Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-08, 23:48
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajdi
Hej.

Jag säker ett spel jag lirade när jag var liten och gick typ i mellanstadiet. Har för mig att det heter sverigespelet, men lyckas inte hitta något.

Spelet går ut på att hitta och gripa en tjuv som är på flykt i sverige innan han flyr rikets gränser. Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än så. Man åkte runt i städer och letade efter honom.
Pls help!

Låter som SverigeJakten

http://fuska.nu/spel/pc/sverigejakten/tester/10653/
Citera
2014-01-11, 12:41
Medlem
Söker ett spel som var på snes eller nes (Ganska säker att det var Snes).

Man kunde flyga

På ett mission fick du sikte på dig som pepprade dig och du var tvungen till o springa ifrån det
Du kunde också ducka o gömma dig i högräs för o skydda dig mot siktet som kommer ibland.

Där fanns plantor som boostade dig med jump men dom kunde också äta dig och insta-döda dig (Dom svalde dig och spottade ut ditt skelett) Där fanns också spikar vid vissa sån planter.

Där fanns också en boss som man var tvungen till o flyga till för att döda. Det var en dr.egg copy som satt i en maskin som var tvungen att förstöra glaset till. Man flög typ som en raccoon tror jag typ tails eller något liknande. Bossbattlen såg ut såhär: http://2.ii.gl/hiM8cj.png Man battlar den asså när man flyger samtidigt.

Om någon kan komma på vad jag menar för spel skulle jag bli riktigt glad. Har haft detta spelet på minnet rent för länge nu och håller på o bli galen...

Tack för all hjälp
Senast redigerad av Nevalopo 2014-01-11 kl. 12:44.
Citera
2014-01-14, 22:56
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevalopo
Söker ett spel som var på snes eller nes (Ganska säker att det var Snes).

Man kunde flyga

På ett mission fick du sikte på dig som pepprade dig och du var tvungen till o springa ifrån det
Du kunde också ducka o gömma dig i högräs för o skydda dig mot siktet som kommer ibland.

Där fanns plantor som boostade dig med jump men dom kunde också äta dig och insta-döda dig (Dom svalde dig och spottade ut ditt skelett) Där fanns också spikar vid vissa sån planter.

Där fanns också en boss som man var tvungen till o flyga till för att döda. Det var en dr.egg copy som satt i en maskin som var tvungen att förstöra glaset till. Man flög typ som en raccoon tror jag typ tails eller något liknande. Bossbattlen såg ut såhär: http://2.ii.gl/hiM8cj.png Man battlar den asså när man flyger samtidigt.

Om någon kan komma på vad jag menar för spel skulle jag bli riktigt glad. Har haft detta spelet på minnet rent för länge nu och håller på o bli galen...

Tack för all hjälp

Zero the Kamikaze Squirrel heter det.
Snygg illustration förresten, precis så ser det ut
Citera
2014-01-15, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Zero the Kamikaze Squirrel heter det.
Snygg illustration förresten, precis så ser det ut

oh god tack så mycket! Har haft det på huvudet hur länge som helst! tack så mycket!
Citera
2014-01-15, 03:29
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag undrar om det går att få tag på spelet Qwirks gratis någonstans? Det är ett gammalt spel från kanske mitten av 90-talet, som påminner av Tetris (samma skapare).
Citera
2014-01-15, 11:31
Medlem
rokkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag undrar om det går att få tag på spelet Qwirks gratis någonstans? Det är ett gammalt spel från kanske mitten av 90-talet, som påminner av Tetris (samma skapare).

Det finns på www.old-games.com
Citera
2014-01-16, 14:35
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade runt år 2000. Det handlar om en grabb som ska rädda stadens trollkarl från den elaka häxan. Spelet börjar med en scen där vi får se en häxa åka runt i staden och "förtrollar" dessa så det hamnar upp och ner. Sedan kidnappar hon stadens trollkarl.

Vi spelar en kille som genom små "minigames" samlar saker för att sedan komma till häxans slott. Jag kommer ihåg ett ställe man är på då man är på ett tivoli. Där ska du skjuta x antal ballonger under en viss tid och när du lyckas får du en pokal. Denna pokal är en av sakerna du behöver för att komma åt häxan.

I slutet när du räddat trollkarlen får vi se en slutscen där trollkarlen vänder tillbaka alla hus.
Jag har för mig att det hette något i stil med "Den förtrollade staden", eller "Den förhäxade staden" men detta är ej fakta.

Om jag inte misstar mig så har killen man spelar orange tröja och blå hängselbyxor.

Hoppas, hoppas ni kan hjälpa mig då jag letat efter detta spel hur länge som helst.

Ps. Det är ett pc-spel
Citera
2014-01-16, 21:12
Medlem
Ceilingcats avatar
Edit: fel ämne, det är vid närmare eftertanke inte ett retro jag söker titeln på
Senast redigerad av Ceilingcat 2014-01-16 kl. 21:17.
Citera
2014-01-16, 21:33
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokkrok
Det finns på www.old-games.com

Tack för tipset! Problemet är att jag inte får spelet att fungera. Det verkar vara en fil som saknas alternativt inte fungerar.
Citera
2014-01-17, 15:37
Medlem
rokkroks avatar
Citat:
Tack för tipset! Problemet är att jag inte får spelet att fungera. Det verkar vara en fil som saknas alternativt inte fungerar.

Skumt, det fungerar bra för mig.
Det är den ''stora'' av dom två filerna du ska ladda hem, sen bara packa upp och trycka på start the game.
Citera
2014-01-17, 20:10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokkrok
Skumt, det fungerar bra för mig.
Det är den ''stora'' av dom två filerna du ska ladda hem, sen bara packa upp och trycka på start the game.

Betalade du? Det finns ett tredje alternativ om gratis nedladdning, om man skrollar ner lite. Jag tog det alternativet. När jag ska starta spelet så klickar jag på "setup" för att det är det enda alternativet. Jag borde kanske inte vara så snål?
Citera
2014-01-20, 11:45
Medlem
rokkroks avatar
Citat:
Betalade du? Det finns ett tredje alternativ om gratis nedladdning, om man skrollar ner lite. Jag tog det alternativet. När jag ska starta spelet så klickar jag på "setup" för att det är det enda alternativet. Jag borde kanske inte vara så snål?
Nejnej jag betalade inte heller, man får ju två gratis nedladdningar/dygn så det måste vara något annat som är fel:/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in