2014-12-17, 01:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Ursäkta, jag tror inte jag sagt att det är "lyx". Jag frågade bara varför feminister ser det som ett straff att ta hand om barn, ett smutsigt arbete som man till varje pris måste dela lika på, ungefär som disk eller städning. Jag tycker den synen på barnomhändertagande är starkt kontraproduktiv. Se det som en möjlighet att ge barnet bästa möjliga uppfostran istället för att sky det som pesten.
Feminister ser det inte som ett "straff" - män ser det som ett straff och inget som ger dem något ... annars hade män velat varar hemma i samma utsträckning som kvinnor..
2014-12-17, 08:12
Bannlyst
Scott är på samma nivå som babianen.
2014-12-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja - mentalt är det mer dödande att gå hemma med barn än att jobba...

Jaså? Enligt vem mer än lättkränkta, sinnessvaga feminazis?
Jag har aldrig någonsin hört en frisk och normal kvinna säga att det är "mentalt dödande" att vara hemma och ta hand om sitt barn.
Men tycker man det så är det ju bara att byta med sin man, det är ju valfritt att dela upp dagarna förutom de som man tvingas ta ut tack vare femifascisterna.

Men tack för förklaringen till varför micro är så sinnessjuk som hon är, hon har ju gått hemma med barnen och har blivit mentalt död av det.
Det förklarar mycket....

Citat:
Om du nu inte tycker det - så borde du vara för att män stannar hemma med sina barn i samma utsträckning som kvinnor .. Eftersom du anser det vara så himla givande...

Det är ju för fan bara att bestämma sinsemellan, det är inte svårare än så.

Citat:
Feminister ser det inte som ett "straff"

Jaså? Så någonting som är mentalt dödande och som man känner sig tvingad till är inte ett straff?
Vad är det då?

Citat:
män ser det som ett straff och inget som ger dem något ... annars hade män velat varar hemma i samma utsträckning som kvinnor..

Nej, det gör "män" inte. Du kan inte tala för män som grupp och män som grupp har inte uttalat sig om det.
Mest för att män inte är en homogen grupp med gemensam ideologi och kollektiva åsikter.
Det är däremot feminister, och de är de enda som lipar över att folk själva ska få bestämma över vem som ska vara hemma med barnen.
Det som de flesta däremot har problem med när det kommer till föräldraledighet är att bli tvingad till det, och det blir ju även män, tack vare feministfascisterna.

Micro har inget vettigt svar på detta, så svar uteblir bedömt, men det räcker ju att alla andra läser det.
2014-12-17, 12:48
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ja - mentalt är det mer dödande att gå hemma med barn än att jobba...
Om du nu inte tycker det - så borde du vara för att män stannar hemma med sina barn i samma utsträckning som kvinnor .. Eftersom du anser det vara så himla givande...
Då har man inget vidare stressigt jobb om man tycker det är jobbigare att vara hemma med barn. Jag är för att föräldrarna själva ska få bestämma vem som ska vara hemma mest med barnet.
Citat:
Feminister ser det inte som ett "straff" - män ser det som ett straff och inget som ger dem något ... annars hade män velat varar hemma i samma utsträckning som kvinnor..
Ändå är det feminister som klagar mest på att kvinnor är hemma med barnen. Konstigt.
2014-12-17, 13:20
Medlem
snelhestens avatar
Citat:

Det är så typiskt dig att komma med den här typen av fördummade, svart-vita förklaringar. Du har inte tänkt på att det skulle kunna vara som så att män visst hade uppskattat att vara hemma med sina barn men istället överlåter det åt kvinnorna då de känner sig pressade till det i egenskap av sitt kön eller helt enkelt inser att det är en uppoffring de måste göra av ekonomiska skäl?

Är kvinnor själva så jävla pigga på att ha en hemmaman bara för att feminister tjatar om det hela tiden?
2014-12-17, 14:11
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
kul du…"få det ännu bättre och lyxigare tillvaro på andras bekostnad"
kan du ge exempel på denna "lyxighet" är det när kvinnor tar fulla ansvaret för gemensamma barn ex. ?så äkta mannen i lugn och ro kan jobba ihop sin pension, med sin lön som ligger högre än hennes bara för att han har snopp? Hmm?

Det finns speciella åtgärder just för kvinnor ja, det har redan tagits upp i andra trådar. Exempelvis kvoteringar, speciella bidrag för kvinnor etc.

Alltid ska du ta upp det där med barn, men att skaffa barn är faktiskt helt valfritt i vårt land, det är ingen som tvingar dig. Och speciellt kvinnor verkar tycka man blir lycklig av, och att det är väldigt givande att skaffa barn att ta hand om och spendera tid med. Ser det som livets mening helt enkelt.

Att du verkar tycka barn är så himla jobbigt så har du alla möjligheter att inte skaffa några. Eller adoptera bort det om det nu är så jobbigt.

Citat:
Som sagt du finner massa varianter av feminism…bara för att man ogillar en viss sort som vi har i Sverige så behöver man inte rusa åstad och kalla sig för antifeminist….jag anser det är rätt korkat..

Just epitetet antifeminist är väl något feminister började med för att sätta stämpel på deras kritiker. Och vi bor väl i Sverige eller hur? Inte så konstigt att man kritiserar just den radikala vänstergruppen som feminismen har blivit här.

Således så kallar jag mig inte antifeminist, men det gör nog andra vänsterdårar. Med amerikanska mått kan man kalla mig för "progressive" och jag skulle bli kallad för vänsterdåre av de konservativa. Och med svenska mått har jag allt svårare att vilja tillhöra vänstern längre.
2014-12-17, 16:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Då har man inget vidare stressigt jobb om man tycker det är jobbigare att vara hemma med barn. Jag är för att föräldrarna själva ska få bestämma vem som ska vara hemma mest med barnet.
Du är emot att män skall behöva ta det ansvaret - ja.

Citat:
Ändå är det feminister som klagar mest på att kvinnor är hemma med barnen. Konstigt.
Med hänsyn till att män i stor utsträckning och anti-feminister i synnerhet smiter från ansvaret så kvinnorna är de som får axla det - så inte ett dugg...

Kvinnor som sitter och pissar klagar inte över hur jobbigt det är att stå och göra det heller -- helt enkelt för att de inte står...
2014-12-17, 16:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul
Det finns speciella åtgärder just för kvinnor ja, det har redan tagits upp i andra trådar. Exempelvis kvoteringar, speciella bidrag för kvinnor etc.

Alltid ska du ta upp det där med barn, men att skaffa barn är faktiskt helt valfritt i vårt land, det är ingen som tvingar dig. Och speciellt kvinnor verkar tycka man blir lycklig av, och att det är väldigt givande att skaffa barn att ta hand om och spendera tid med. Ser det som livets mening helt enkelt.

Att du verkar tycka barn är så himla jobbigt så har du alla möjligheter att inte skaffa några. Eller adoptera bort det om det nu är så jobbigt.

Just epitetet antifeminist är väl något feminister började med för att sätta stämpel på deras kritiker. Och vi bor väl i Sverige eller hur? Inte så konstigt att man kritiserar just den radikala vänstergruppen som feminismen har blivit här.

Således så kallar jag mig inte antifeminist, men det gör nog andra vänsterdårar. Med amerikanska mått kan man kalla mig för "progressive" och jag skulle bli kallad för vänsterdåre av de konservativa. Och med svenska mått har jag allt svårare att vilja tillhöra vänstern längre.

Vilka kvoteringar?
Vilka "speciella" bidrag?
2014-12-17, 16:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det är så typiskt dig att komma med den här typen av fördummade, svart-vita förklaringar. Du har inte tänkt på att det skulle kunna vara som så att män visst hade uppskattat att vara hemma med sina barn men istället överlåter det åt kvinnorna då de känner sig pressade till det i egenskap av sitt kön eller helt enkelt inser att det är en uppoffring de måste göra av ekonomiska skäl?

Är kvinnor själva så jävla pigga på att ha en hemmaman bara för att feminister tjatar om det hela tiden?
Mina inlägg kanske är fördummande - dina är bara rent dumma..

Du har inte tänkt på att det är män som i störst utsträckning är motståndare mot att de skall äga ansvaret för sin del.

Du har inte tänkt på att om nu kvinnor vore så jävla tacksamma för att för axla hela ansvaret så hade det aldrig varit något "gnäll" om att man ville ha förändringar?

Ekonomiska skäl?
Gäller väl i så fall för män som för kvinnor - de får väl ge tusan i att sätta barn till världen om de inte kan ta hand om dem...

Staten skall inte subventionera skillnader i föräldraskapet - - du har inte tänkt på det?
2014-12-17, 16:36
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Du är emot att män skall behöva ta det ansvaret - ja.
Nej, jag menar precis som jag skriver, att alla ska få välja själva. Ta av offerkoftan nu.
Citat:
Med hänsyn till att män i stor utsträckning och anti-feminister i synnerhet smiter från ansvaret så kvinnorna är de som får axla det - så inte ett dugg...

Kvinnor som sitter och pissar klagar inte över hur jobbigt det är att stå och göra det heller -- helt enkelt för att de inte står...
Feminister har bestämt sig för att alla vill ha 50-50 i precis alla avseenden. Jag tror inte folk vill det i verkligheten, jag tror folk vill kunna bestämma sånt själva. Om en kvinna vill vara hemma med sitt barn, varför ska en feminist komma och säga att hon tycker fel? Jävla fascism.
2014-12-17, 20:48
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Mina inlägg kanske är fördummande - dina är bara rent dumma..

Du har inte tänkt på att det är män som i störst utsträckning är motståndare mot att de skall äga ansvaret för sin del.

Du har inte tänkt på att om nu kvinnor vore så jävla tacksamma för att för axla hela ansvaret så hade det aldrig varit något "gnäll" om att man ville ha förändringar?

Ekonomiska skäl?
Gäller väl i så fall för män som för kvinnor - de får väl ge tusan i att sätta barn till världen om de inte kan ta hand om dem...

Staten skall inte subventionera skillnader i föräldraskapet - - du har inte tänkt på det?

Det säger du, men jag ser ingenting som tyder på att så skulle vara fallet. Det var ju trots allt du som drog ur röven att förklaringen till att män inte stannade hemma skulle bero på att det betraktade detta som något straff. Inte jag. Att du likt ett dagisbarn sedan knuffar tillbaka innebär ju inte ju inte för den sakens skull att du har något argument

Jag tror nog att folk i allmänheten är motståndare till att politiker och div. proffstyckande krönikörer dikterar för dem hur de ska fördela föräldraransvaret - både män och kvinnor. Att kvinnors åsikt skulle vara undanskuffad i den beslutsprocessen ser jag inte alls anledning till att tro.

Det är ovanstående kategorier som främst står för detta gnäll som ett led i sin ideologiska kamp.

Självklart gäller ekonomiska skäl för både män och kvinnor. Skillnaden ligger i att jag inte anser det vara dåligt att de löser det på ett sätt som passar dem bättre än dig.

Staten subventionerar inte skillnader.
2014-12-17, 21:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, jag menar precis som jag skriver, att alla ska få välja själva. Ta av offerkoftan nu.

Feminister har bestämt sig för att alla vill ha 50-50 i precis alla avseenden. Jag tror inte folk vill det i verkligheten, jag tror folk vill kunna bestämma sånt själva. Om en kvinna vill vara hemma med sitt barn, varför ska en feminist komma och säga att hon tycker fel? Jävla fascism.
Folk får välja själva - precis som de får välja var de skall åka på semester, ,bo eller köpa för bil själva .. Bara de bekostar det själva ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in