till jobbet, och har är visst kvar på MTG.
Kim har slutat, hon försöker dra ner lyssnarantalet på Karlavagnen i P4.

Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Att släcka ner radio1 är ett hot mot demokratin inget annat.Passande så här ett valår.Vissa vill inte ha åsiktsfri radio även om vi nu så fint heter , lever i en demokrati.
GertFylking behövs med sina åsikter,rör om lite i debatten.
Vilken tur att DU inte var chef på radio 1.
Jag hoppas radio 1 kommer tillbaka med Gerts värld på morgonen .Till glädje för mig och många fler.

Håller med dig tradera.
Men ibland så var Gert åsikter lite för gammalmodiga och kunde sväva iväg och gasta lite för mycket.
Senast redigerad av Hemma60 2014-01-11 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in