2014-01-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
De invändningar som gjordes handlade om mitt beteende, och det är ju helt fritt att undersöka saken själv för den som vill finna att de stämmer. Om du däremot föredrar att lyssna på tramsskribenter som är bittra över att jag ignorerar dem kan jag inte göra mycket åt saken. Om det är elitism att inte hänge sig åt diskussioner med de användare som tramsar och ägnar sig åt regelbundna argumentationsfel så kan jag bara konstatera att det här forumet är i behov av en kraftigt förhöjd elitism.

Jag skulle förstås också hävda att jag ytterst sällan skriver inlägg i affekt, men även här så kvarstår det för folk att bilda sig sin egen uppfattning.

Kontentan var ju just det. Uttalanden om min karaktär eller stil blir rätt meningslösa här, och vad ett gäng medelmåttor som inte vet bättre tycker om mitt intellekt eller mina ämneskunskaper kunde jag inte bry mig mindre om. Vad du säger däremot är att jag under en pseudonym lyckas disponera ett extraodinärt mått av individualism, och det är definitivt något jag uppskattar.

Vidare måste jag hålla med om att kritiken som framförs i den här tråden är löjligt enkelriktad. Inte för att jag heller tror att det kommer något gott av att angripa forumets kvinnohatare, men att anklaga Merapi för offermentalitet som konstaterar detta är rent nonsens.

lvl 9000 narcissist.
Oslagbart

Edit: I övrigt så är det just det enda du gör, bryr dig. Så pass faktiskt att det sällan skådas ett inlägg från din sida där du inte försöker övertyga dig själv och andra om din inellektuella överhöghet.

Vad exakt får du ut av att spendera din dyrbara tid på ett forum fullt av medelmåttor, annat än en egotripp?
Senast redigerad av oLf 2014-01-06 kl. 21:50.
2014-01-06, 21:56
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
De invändningar som gjordes handlade om mitt beteende, och det är ju helt fritt att undersöka saken själv för den som vill finna att de stämmer. Om du däremot föredrar att lyssna på tramsskribenter som är bittra över att jag ignorerar dem kan jag inte göra mycket åt saken. Om det är elitism att inte hänge sig åt diskussioner med de användare som tramsar och ägnar sig åt regelbundna argumentationsfel så kan jag bara konstatera att det här forumet är i behov av en kraftigt förhöjd elitism.

Jag skulle förstås också hävda att jag ytterst sällan skriver inlägg i affekt, men även här så kvarstår det för folk att bilda sig sin egen uppfattning.

Kontentan var ju just det. Uttalanden om min karaktär eller stil blir rätt meningslösa här, och vad ett gäng medelmåttor som inte vet bättre tycker om mitt intellekt eller mina ämneskunskaper kunde jag inte bry mig mindre om. Vad du säger däremot är att jag under en pseudonym lyckas disponera ett extraodinärt mått av individualism, och det är definitivt något jag uppskattar.

Vidare måste jag hålla med om att kritiken som framförs i den här tråden är löjligt enkelriktad. Inte för att jag heller tror att det kommer något gott av att angripa forumets kvinnohatare, men att anklaga Merapi för offermentalitet som konstaterar detta är rent nonsens.

Vad får du då ut av att besöka detta träskhål där endast samhällets slamkrypare återfinns? Något får dig uppenbarligen att ständigt återvända. Du söker efter något. Frågan är vad. Sätta dit undermänniskor? Hitta någon själsfrände? Nu gav jag dig öppet mål. Smasha dit den bara!
2014-01-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast då begär du att människor ska klara sitt på ett forum och inte läsa de inlägg som är riktade mot just dem. Förstår du?
Vem klarar det? Jag gjorde ett litet test för nån vecka sen, tror jag var inloggad ca 3 timmar och gjorde en litet pennstreck för varje inlägg riktat till min person som hade något i sig som antingen var personpåhopp, rent verbala oförskämdheter eller misskreditering av mitt kön. har lappen kvar här, jag har gjort 14 streck. Vill du sitta på ett forum och i 14 inlägg av totalt ( jag borde noterat det också) men låt säga 30 st få höra att du är urusel, värdelös, en jävla kuk och män generellt borde inte ha rösträtt och speciellt inte du eftersom du är antifeminist?
Jag förstår ju om det är jobbigt, men ingenstans nämner du vad du skrivit eller hur du argumenterade under de där tre timmarna. Något som du liksom tycks tycka är totalt oväsentligt över lag, utan du är bara totalt koncentrerad på sättet du blir bemött. Självklart är det skit att bli påhoppad på det vis du har blivit och finns ingen ursäkt för att använda de orden men kan det möjligen vara en idé att tänka efter hur du debatterar om det nu retar så många?
2014-01-06, 22:06
Bannlyst
Citat:

Om du inte ser din egen arrogans så brister du allvarligt i självinsikt. Det är ett objektivt faktum så övertydligt att nog ingen kan missa det. Du kommer givetvis att framhärda i din arrogans och det är din rätt och din förlust att fortsätta leva så ... Live long and prosper 7 of 9
2014-01-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jag förstår ju om det är jobbigt, men ingenstans nämner du vad du skrivit eller hur du argumenterade under de där tre timmarna. Något som du liksom tycks tycka är totalt oväsentligt över lag, utan du är bara totalt koncentrerad på sättet du blir bemött. Självklart är det skit att bli påhoppad på det vis du har blivit och finns ingen ursäkt för att använda de orden men kan det möjligen vara en idé att tänka efter hur du debatterar om det nu retar så många?

men vad är det som är så svårt att förstå?

jag har aldrig på detta forum skrivit kuk till en man. Skulle aldrig falla mig in.
För det första så skulle jag inte använda det som skällsord eftersom jag gillar kukar, tycker det är en finfin kroppsdel som inte ska användas som skällsord på idioter eller folk vars åsikter jag avskyr. Vad har kuken med det att göra liksom?
Har heller inte uttryckt åsikter som att män är undervärdiga djur som borde fråntas mänskliga rättigheter. Barockt!

Och det är inte synd om feminister på FB. Det är endast ett konstaterade av fakta.
har man en grupp som ska diskutera och några ur den gruppen inte kan säga sina åsikter utan att halva gruppen ideligen kommer med peronpåhopp och dumheter så ja då slutar den första gruppen tala och ger sig i väg till en annat bättre ställe.
De det är synd om är de som står kvar med idioterna, samt idioterna själva.

Nu orkar jag inte längre denna diskussion. God natt.
2014-01-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Vad får du då ut av att besöka detta träskhål där endast samhällets slamkrypare återfinns? Något får dig uppenbarligen att ständigt återvända. Du söker efter något. Frågan är vad. Sätta dit undermänniskor? Hitta någon själsfrände? Nu gav jag dig öppet mål. Smasha dit den bara!
Jag tror att jag skrivit mer utförligt om det här tidigare, men som vanligt är det svårt att finna de texter man letar efter. Jag skrev tidigare att det trots allt finns ett fåtal diskussioner där jag finner ett visst intellektuellt utbyte, även om de blivit färre på senare tid. Framför allt tror jag väl att jag sysslar med någon form av bildningsinsats. Dessutom fungerar det ju som ett tidsfördriv och så är det ganska befriande att kunna skriva utan någon riktig eftertanke emellanåt.

?
2014-01-06, 22:09
Medlem
Lemurias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Är väl inte konstigare än att i stort sett ingen feminist kan se radikalfeministernas manshat? Eller snarare väljer att bortse från ...
Det skulle verkligen öka möjligheten till fruktbara och konstruktiva diskussioner om fler kunde göra den här distinktionen, mellan 'feminister' och 'radikalfeminister'. Det ligger ju i sakens natur att den stora majoriteten feminister, mainstreamfeminister brukar jag kalla dem (och mig), inte väcker lika mycket uppmärksamhet som ytterligheten gör. Anmärkningsvärda och befängda yttranden och åsikter får ju mycket större uppmärksamhet i media.

För min del tycker jag det är svårt att komma in i diskussionerna här därför att det skrivs så mycket trams i trådarna och det är svårt att sortera bort. Men användaren bjursa hör till de användare som jag gärna läser inlägg av.
2014-01-06, 22:14
Bannlyst
Citat:
Framför allt tror jag väl att jag sysslar med någon form av bildningsinsats.
Dagens roligaste Disciplina som den arroganta motvilliga folkbildaren
2014-01-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Dagens roligaste

Jag ryser, förstår du höjden av självgodhet?
Disciplina i sig är ett bra exempel på varför feminism är skadligt för samhället.
Senast redigerad av oLf 2014-01-06 kl. 22:18.
2014-01-06, 22:16
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Jag tror att jag skrivit mer utförligt om det här tidigare, men som vanligt är det svårt att finna de texter man letar efter. Jag skrev tidigare att det trots allt finns ett fåtal diskussioner där jag finner ett visst intellektuellt utbyte, även om de blivit färre på senare tid. Framför allt tror jag väl att jag sysslar med någon form av bildningsinsats. Dessutom fungerar det ju som ett tidsfördriv och så är det ganska befriande att kunna skriva utan någon riktig eftertanke emellanåt.

?

Att du besitter altruistiska drag, enligt egen utsago, var intressant. Eller folkbildningen du driver kanske har egoistisk grund? Nåja, skitsamma. Jag är nöjd med den sammanfattningen.
2014-01-06, 22:21
Medlem
Citat:
men vad är det som är så svårt att förstå?
Ingenting, det är du som tror att alla missförstår dig, jag har skrivit 10 gånger nu att jag förstår varför du är upprörd.

Citat:
jag har aldrig på detta forum skrivit kuk till en man. Skulle aldrig falla mig in.
För det första så skulle jag inte använda det som skällsord eftersom jag gillar kukar, tycker det är en finfin kroppsdel som inte ska användas som skällsord på idioter eller folk vars åsikter jag avskyr. Vad har kuken med det att göra liksom?
Har heller inte uttryckt åsikter som att män är undervärdiga djur som borde fråntas mänskliga rättigheter. Barockt!
Nä, är det någon som har sagt det? Jag har aldrig heller kallat någon för varken kuk eller fitta eller något liknande.
Citat:
Och det är inte synd om feminister på FB. Det är endast ett konstaterade av fakta.
har man en grupp som ska diskutera och några ur den gruppen inte kan säga sina åsikter utan att halva gruppen ideligen kommer med peronpåhopp och dumheter så ja då slutar den första gruppen tala och ger sig i väg till en annat bättre ställe.
De det är synd om är de som står kvar med idioterna, samt idioterna själva.
Som sagt, titta i spegeln lite till och ta en funderare om det verkligen bara är ditt kön eller åsikter som gör att du hamnar i clinch med människor här. Det är ju faktiskt inte bara de där idioterna som du hamnar i konflikt med.
2014-01-06, 22:25
Medlem
Jag vill minnas att jag för flertalet år sedan ifrågasatte Disciplinas användarnamn och om hon var en sådan person vars hela inbillade syfte var att "utbilda" och "uppfostra" män.

Fantastiskt kul att det så här i efterhand visar sig stämma, kan vara därför personen i fråga inte svarar på mina inlägg.

Avslöjad från dag ett.
Senast redigerad av oLf 2014-01-06 kl. 22:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in