2014-01-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
precis, du hörde inte ett pip från mig i den tråden för jag tyckte den var så löjlig att det inte var värt att kommentera än mindre startade jag en egen tråd bara för att visa hur löjlig den var om nu någon inte skulle insett det själv.

Och den tråden tycker du alltså är värd all din kritik?
Och du tycker inte det är rätt talande alls? Du angriper baaaaara folk på individ nivå, helt jämställd och fin?
2014-01-06, 21:13
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo jag har förstått att du och ex. antal andra helt missar de 75% trådar med rubrik samt inlägg med kvinnoförakt.
Jag har väldigt svårt att förstå hur en normalbegåvad människa med ögon att läsa med kan missa detta enkla faktum. Men man upphör aldrig att förvånas.

Beskriv ditt drömscenario då? Vill du att jag går in i varje dålig tråd som en man startat och lämnar en dom över kvaliteten? Söker du en riddare?

Jag är av synsättet att även kvinnor är av kalibern att de klarar att sålla utan att jag behöver släpa in mina manliga muskler för att styra upp situationen. Seriöst.
2014-01-06, 21:17
Bannlyst
Citat:
Jo jag har förstått att du och ex. antal andra helt missar de 75% trådar med rubrik samt inlägg med kvinnoförakt. Jag har väldigt svårt att förstå hur en normalbegåvad människa med ögon att läsa med kan missa detta enkla faktum. Men man upphör aldrig att förvånas.
Är väl inte konstigare än att i stort sett ingen feminist kan se radikalfeministernas manshat? Eller snarare väljer att bortse från ...
2014-01-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Beskriv ditt drömscenario då? Vill du att jag går in i varje dålig tråd som en man startat och lämnar en dom över kvaliteten? Söker du en riddare?

Jag är av synsättet att även kvinnor är av kalibern att de klarar att sålla utan att jag behöver släpa in mina manliga muskler för att styra upp situationen. Seriöst.

Ett vanligt fenomen på sistone, och jag vägrar ställa upp på det om inte annat av respekt för de feministiska debattörerna på forumet. Snacka om att sparka undan sina egna ben.
2014-01-06, 21:24
Medlem
Citat:
Jo jag har förstått att du och ex. antal andra helt missar de 75% trådar med rubrik samt inlägg med kvinnoförakt.
Jag har väldigt svårt att förstå hur en normalbegåvad människa med ögon att läsa med kan missa detta enkla faktum. Men man upphör aldrig att förvånas.
Jag skrev inte att jag missade den, jag skrev att jag inte bemödar bry mig. Jag ignorerar trådar i I/I forumet om att svarta är apor också. Skulle jag in där och argumenterar för mångkulturalism eller starta ironiska trådar av typen "skicka hem alla vita" så skulle jag antagligen få en del skit också.

Var har jag någonsin skrivit att jag inte tycker att det inte finns gott om omogna misogyna skitstövlar i det här forumet??
2014-01-06, 21:26
Medlem
Citat:
Och den tråden tycker du alltså är värd all din kritik?
Och du tycker inte det är rätt talande alls? Du angriper baaaaara folk på individ nivå, helt jämställd och fin?

Vilken tråd tycker jag är värd all kritik? Hänger inte med riktigt. Vem har jag angripit?
2014-01-06, 21:32
Medlem
Citat:

nej, märker att ni kallar män som t.e.x skotittare eller thewellovedone ??( vad heter han?)
för "fitt"riddare. Sicket trist ord för någon som sitter och skriver sina notiser och åsikter i saker och ting.

Om jag går in och markerar missgillande med en "idiot" finns kvinnliga idioter också. Jag fick en serverad av Bjusa i denna tråd tidigare och hade jag stött på den personen i en diskussion så hade hon fått på nöten. Likaså, det kan jag lova dig, om nån skulle sitta och kalla dig för pungröv, äckliga pungkuk, män eller antifeminister är värdelösa slemklumpar...vad som...är jag i närheten så kommer jag på min lilla ponny i full mundering med stekspaden, smack! Inte för att skydda dig, jo lite därför också jag gillar dig, men mest för att jävlars! sånt skriver man inte till folk, det blir rapport direkt.
Så nej, inga fittriddarte utan vanlig hederlig solidaritet och betraktande av detta forum som ett jämlikt sådant. dvs man eftersträvar att alla, oavsett åsikter, ska kunna sitta här och debattera och
känna sin integritet intakt.
För som sagt feminister på detta forum drar. De orkar inte. Så vill ni ha feminister av det mer lugna, seriösa, mogna och utvecklande slaget att diskutera med, så borde ni killar med intelligens smacka till ALLA som skriver skit, även de med samma åsikt som er själva.

Logiskt?
Senast redigerad av Merapi 2014-01-06 kl. 21:37.
2014-01-06, 21:32
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Detsamma kan jag ju då konstatera. Och även du, Brutus klarar inte att svara på den egentliga sakfrågan.

Det du inte verkar förstå att när debatten styr in på debattklimatet på FB, alltså en metadebatt.
(du sitter just i den tråden seru, men sker också eofta i övriga trådar) och män som du totlat igonerar fakta, så blir feminister rätt sura.
Är som ett par som går bredvid varandra, den ena går på slät skön, ren, varm sand, den andra tvingas lunka bredvid korsande mellan spyloskor, glassplitter och stora hål.
När den siste klagar när han precis trampat i en spyloska så säger den första..men vadå? skärp dig!
Fast han själv alldeles uppenbart kan se alla den dubbla vägbanan framför sig.

Tydlig bild nog?

Att jag tyckte att ett av dina tidigare inlägg var roligt, beror på att just det där med att ständigt se sig som offer och alltid ha det värst är något som ofta genomsyrar feministisk retorik, och något som kritiseras och ifrågasätts av sådana som mig. Med dina inlägg tydliggör du att offermentalitet och skambeläggning av meningsmotståndare i hög utsträckning används av feminister i debatter.

Jag delar din uppfattning om att det finns mycket skit här, men det är faktiskt tillåtet för människor att bära på åsikter som att kvinnor bör fråntas sin rösträtt, att alla tjejer är horor osv. Förutom att jag inte delar dessa åsikter så tycker jag det är korkat att överhuvudtaget ge dem uppmärksamhet, då även negativ respons troligen uppmuntrar idiotierna.
Så vad säger du om att sluta trampa runt i skiten och istället pillra med tårna i den mjuka sanden? Du ser ju tydligen också bägge dessa filer.
Att kvinnor i dag skulle ha sämre möjligheter än män att leva sina liv som de vill är bull. Att det finns nötter på FB kan inte ha kommit som en överraskning men du har ju fått en hel del tips om hur man undviker spottloskor även här.
2014-01-06, 21:44
Medlem
Citat:
nej, märker att ni kallar män som t.e.x skotittare eller thewellovedone ??( vad heter han?)
för "fitt"riddare. Sicket trist ord för någon som sitter och skriver sina notiser och åsikter i saker och ting.

Förstår du inte hur komiskt det är när ni accepterar och uppskattar att stora starka män känner ett behov att skydda er "starka" kvinnor?
2014-01-06, 21:45
Medlem
Citat:
Jag får erkänna att, då dina trådar har en tendens att bli evighetslånga, har det handlat om mycket skumläsning för att få en överhängande bild från min sida. Dels för att just rasisters kvinnovurmande inte ingår i mina huvudintressen och dels för att jag håller med dig i mycket i just dessa ämnen, så jag har egentligen inget att lägga till. Däremot kanske jag inte fullt håller med om din beskrivning av dig själv i ditt första stycke baserat på vad jag läst i trådarna här. Din självbild verkar inte delas av så många. Mycket elitism blir det. Men ganska kul elitism.

Jag var lite osäker på om din stil kommer ur ren besserwisserpersonlighet eller om du är en av få som lyckas hålla en konsekvent, logisk stil där dina inkompetensförklaringar inte kommer ur affekt. Då min erfarenhet av den förstnämnda brukar vara en person som exploderar när egen medicin intas.

Absolut är det en komplimang från min sida även om det betyder noll på ett anonymt forum.
De invändningar som gjordes handlade om mitt beteende, och det är ju helt fritt att undersöka saken själv för den som vill finna att de stämmer. Om du däremot föredrar att lyssna på tramsskribenter som är bittra över att jag ignorerar dem kan jag inte göra mycket åt saken. Om det är elitism att inte hänge sig åt diskussioner med de användare som tramsar och ägnar sig åt regelbundna argumentationsfel så kan jag bara konstatera att det här forumet är i behov av en kraftigt förhöjd elitism.

Jag skulle förstås också hävda att jag ytterst sällan skriver inlägg i affekt, men även här så kvarstår det för folk att bilda sig sin egen uppfattning.

Kontentan var ju just det. Uttalanden om min karaktär eller stil blir rätt meningslösa här, och vad ett gäng medelmåttor som inte vet bättre tycker om mitt intellekt eller mina ämneskunskaper kunde jag inte bry mig mindre om. Vad du säger däremot är att jag under en pseudonym lyckas disponera ett extraodinärt mått av individualism, och det är definitivt något jag uppskattar.

Vidare måste jag hålla med om att kritiken som framförs i den här tråden är löjligt enkelriktad. Inte för att jag heller tror att det kommer något gott av att angripa forumets kvinnohatare, men att anklaga Merapi för offermentalitet som konstaterar detta är rent nonsens.
2014-01-06, 21:47
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:

Om jag går in och markerar missgillande med en "idiot" finns kvinnliga idioter också. Jag fick en serverad av Bjusa i denna tråd tidigare och hade jag stött på den personen i en diskussion så hade hon fått på nöten. Likaså, det kan jag lova dig, om nån skulle sitta och kalla dig för pungröv, äckliga pungkuk, män är värdelösa slemklumpar...vad som...är jag i närheten så kommer jag på min lilla ponny i full mundering med stekspaden, smack! Inte för att skydda dig, jo lite därför också jag gillar dig, men mest för att jävlars! sånt skriver man inte till folk, det blir rapport direkt.
Så nej, inga fittriddarte utan vanlig hederlig solidaritet och betraktande av detta forum som ett jämlikt sådant. dvs man eftersträvar att alla, oavsett åsikter, ska kunna sitta här och debattera och
känna sin integritet intakt.
För som sagt feminister på detta forum drar. De orkar inte. Så vill ni ha feminister av det mer lugna, seriösa, mogna och utvecklande slaget att diskutera med, så borde ni killar med intelligens smacka till ALLA som skriver skit, även de med samma åsikt som er själva.

Logiskt?

Snälla, lilla, rara, söta, ursäkta härskartekniken. Jag är min egen person. Det finns ingen jäkla mansrörelse som jag skulle ha några som helst ambitioner att vara lojal mot. Minns inte att jag använder ord som fittriddare mot manliga feminister heller.

Överöser någon mig med skit så tar jag den fighten själv tack. Du behöver verkligen inte känna något ansvar att försvara mig för någon principgrej. Jag ser det inte som ditt ansvar om någon kvinna skulle nedvärdera mig. Håller inte dig ansvarig för det.

Jag har i princip inga personer på detta forum vars åsiktspaket jag köper. Närmast är väl bjursa i sådana fall. Att jag i vissa frågor delar åsikt med någon annan innebär inte att jag sitter och fistpumpar och highfivar folk omkring mig om denne i en annan tråd skriver något elakt.

Vi ser nog helt enkelt jäkligt olika på detta. Jag ser det verkligen som att jag skulle förminska feminister om jag började utkämpa deras bråk. Det är av respekt jag låter er slåss för er egen sak.
2014-01-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Att jag tyckte att ett av dina tidigare inlägg var roligt, beror på att just det där med att ständigt se sig som offer och alltid ha det värst är något som ofta genomsyrar feministisk retorik, och något som kritiseras och ifrågasätts av sådana som mig. Med dina inlägg tydliggör du att offermentalitet och skambeläggning av meningsmotståndare i hög utsträckning används av feminister i debatter.

Jag delar din uppfattning om att det finns mycket skit här, men det är faktiskt tillåtet för människor att bära på åsikter som att kvinnor bör fråntas sin rösträtt, att alla tjejer är horor osv. Förutom att jag inte delar dessa åsikter så tycker jag det är korkat att överhuvudtaget ge dem uppmärksamhet, då även negativ respons troligen uppmuntrar idiotierna.
Så vad säger du om att sluta trampa runt i skiten och istället pillra med tårna i den mjuka sanden? Du ser ju tydligen också bägge dessa filer.
Att kvinnor i dag skulle ha sämre möjligheter än män att leva sina liv som de vill är bull. Att det finns nötter på FB kan inte ha kommit som en överraskning men du har ju fått en hel del tips om hur man undviker spottloskor även här.

Fast då begär du att människor ska klara sitt på ett forum och inte läsa de inlägg som är riktade mot just dem. Förstår du?
Vem klarar det? Jag gjorde ett litet test för nån vecka sen, tror jag var inloggad ca 3 timmar och gjorde en litet pennstreck för varje inlägg riktat till min person som hade något i sig som antingen var personpåhopp, rent verbala oförskämdheter eller misskreditering av mitt kön. har lappen kvar här, jag har gjort 14 streck. Vill du sitta på ett forum och i 14 inlägg av totalt ( jag borde noterat det också) men låt säga 30 st få höra att du är urusel, värdelös, en jävla kuk och män generellt borde inte ha rösträtt och speciellt inte du eftersom du är antifeminist?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in