2014-01-06, 19:39
Bannlyst

Ditt svar på mitt inlägg bekräftar det jag skrev: 1) du utgår från din egen subjektivitet som kvinna 2) du vill moralisera men inte förstå den "andra" sidan. Männen här gör precis samma sak. Resultatet blir den välbekanta situation vi gnäller över. Du säger det själv: "denna allrådande inkonsekvensen och oförmåga se empatiskt på den andres sits" vilket gäller kvinnorna här i minst lika hög grad som männen. Både män och kvinnor här är besatta av att visa på den andra sidans hyckleri men blunda för den egna sidans hyckleri. Detta hyckleri och inkonsekvens som är så enkelt att finna eftersom det förekommer rikligt överallt.

Om jag som man ser empatisk på din situation så förstår jag varför du blir frustrerad. Du skulle på motsvarande sätt kunna förstå varför män blir frustrerade. Det är ganska enkelt att förstå. jag kan göra detta liksom du, men det finns många andra här som antingen saknar den förmågan eller som inte har det minsta intresse av att se saker från andras känslomässiga perspektiv.
Senast redigerad av bjursa 2014-01-06 kl. 19:45.
2014-01-06, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
män som du totlat igonerar fakta, så blir feminister rätt sura.
Det är alltid surt när andra ignorerar fakta eller hur? Men känns det lika surt när vi själva ignorerar fakta?

Citat:
Är som ett par som går bredvid varandra, den ena går på slät skön, ren, varm sand, den andra tvingas lunka bredvid korsande mellan spyloskor, glassplitter och stora hål.
När den siste klagar när han precis trampat i en spyloska så säger den första. men vadå? skärp dig!
Fast han själv alldeles uppenbart kan se alla den dubbla vägbanan framför sig. Tydlig bild nog?
I fablernas värld ... ska vi diskutera verkligheten nu?
2014-01-06, 20:00
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jag hörde att de pratade om mig här inne, och var uppenbarligen tvungen att ge mig in i diskussionen då det är något av ett favoritämne.

Först och främst får jag väl gå in på de uppfattningar av mig som jag inte upplever som överensstämmande med verkligheten. För det första så håller jag fortfarande en del längre diskussioner som erbjuder visst utbyte, ser du exempelvis min mest långtgående diskussion i tråden om rasister så avslutas den inte på sådant sätt, då jag respekterar användaren Hugh.Hefner som forumets mer eller mindre enda intelligenta och sympatiska egenidentifierade antifeminist. Inte heller har jag för vana att dra in meningsmotståndares bildning i samtal, annat än när de själva försöker använda en påstådd utbildning för att ge sina argument tyngd. Och jag brukar under inga omständigheter återvända till att diskutera samma ämne med en användare som jag uttryckt en ovilja att diskutera ytterligare med. Slutligen avviker jag tekniskt sett inte från ämnesfrågor, även om jag ibland fokuserar på att reda ut enskilda detaljer så är det just för att de är av vikt för ämnet.

Varför du tror att jag skulle bli upprörd förstår jag inte. En påfallande andel av alla diskussioner erbjuder inget kunskapsutbyte, eftersom användarna inte kan enas om hur en företeelse, ett argument eller hela omvärlden ser ut. Man kan förklara sig både en och två gånger men i många fall är motståndaren främst intresserad av konspirationsteorier eller halmgubbar, och då är ytterligare diskussion rätt hopplös. Om något så har jag väl en viss respekt för de skribenter som uppfattar detta.

Att mitt beteende inte återfinns i den offentliga debatten har väl att göra med att den rensar bort de individer som saknar grundläggande tolkningsförmåga ganska snabbt. I de fall där dessa uppträder vill jag emellertid inte hävda att mitt beteende skulle vara så unikt som du vill göra gällande. Den som exempelvis följde debatten mellan författarna till Migrationens Kraft och Tino Sanandaji hela vägen till slutet lär uppfatta rätt så liknande tendenser, om än en något mindre fientlig ton.

Jag får väl för övrigt tacka för ett omdöme som förefaller mig vara något av det mest smickrande man kan få höra på en plats som denna.

Jag får erkänna att, då dina trådar har en tendens att bli evighetslånga, har det handlat om mycket skumläsning för att få en överhängande bild från min sida. Dels för att just rasisters kvinnovurmande inte ingår i mina huvudintressen och dels för att jag håller med dig i mycket i just dessa ämnen, så jag har egentligen inget att lägga till. Däremot kanske jag inte fullt håller med om din beskrivning av dig själv i ditt första stycke baserat på vad jag läst i trådarna här. Din självbild verkar inte delas av så många. Mycket elitism blir det. Men ganska kul elitism.

Jag var lite osäker på om din stil kommer ur ren besserwisserpersonlighet eller om du är en av få som lyckas hålla en konsekvent, logisk stil där dina inkompetensförklaringar inte kommer ur affekt. Då min erfarenhet av den förstnämnda brukar vara en person som exploderar när egen medicin intas.

Absolut är det en komplimang från min sida även om det betyder noll på ett anonymt forum.

(Synd bara att dina "lagkompisar" kände ett behov av att skydda dig inför mitt sätt att avfeminisera dig som icke varande riktig kvinna med min extremt hårdföra negativa kritik. Hoppas du inte började gråta.)
2014-01-06, 20:16
Medlem
FyPharaos avatar
Får väl här i denna tråd framföra min ursäkt till Mysmarie, som jag benämnde "halstarriga Mysmarie" i en trådstart och då refererade till en tidigare ordväxling där jag klargjorde att det var i posititiv bemärkelse. Borde självklart ha insett att alla andra som läser en trådstart inte kan relatera till den ordväxlingen. Dumt men inte illa menat.
2014-01-06, 20:40
Medlem
Citat:
Jag har för det första inte startat någon skittråd. Och jag upplevde inte de trådar som en del tycker är så horriblet tramsiga som lika tramsiga som en del andra. men det är bara värt kritik tydligen om
TS är en feminist. Är TS en man så är det helt ok.

Värt att notera: Ingen av er kan bemöta mig i min kritik kring sak.
Varför kritiserar ni inte på motsvarade sätt t.e.x tråden: alla kvinnor är horor.
som ni kritiserade tråden alla män är horor?
alla kvinnor är horor kom först. Inte ett ljud över era läppar. Varför?

precis, du hörde inte ett pip från mig i den tråden för jag tyckte den var så löjlig att det inte var värt att kommentera än mindre startade jag en egen tråd bara för att visa hur löjlig den var om nu någon inte skulle insett det själv.
2014-01-06, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Däremot kanske jag inte fullt håller med om din beskrivning av dig själv i ditt första stycke baserat på vad jag läst i trådarna här. Din självbild verkar inte delas av så många. Mycket elitism blir det.
Jag var lite osäker på om din stil kommer ur ren besserwisserpersonlighet eller om du är en av få som lyckas hålla en konsekvent, logisk stil där dina inkompetensförklaringar inte kommer ur affekt.
Disciplinas inlägg som du citerar bekräftar de karaktärsbeskrivningar som gjorts här. Övermod, elitism och förakt har en framskjuten plats. Istället för att inse och erkänna detta så tar hon till favorittricket att bryta sönder en enskild mening. Läs och lär av en mästare:

Gubbskem: hennes motståndare är dum, obildad och saknar läs- och tolkningsförståelse. .. dumförklarar motståndaren … karaktärsmord
lillskrot: elitistiska hållningen … idiotförklara
bjursa: föraktar ALLA medmänniskor och deras intellektuella kapacitet

Disciplina tar fasta på ett enda av dessa ord: "Inte heller har jag för vana att dra in meningsmotståndares bildning i samtal". begreppet bildning snävas in: "annat än när de själva försöker använda en påstådd utbildning " och används som ett argumentationsfel:
"för att ge sina argument tyngd" när det i själva verket antagligen är så att andra debattörer använder bildning och utbildning som ett svar på Disciplinas elitism i ett fåfängt försök att etablera en mer respektfull och därmed givande debatt. Denna undanledningsmanöver fokuserat på detaljer syftar till att undvika att bekräfta att på det stora hela så stämmer allt detta som sagts ovan. Det hela mynnar i bristande holism eller annorlunda utryckt; tydliga autistiska drag.
Senast redigerad av bjursa 2014-01-06 kl. 21:02.
2014-01-06, 20:54
Medlem
Kate80s avatar
I denna tråd ska specifika sakfrågor inte diskuteras. Diskussioner om juridisk abort, våld mot kvinnor respektive män etc får ni ta i lämpliga trådar.//Mod
2014-01-06, 21:01
Medlem
Citat:
Detsamma kan jag ju då konstatera. Och även du, Brutus klarar inte att svara på den egentliga sakfrågan.

Det du inte verkar förstå att när debatten styr in på debattklimatet på FB, alltså en metadebatt.
(du sitter just i den tråden seru, men sker också ofta i övriga trådar) och män som du totlat igonerar fakta, så blir feminister rätt sura.
Är som ett par som går bredvid varandra, den ena går på slät skön, ren, varm sand, den andra tvingas lunka bredvid korsande mellan spyloskor, glassplitter och stora hål.
När den siste klagar när han precis trampat i en spyloska så säger den första..men vadå? skärp dig!
Fast han själv alldeles uppenbart kan se alla den dubbla vägbanan framför sig.

Tydlig bild nog?
Jag tror alla förstår att det är just med de där glasögonen du ser världen, vad du inte förstår är att andra ser världen på ett annat vis, och kanske kanske ligger sanningen om någon sådan finns lite mer i mitten?
2014-01-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Det är alltid surt när andra ignorerar fakta eller hur? Men känns det lika surt när vi själva ignorerar fakta?

Vilken fakta tycker du kvinnor ignorerar om vi nu ska ta metadebatten kring diskussionsnivån på
FB? Missar vi att det sitter 30 kvinnor som regelmässigt, dagligen kallar män för kukar luder och jävla äckliga slemgubbar? ja, jag erkänner det har jag verkligen tooootaaaaalt missat. var????? är de??????
*letar frenetiskt*

Citat:
I fablernas värld ... ska vi diskutera verkligheten nu?

återigen om du inte klarar sakfrågan ens när man serverar den som en bildlig metafor så ditt problem inte mitt. Tramsgubbe. trevlig, intelligent sådan men likväl trams under disguise. Skärpning.
2014-01-06, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jag tror alla förstår att det är just med de där glasögonen du ser världen, vad du inte förstår är att andra ser världen på ett annat vis, och kanske kanske ligger sanningen om någon sådan finns lite mer i mitten?
Jag tror att 99 % av alla kvinnor och män i detta forum anser att de själva går på den där sönderbombade jävla väghalvan full av splitterbomber och snor ...

Citat:
Vilken fakta tycker du kvinnor ignorerar om vi nu ska ta metadebatten kring diskussionsnivån på FB?
Det faktum att ni är kålsupare.

Citat:
Missar vi att det sitter 30 kvinnor som regelmässigt, dagligen kallar män för kukar luder och jävla äckliga slemgubbar? ja, jag erkänner det har jag verkligen tooootaaaaalt missat. var????? är de?????? *letar frenetiskt*
Trams, INGEN har förnekat detta, inte ens de idioter till män som dagligen beter sig på detta sätt har förnekat det. Det du vill ha men inte har fått är massvis med förståelse och tröst. Det är alltså inget i sak som är felaktigt framställt, utan det handlar uteslutande av ett behov av känslomässig bekräftelse.

Citat:
återigen om du inte klarar sakfrågan ens när man serverar den som en bildlig metafor så ditt problem inte mitt. Tramsgubbe. trevlig, intelligent sådan men likväl trams under disguise. Skärpning.
Se mitt svar till karmen. Det löjliga i din bild är att den skönmålar den ena sidan på vägen och beskriver den andra sidan som ett rent helvete. 2 fel blir inte 1 rätt, och du får inte känslomässig bekräftelse genom att förringa andras problem och förvrida deras verklighet.
Senast redigerad av bjursa 2014-01-06 kl. 21:25.
2014-01-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen

Jo jag har förstått att du och ex. antal andra helt missar de 75% trådar med rubrik samt inlägg med kvinnoförakt.
Jag har väldigt svårt att förstå hur en normalbegåvad människa med ögon att läsa med kan missa detta enkla faktum. Men man upphör aldrig att förvånas.
2014-01-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Jag tror att 99 % av alla kvinnor och män i detta forum anser att de själva går på den där sönderbombade jävla väghalvan full av splitterbomber och snor ...

Det ligger något i detta.

De flesta av oss anser nog att vi traskar på denna väg, det som sticker i mina ögon är när många feminister tror att det är just bara deras egen väg som ser ut på det här viset. Alla mäns vägar är täckta med maräng och guld, kantat med ren lyx och makt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in