Det säger ingenting om huruvida klimatet blir varmare eller kallare. Denna omständighet poängteras hela tiden från meteorologer och klimatforskare. Det kan du inte ha missat!
Förresten, så menade du nog 2012 där. 2013 verkar ju ha slagit värmerekord på flera håll.
Titta på det här diagrammet, korrelationen är tydlig och det har klimatforskningen slagit fast.
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/global-temp-and-co2-1880-2009.gif
Precis!
Dina och mina spekulationer har ingen betydelse.
Vi får snällt inse att detta är experternas område och avvakta vad de kommer fram till.
Och efter flera decenniers forskning har de kommit fram till att med stor sannolikhet är det våra utsläpp av CO2 som orsakat 0,7 graders höjning. 95 % av forskarna är överens om detta. Så vad du och jag tycker är faktiskt totalt irrelevant!
Och så skulle du tala om på vilket sätt klimatmodellerna är totalt fel, som du skrev.
Förresten, så menade du nog 2012 där. 2013 verkar ju ha slagit värmerekord på flera håll.
Citat:
Nej, nej, nej! Du säger ju dessutom emot dig själv. Du vet ju att CO2 är en växthusgas! Hur kan då CO2-halten öka utan att temperaturen stiger! Det får du allt förklara!Titta på det här diagrammet, korrelationen är tydlig och det har klimatforskningen slagit fast.
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/global-temp-and-co2-1880-2009.gif
Precis!
Citat:
Ja, klimatet är komplext och mycket är outforskat.Dina och mina spekulationer har ingen betydelse.
Vi får snällt inse att detta är experternas område och avvakta vad de kommer fram till. Och efter flera decenniers forskning har de kommit fram till att med stor sannolikhet är det våra utsläpp av CO2 som orsakat 0,7 graders höjning. 95 % av forskarna är överens om detta. Så vad du och jag tycker är faktiskt totalt irrelevant!
Citat:
Du blundar för alla negativa konsekvenser! Varför? Tycker du att det är klokt? Är det ärligt i en debatt eller tramsar du bara?
Om vi kan ha flera årtionden i rad utan temperaturuppgång, så är CO2-utsläppen uppenbarligen helt ofarliga. Vidare så skulle det kanske vara väldigt bra om vi släppte ut mer CO2 så att temperaturen steg,växtligheten fick mer näring och naturen kunde bre ut sig på landmassor som idag är igenfrysta. problemen med den politiska klimatpaniken är att 1) Det förekommer ingen uppvärmning och 2) Det hade varit bra om en uppvärmning hade förekommit!
Och så skulle du tala om på vilket sätt klimatmodellerna är totalt fel, som du skrev.
Senast redigerad av humanlife 2014-01-06 kl. 10:38.
Senast redigerad av humanlife 2014-01-06 kl. 10:38.