Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-02, 09:29
Medlem
Hej! Jag skulle vilja hitta en "x-in-one" kasett med fler pokemon spel till gameboy advance! Helst någon som har ett jag kan köpa eller en butik som har sådana =)

Mvh
Rasmus =)
Citera
2013-01-02, 12:51
Medlem
opens avatar
Jag letar efter ett spel till 8-bit nintendo som jag spelade någon gång 92-95 ungefär.

Spelet var ett bilspel och jag har för mig att man kunde även köra andra fordon. Bland annat fanns det en "dragster" och jag är rätt så säker på att man kunde köra monster truck. Jag har inte mycket mer information att ge än att jag har ett svagt minne av att man på någon bana skulle "button masha"(pendla mellan A och B knapparna) så snabbt man kunde för att komma längst. Jag har även ett svagt minne av att man kunde spela 2 eller fler.

Jag har letat mig genom mobygames game browser i timmar utan att finna spelet jag söker så skulle vara evigt tacksam för hjälp.

Spelet är inte:
Micro machines
Monster truck rally (påminner mycket om detta spel dock)
R.C. Pro-Am 1 eller 2
Citera
2013-01-02, 14:56
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av open
Jag letar efter ett spel till 8-bit nintendo som jag spelade någon gång 92-95 ungefär.

Spelet var ett bilspel och jag har för mig att man kunde även köra andra fordon. Bland annat fanns det en "dragster" och jag är rätt så säker på att man kunde köra monster truck. Jag har inte mycket mer information att ge än att jag har ett svagt minne av att man på någon bana skulle "button masha"(pendla mellan A och B knapparna) så snabbt man kunde för att komma längst. Jag har även ett svagt minne av att man kunde spela 2 eller fler.

Jag har letat mig genom mobygames game browser i timmar utan att finna spelet jag söker så skulle vara evigt tacksam för hjälp.

Spelet är inte:
Micro machines
R.C. Pro-Am 1 eller 2

Stämmer inte riktigt och är till SNES, men liknar Monster Truck Rally så jag chansar på Rock N ROll racing.

http://www.youtube.com/watch?v=1sPrZW2wXP4

Säkert fel, men värt ett försök.
Citera
2013-01-02, 15:19
Medlem
opens avatar
Samma där, liknar även det spelet men som sagt så var det jag letar efter till NES =)
Citera
2013-01-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av open

Spelet är inte:
Micro machines
R.C. Pro-Am 1 eller 2

Bigfoot. http://nesguide.com/games/bigfoot/

Läs om spelet på retromaskens blogg.
Senast redigerad av Höek 2013-01-02 kl. 21:44. Anledning: En grej jag kom på
Citera
2013-01-03, 12:39
Medlem
opens avatar
Nope, Bigfoot är inte det spelet jag söker. Jag kommer klart och tydligt ihåg att man kunde köra en "dragster" och det finns inte i Bigfoot.
Citera
2013-01-04, 14:43
Medlem
Ojojoj va jag behöver hjälp. Har haft ett spel på hjärnan länge som jag spelade när jag var liten knodd. Har en känsla att jag är den enda personen i världen som spelat det för jag har ännu inte träffat en like. Det var till PC och här kommer en beskrivning så vitt jag minns det:
Man var i Draculas slott och klickade på grejer...

Ja det är väl ungefär det jag minns.

Nej men man skulle hitta Dracula tror jag och han var gömd och man skulle klicka för att hitta hemliga gömställen. I en klocka, under ett trappsteg osv. Det var extremt basic. En 2D vy och de klickbara sakerna stack liksom ut så där ni vet, de hade en lite annan färg eller skärpa. Först va man på nån kyrkogård på vägen upp till slottet. Sedan i hallen av slotten. Sedan i vallgraven typ. Sedan skulle man ner i källaren men dit kom jag aldrig för jag fattade inte hur, var inget master-gamer precis. Och efter det så försvann skivorna och jag hann aldrig spela klart

Förväntar mig inte att hitta det idag, vill bara komma på vad det heter.
Citera
2013-01-04, 16:47
Medlem
Gouls avatar
Jag söker ett spel som jag och min bror spelade en del. (hyrde på den lokala videobutiken)

Hur som helst, jag har sökt via youtube och försökt hitta men utan resultat.
Det bör vara till Snes eller Sega Megadrive
Har för mig att det hette något med RoboTech, promotech eller nått sånt.
Det fanns iaf Co-Op läge.
Man var robotar typ liknade Macross till snes.
Det var ingen sidescroller utan man såg ovanfrån.
Om jag inte minns helt fel så kunde man uppgradera sin robot. Kan vara att man klev på uppgraderingar också.
Citera
2013-01-05, 21:42
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goul
Jag söker ett spel som jag och min bror spelade en del. (hyrde på den lokala videobutiken)

Hur som helst, jag har sökt via youtube och försökt hitta men utan resultat.
Det bör vara till Snes eller Sega Megadrive
Har för mig att det hette något med RoboTech, promotech eller nått sånt.
Det fanns iaf Co-Op läge.
Man var robotar typ liknade Macross till snes.
Det var ingen sidescroller utan man såg ovanfrån.
Om jag inte minns helt fel så kunde man uppgradera sin robot. Kan vara att man klev på uppgraderingar också.

Måste vara BattleTech isf
http://www.youtube.com/watch?v=ehHq7qMYRjc#t=3m00s
Citera
2013-01-05, 22:45
Medlem
Gouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Måste vara BattleTech isf
http://www.youtube.com/watch?v=ehHq7qMYRjc#t=3m00s

Njaa.. Inte helt riktigt. Nog för att det stämmer in riktigt bra på min beskrivning. Bra jobbat! =)

Minns jag inte helt fel så ska man vara ute i rymden på olika rymdstationer.
Samt ser man gubbarna (robotarna) precis ovanfrån. Typ i 90 graders vinlkel. :P

Iaf. Tummen upp till dig som hittade ett spel som passade in. =)
Citera
2013-01-05, 22:56
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goul
Njaa.. Inte helt riktigt. Nog för att det stämmer in riktigt bra på min beskrivning. Bra jobbat! =)

Minns jag inte helt fel så ska man vara ute i rymden på olika rymdstationer.
Samt ser man gubbarna (robotarna) precis ovanfrån. Typ i 90 graders vinlkel. :P

Iaf. Tummen upp till dig som hittade ett spel som passade in. =)

Tänker även lite på top-down segmenten i Probotector till SNES (contra 3)
http://www.youtube.com/watch?v=scqzhMMMKyo
Dock så var ju resten utav spelet sidescroller.
Finns det något mer du inte sagt om det? är det turbaserat? Strategi? skjuta allt som rör sig stuk?
Citera
2013-01-05, 23:00
Medlem
Gouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Tänker även lite på top-down segmenten i Probotector till SNES (contra 3)
http://www.youtube.com/watch?v=scqzhMMMKyo
Dock så var ju resten utav spelet sidescroller.
Finns det något mer du inte sagt om det? är det turbaserat? Strategi? skjuta allt som rör sig stuk?

Men du är guld värd! Där har vi de! =)
Var länge sedan jag spelade det. men nu när jag ser klippet kommer minnet tillbaka.

Tackar och åter tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in