2014-07-14, 22:47
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Varfor du har fel ? For att Micro har inte sagt det du pastod:

Vill du havda detta sa far du faktiskt ge en lank till uttalandet.

Något sådant uttalande lär självklart inte ske. Men det är just det som är poängen: att motståndet mot sexköp inte kan ha någon annan grund.

Citat:
Du har fortfarande inte svarat på vad problemet är om kvinnan tar emot betalning för att ha sex, rent konkret alltså. Vad gömmer sig bakom att enligt dig "köpa någon" - d v s varför är det så hemskt om det sker frivilligt? Det vågar du så klart inte. Hade du gjort det så skulle du ju tvingats erkänna att även du tillämpar tabun kring den kvinnliga sexualiteten och då hade du inte längre haft någon grund att stå på när slampogillande kom på tal.

Citat:
Det är inget problem om kvinnan tar betalt.

Det är ett problem att män köper kvinnor och andra män som objekt.

Att sälja sex har inget med kvinnors sexualitet att göra - utan handlar uteslutande om köparens

Objektifiering. Alltså är det fel.

Citat:
Det står klart och tydligt: konkretisera problemet med denna "objekthandel" (eller vad fan du nu vill kalla det) men tro fan att du ändå ska sitta och mala vidare med dina substanslösa slagord.

Citat:
Jag har konkretiserat det - att du inte förstår skillnaden på objekt och subjekt, samt vems sexualitet som är i centrum vid ett sexköp är inte mitt problem riktigt.

Motiveringen här är, you guessed it, objektifiering!

I båda fallen ges inte någon djupare förklaring till varför detta skulle vara fel utan "det är så för att det är så", underförstått helt enkelt. Således ett cirkelresonemang.

(FB) Kontrollerandet av kvinnans sexualitet, och sexköpslagen
2014-07-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
haha, i sånt fall kan vi feminister gå och lägga oss och dö direkt, med tanke på hur värdelöst vi argumenterar

FYP
2014-07-14, 22:54
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
För min del skulle det bero helt på vem det är som säger det och i vilket sammanhang. Är det någon jag inte respekterar, eller någon som håller på att förlora diskussionen och därför tar till så fula grepp han kan i hopp om att jag ska hålla käften, finns det ju ingen anledning att ändra på ett dugg. Kanske Micro resonerar likadant?

Visst ar det.

Citat:
haha, i sånt fall kan vi feminister gå och lägga oss och dö direkt, med tanke på det massiva feministhat som råder på detta forum eller hur?
Jag får höra typ i var fjärde inlägg riktad mot mig hur kass jag är på alla möjliga vis samt det jag står för och så får de flesta av min falang ingen hejd på svadan av den sorten här inne du.

Och sen kommer detta lilla festliga fenomen:

"Skarp dig annars sa blockar jag dig"
"Nu kan inte jag ta dig pa allvar langre"
"Nu forlorade du min respekt"
"Om du vill jag skall ta dig seriost...."

Oh no, typ.
H*n jag tycker ar en idiot innerst inne kommer kanske att blockera mig/kommer forlora respekten for mig, hur skall jag ta den smallen ?
2014-07-14, 22:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Något sådant uttalande lär självklart inte ske. Men det är just det som är poängen: att motståndet mot sexköp inte kan ha någon annan grund.

Objektifiering. Alltså är det fel.

Motiveringen här är, you guessed it, objektifiering!

I båda fallen ges inte någon djupare förklaring till varför detta skulle vara fel utan "det är så för att det är så", underförstått helt enkelt. Således ett cirkelresonemang.

(FB) Kontrollerandet av kvinnans sexualitet, och sexköpslagen
Ja, objektifiering, mannens syn på kvinnan som vara osv..

Det har jag sagt i klarspråk flera gånger.

Däremot vänder jag mig ingenstans mot just sex som sådant. Utan mot köparen utnyttjande av säljaren.
2014-07-14, 23:01
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
haha, i sånt fall kan vi feminister gå och lägga oss och dö direkt, med tanke på det massiva feministhat som råder på detta forum eller hur?
Till skillnad mot det oerhört kärleksfulla bemötandet som ni ger antifeministerna menar du?
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Visst ar det.

Och sen kommer detta lilla festliga fenomen:

"Skarp dig annars sa blockar jag dig"
"Nu kan inte jag ta dig pa allvar langre"
"Nu forlorade du min respekt"
"Om du vill jag skall ta dig seriost...."

Oh no, typ.
H*n jag tycker ar en idiot innerst inne kommer kanske att blockera mig/kommer forlora respekten for mig, hur skall jag ta den smallen ?

Ja, verkligen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Micro är micro, och babianen är babianen. Det finns alltid delvis extrema människor som man inte kan hälla med hela tiden. Det lustiga är dock hur feminister på forumet ser upp till Micro, medan få ser upp till babianen.

Som jag ser det är alla feminster som aldrig tar avstånd från Micro, själva också helt vansinniga, och det finns ingen ljusning i sikte på debatt-klimat.

Du missförstår. Jag ser inte upp till särskilt många människor och inte heller till Micro. Jag håller heller inte alltid med om vad hon säger, eller hur hon säger det, men för den skull ser jag ingen anledning att joina gänget som ständigt ska hamra in budskapet om att hon är sjuk, galen, inte har något liv, är hatad av alla mm mm mob-beteende som inte har ett dugg med sakdiskussioner att göra utan enbart sägs i ett försök att tysta henne.

Micro kan ju försvara sig själv bättre än de flesta, men när den här tråden börjar låta som att debattklimatet på forumet skulle vara åt helvete enbart pga Micro, då måste man ju reagera och säga sanningen: Hon må vara jobbig och envis som en röd gris men hon ligger faktiskt i lä när det gäller att uttrycka sig för jävla illa till/om debattmotståndare, så var inte orättvisa bara för att ni inte gillar hennes sätt att debattera!
Senast redigerad av Varmare 2014-07-14 kl. 23:06.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Till skillnad mot det oerhört kärleksfulla bemötandet som ni ger antifeministerna menar du?
Ja, det är faktiskt skillnad i bemötandet.
2014-07-14, 23:04
Medlem
Djupfryss avatar
Babianen är jävligt märklig i sitt orerande men kan omöjligt vara en kvinna då hen trots allt uppvisar en konsekvent och logisk argumentation.

Det kan dessvärre inte sägas om Scott, Micro, Lady Mystica mfl som om de inte lider av en diagnos helt enkelt utsatts för hjärntvätt och därför argumenterar emot sig själva.
Scull och nie som oftast finns i trådar gällande våldtäkt beter sig som mina döttrar gjorde i femårsåldern.

Black jewel, är det någon som faktiskt förstår vad hon babblar om?

Den enda frekventa feminist jag har någorlunda respekt för på detta forum är diciplina, tyvärr är hon också så indoktrinerad av feministisk propaganda att hon endast i undantagsfall levererar något annat än floskler, inlindat i en von oben och akademisk retorik.
2014-07-14, 23:04
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, objektifiering, mannens syn på kvinnan som vara osv..

Det har jag sagt i klarspråk flera gånger.

Däremot vänder jag mig ingenstans mot just sex som sådant. Utan mot köparen utnyttjande av säljaren.

Inte vad problematiken i det hela skulle vara.
2014-07-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker

Tsss jag är rätt snäll tycker jag, jag gullar t.o.m med lillskrot då och då, vilket inte vill säga lite med tanke på att han kallat mig fitta i olika varianter vet inte hur många ggr. ( han har dock skärpt sig sista tiden så det hedrar honom)
Ne allvarligt, pratar man seriöst med mig så får man inga personpåhopp eller nedvärderingar om sin person då diskuterar jag rätt upp och ner och vad jag sett så gäller det den absoluta merparten av de från min falang här inne. Börjar man tramsa däremot så fräser jag i från, vilket jag/ vi har all rätt att göra till de tramspellar som flockas på detta forum.
2014-07-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du missförstår. Jag ser inte upp till särskilt många människor och inte heller till Micro. Jag håller heller inte alltid med om vad hon säger, eller hur hon säger det, men för den skull ser jag ingen anledning att joina gänget som ständigt ska hamra in budskapet om att hon är sjuk, galen, inte har något liv, är hatad av alla mm mm mob-beteende som inte har ett dugg med sakdiskussioner att göra utan enbart sägs i ett försök att tysta henne.

Micro kan ju försvara sig själv bättre än de flesta, men när den här tråden börjar låta som att debattklimatet på forumet skulle vara åt helvete enbart pga Micro, då måste man ju reagera och säga sanningen: Hon må vara jobbig och envis som en röd gris men hon ligger faktiskt i lä när det gäller att uttrycka sig för jävla illa om debattmotståndare, så var inte orättvisa bara för att ni inte gillar hennes sätt att debattera!

Ok, förstår dig och kan hålla med lite, men som jag ser det har alla en viss skyldighet att meddela när någon spårar ur fullständigt. Länka gärna till någon feminist som meddelar när en annan feminist spårar ur... Har faktiskt för mig att just micro har reagerat mot någon , men det verkar vara ett sällsamt fenomen bland alla, och nästan obefintligt fenomen bland feminister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in