Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-20, 19:15
Medlem
dohens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Isåfall http://www.youtube.com/watch?v=xCzEwdqjJsM

Trodde inte att det var det spelet du menade eftersom att det inte är topdown!
Har redan kollat igenom alla Travellers Tales spel och det verkar inte vara dem som är skaparna av spelet som jag tänker på, men tack ändå. Spelet jag tänker på var mer interaktivt, dvs man pratade med folk i olika byar och skulle hjälpa dem skaffa items.
Citera
2013-10-21, 14:54
Medlem
Cleroxs avatar
Tja, söker ett spel från slutet av 90-talet möjligtvis? Har inte många starka minnen av detta spel men vill så gärna spela de igen.. De ända jag kom ihåg typ var att det var ett 2d pc spel sett uppifrån, man var en robot eller kunde bygga andra robotar.. Dom/den var gul om jag inte minns fel och gjorde såna hära typiska retro robotljud, typ "wheee-wheee" när man gick omkring med dom.. Man spelade i skogs terräng, mycket gräs med träd osv.. En bana minns jag speciellt mycket, det gick en flod rakt över banan eller diagonalt över, något av det. Får detta er att tänka på något speciellt spel? Man skulle slåss mot andra "lag".
Citera
2013-10-22, 17:31
Medlem
Cleroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clerox
Tja, söker ett spel från slutet av 90-talet möjligtvis? Har inte många starka minnen av detta spel men vill så gärna spela de igen.. De ända jag kom ihåg typ var att det var ett 2d pc spel sett uppifrån, man var en robot eller kunde bygga andra robotar.. Dom/den var gul om jag inte minns fel och gjorde såna hära typiska retro robotljud, typ "wheee-wheee" när man gick omkring med dom.. Man spelade i skogs terräng, mycket gräs med träd osv.. En bana minns jag speciellt mycket, det gick en flod rakt över banan eller diagonalt över, något av det. Får detta er att tänka på något speciellt spel? Man skulle slåss mot andra "lag".
Jag verkade visst ha fel om de mesta.. MEN nu har jag hittat de efter om o men, de verkade vara Total Annihilation!
Citera
2013-10-23, 00:05
Medlem
Tjabba!

Spelade ett spel när jag var liten på nån gammal konsol, innan 64an.

Det gick ut på att få igenom en grupp med myror (blåklädda med grönt hår) genom en bana, man skulle gräva igenom sten och lägga broar för att komma till slutet.
Nån som känner igen det?

Tack
Citera
2013-10-23, 00:07
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvryttarn
Tjabba!

Spelade ett spel när jag var liten på nån gammal konsol, innan 64an.

Det gick ut på att få igenom en grupp med myror (blåklädda med grönt hår) genom en bana, man skulle gräva igenom sten och lägga broar för att komma till slutet.
Nån som känner igen det?

Tack

Låter som något Lemmings-spel.
Citera
2013-10-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Låter som något Lemmings-spel.

Och det var det!

Tackar för snabbt svar!
Citera
2013-10-25, 08:39
Medlem
Grus-i-skons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleher
Hej, jag postade här för ett par år sedan och sökte ett spel men det var ingen som svarade på mitt inlägg så nu gör jag ett nytt försök. Jag spelade detta spel när jag var 5-6 år gammal så spelet är gjort någon gång i början av 90-talet. Jag hade bara ett demo av spelet eftersom det tog slut efter första banan antar jag.

I spelet börjar du på en kyrkogård och du skjuter agenter (kostymklädda män) och samlar på dig saker. Sen öppnar du en av gravarna eller ett vitt hus. Du går ner under marken och slåss nu istället mot stora robotgetingar sen är banan slut.

Vilken plattform? 2D eller 3D?
Citera
2013-10-26, 10:49
Medlem
swagyolo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swagyolo420
Jag söker ett spel som var typ hack n' slash liknande, linjärt 2d där man bara gick frammåt eller upp för att nå målet. Kan inte minnas om det var på Snes eller Playstation 1 men kommer ihåg att sista bossfighten bestod av att man föll neråt på en stenplattform och slogs mot bossen, detta var säkert 10 år sedan minst men om någon hade kunnat hjälpa mig hitta detta fantastiska spel så hade jag uppskattat det otroligt mycket! Co-op fanns också för övrigt. Kan ej minnas hur huvudkaraktärerna såg ut eller random monster man slogs mot, enda minnet är sista bossfighten

Peace.

Verkligen ingen som kan hjälpa mig med detta spel ? kanske formulerade mig fel genom att säga att det var hack n' slash utan det är typ plattform eller äventyrsspel liksom man spelar igenom bana efter bana liksom och jag tror mig minnas att i början av spelet eller första banan består av en skog och sista banan med bossfighten är då den här stenplattformen som faller neråt.

Snälla hade uppskattat det jättemycket, jag har verkligen letat ÖVERALLT efter detta spelet
Citera
2013-10-28, 23:48
Medlem
Hej!

Jag söker ett spel från Windows 95 tiden.
Jag minns att man var en pingvin och man var på olika banor med iskuber av olika sorter och målet var att man skulle hoppa på iskuberna och spräcka alla kuber på hela banan och man skulle akta sig för hoppande snöbollar och snögubbar, jag har för mig att det hette nått med ice cube... nånting och jag minns också att det var klassisk musik i spelet alltså typ som Beethoven och Mozart.

Nån som har nån aning om vad spelet kan heta?

PS: Jag vet att min förklaring av spelet är väldigt odetaljerad och obegriplig, men jag gör ett försök ändå.
Citera
2013-10-29, 08:51
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uknownMan123
Hej!

Jag söker ett spel från Windows 95 tiden.
Jag minns att man var en pingvin och man var på olika banor med iskuber av olika sorter och målet var att man skulle hoppa på iskuberna och spräcka alla kuber på hela banan och man skulle akta sig för hoppande snöbollar och snögubbar, jag har för mig att det hette nått med ice cube... nånting och jag minns också att det var klassisk musik i spelet alltså typ som Beethoven och Mozart.

Nån som har nån aning om vad spelet kan heta?

PS: Jag vet att min förklaring av spelet är väldigt odetaljerad och obegriplig, men jag gör ett försök ändå.

Penguin Land?

Annars kan du söka efter penguin platformers på google och kolla bilder. Något bör dyka upp.

Edit: Skulle kunna vara Antarctic Adventure också.
Citera
2013-10-29, 18:48
Medlem
herregud vad jag behöver hjälp! Söker 2 spel som jag spelad under 90-talets glansdagar, på windows 95 eller 98. Någonstans mellan åren 92-99 ungefär.

Det första var ett spel där man hade en skattkarta, man kunde skjuta kalkoner i öknen(dom rörde sig fram och tillbaka över skärmen bland kaktusar typ), man kunde stöta på pirater där dom kunde putta ner en för plankan på skeppet bl.a. Tror att man skulle gå igenom skattkartan och att det var olika typer av banor beroende på vart man befann sig på kartan. Kommer inte ihåg så mycket mer men någon annan måste ju ha spelat detta?! hjäälp

Det andra var ett mörkt spel, där nå typ av robotröst snackade till en i början. Tror man var nån form av agent eller liknande. Tror man tog på sig uniform och sedan skulle man skjuta folk/lösa olika uppdrag. Minns att man kunde sitta i en helikopter/flygplan och skjuta ner mötande helikoptrar/flygplan. Spelade med joystick och man satt "inne" i helikoptern/flygplanet. Mörkt spel utan någon musik. Man gick runt med denna gubben bara. Minns inte mycket mer från detta....men det var grymt kul!

Någon som har en aning om vilka dessa spela kan tänkas vara? 90-talet när det var som bäst..tack.
Senast redigerad av shava 2013-10-29 kl. 19:11.
Citera
2013-11-03, 16:19
Medlem
Jonipoons avatar
JAG SÖKER EFTER ETT DATORSPEL FRÅN RUNT 1995-1997.

Jag har ingen om vad det heter, jag och min syrra kallade det alltid för "Pojken i slottet".
Spelet började först med att visa en pojke med en röd keps bak och fram som gick längs en sandväg vid gröna ängar och ett stort träd till vänster. Mitt i vägen började pojken bygga ett sandslott, och sen hände någonting som gjorde att ett riktigt slott trollades fram ur tomma intet längre bort på den gröna ängen. Sedan gick pojken till slottet, och slottet var fullt av hemligheter.

Jag minns inte så mycket mer än jag bara spelade och gick runt i slottet (antagligen för att jag var så liten och fattade inte hur man skulle ta sig fram). Jag minns dock att det fanns en slottsträdgård där man kunde plantera frön och gro buskar och äppel- och citronträd och liknande.

Någon som har en aning om vilket spel det rör sig om? Jag tror det är ett MS-DOS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in