2014-01-08, 01:48
Medlem
Cameltotems avatar
Väldigt tacksam för svar!

Vet någon vart man kan köpa den gamla Dior homme intense 2007 i Sverige?
Citera
2014-01-08, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Blir nog svår att få tag på...
Knappast i butik iaf. Skulle väl vaea om någon onlinebutik hade kvar den, men det är nog inte troligt.
Citera
2014-01-08, 08:47
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Störst chans att få tag på originalformulan är eBay men då får du vara beredd att betala priser därefter också.
Citera
2014-01-08, 11:17
Medlem
Cameltotems avatar
Förlåt om jag spammar lite!

Har varit i 5 olika butiker och vad jag har märkt är att Dior homme intense skiljer sig från butik till butik.
På några ställen så är den mycket mörkare i färgen medans andra så ser den väldigt blaskig ut och tunn i färgen.

Läst på några forum som påstår att den äldre version är mörkare.

Den vänstra ska vara från 2009 och den högra 2011 eller 2013?

http://i45.tinypic.com/ekepvp.jpg
Citera
2014-01-08, 20:21
Medlem
dantisens avatar
Någon här som har provat Bentley parfymerna? Läste lite reviews för ett par dagar sen fastnade lite för intenseversionen så blind buyade den, så borde komma om ett par dagar.
Citera
2014-01-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dantisen
Någon här som har provat Bentley parfymerna? Läste lite reviews för ett par dagar sen fastnade lite för intenseversionen så blind buyade den, så borde komma om ett par dagar.

Jag har orginalet, alltså inte intenseversionen, helt OK, doftar lite åt det äldre stuket sådär. Inte provat intenseversionen, så vet inte skillnaderna.

Denna jag äger: http://www.jarrold.co.uk/UserData/root/Images/Batch/Bentley-for-men-60ml.jpg
Citera
2014-01-08, 22:59
Medlem
Cameltotems avatar
Varför finns det så många intense dofter som är till vintern men inte sommarn?

Enda starka sommardoften jag hittar är "armani gio giorgio essenza" och vet inte ens om den är "intense" då jag har orginalet och det håller 2 timmar.

Så om ni vet några bra tips till sommarn hör av er!

Nu till vintern ska jag köpa mig Dior homme intense och angel men
Citera
2014-01-08, 23:02
Medlem
På sommaren vill du såklart ha något lätt som passar sommaren, inte något riktigt tungt och intensivt. Därför behövs det inga kraftfulla dofter. Det är min teori.

F ö så doftar essenza väldigt likt orginalet.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-01-08 kl. 23:05.
Citera
2014-01-08, 23:09
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
På sommaren vill du såklart ha något lätt som passar sommaren, inte något riktigt tungt och intensivt. Du vill väl inte kvävas ihjäl?

Joo förstår det men så tråkigt att gå runt med en tunn EDT och aldrig få höra några komplimanger.
Citera
2014-01-08, 23:14
Medlem
Citat:
Joo förstår det men så tråkigt att gå runt med en tunn EDT och aldrig få höra några komplimanger.

Komplimanger ska aldrig vara ens primära syfte med att bära parfym.
Parfym bär du för dig själv i första hand och alltid vad man själv tycker om och inte för att man tror att andra kommer tycka om den, såvida man själv inte gillar doften också.

På sommaren är det varmt och således är du varm själv, vilket medför att parfymen du bär kommer enklare sticka ut ifrån dig. Oavsett vad så ska man inte överdosera. Kolla in Aqcua di Parma inför sommaren, bra dofter som håller i sig.
Citera
2014-01-08, 23:22
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Komplimanger ska aldrig vara ens primära syfte med att bära parfym.
Parfym bär du för dig själv i första hand och alltid vad man själv tycker om och inte för att man tror att andra kommer tycka om den, såvida man själv inte gillar doften också.

På sommaren är det varmt och således är du varm själv, vilket medför att parfymen du bär kommer enklare sticka ut ifrån dig. Oavsett vad så ska man inte överdosera. Kolla in Aqcua di Parma inför sommaren, bra dofter som håller i sig.

Uttryckte mig lite dåligt. Jag menade att andra och jag ska känna av doften under en hel arbetsdag, behöver inte vara någon manwhore men jag vet själv hur mycket jag tycker om när någon luktar gott. Bara en liten anmärkning när man går förbi någon och tänker "oj hon luktade gott"

Det vad jag vill få ut av att bära parfym. Känner jag inte ens den själv efter några timmar så tycker jag det är tråkigt.
Citera
2014-01-08, 23:37
Medlem
Visst, men de flesta designer EDT på marknaden försvinner snabbt, alltså dålig hållbarhet. Inte mycket att göra åt. Då får man börja leta runt på nischmarknaden där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in