2014-01-04, 16:30
Medlem
Crackhoes avatar
Hej!
Har i över 1 års tid sök efter Herrera Aqua Deo Spray men den finns fan inte kvar i Sverige!?
Ni får gärna motbevis detta
Citera
2014-01-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackhoe
Hej!
Har i över 1 års tid sök efter Herrera Aqua Deo Spray men den finns fan inte kvar i Sverige!?
Ni får gärna motbevis detta
Säker på att denna fortfarande är i produktion? Det kan ju vara så att den har helt slutat att produceras.
Citera
2014-01-04, 20:28
Medlem
Har i säkert 10 år letat efter en parfym som jag har känt på andra. Känns som jag testat allt som finns i parfymaffärer, men jag hittar den fan inte! Bärarna har antagligen haft parfymen på sig ett tag och det gör det svårt eftersom jag nästan bara testar i affären på pappersstickor...

Ska försöka beskriva den:

Det är en fräsch parfym, men "len" lukt som är väldigt lätt för näsan.
Ingen kryddig,träig, vanilj, muskig doft. Tror inte det är citrus i den för den luktar inte alls som rena citrusbaserade parfymer. Luktar inget som Le Male, Aqua Dio Gio, Armani Code, Dior Homme med andra ord.

Den är söt men inte sötsliskig som 1 million och liknande.

Eftersom jag har letat länge efter den så misstänker jag att det är en 90-talare. Möjligen tidigt 2000-tal. Tror det är från en populär tillverkare då personerna som burit den inte sett ut som parfymnördar

Svårt för er att lista ut vad det kan vara då min beskrivning är rätt vag. Någon som har lust att göra ett försök?
Citera
2014-01-04, 20:50
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oath5
Har i säkert 10 år letat efter en parfym som jag har känt på andra. Känns som jag testat allt som finns i parfymaffärer, men jag hittar den fan inte! Bärarna har antagligen haft parfymen på sig ett tag och det gör det svårt eftersom jag nästan bara testar i affären på pappersstickor...

Ingen kryddig,träig, vanilj, muskig doft. Tror inte det är citrus i den för den luktar inte alls som rena citrusbaserade parfymer. Luktar inget som Le Male, Aqua Dio Gio, Armani Code, Dior Homme med andra ord.

Eftersom jag har letat länge efter den så misstänker jag att det är en 90-talare. Möjligen tidigt 2000-tal. Tror det är från en populär tillverkare då personerna som burit den inte sett ut som parfymnördar

Svårt för er att lista ut vad det kan vara då min beskrivning är rätt vag. Någon som har lust att göra ett försök?
Gissar spontant på Boss Bottled. Den är från 1998 och stämmer in på din beskrivning.
Citera
2014-01-04, 20:57
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
(Bertrand Duchaufour är ju inte okänd i parfymvärlden )
Apropå den gode Bertrand, har du testat Fusion Sacree? Så grym! Gränsar till gourmand, vilket jag normalt inte gillar men denna... känns som att jag skulle vilja äta den
Citera
2014-01-04, 21:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Apropå den gode Bertrand, har du testat Fusion Sacree? Så grym! Gränsar till gourmand, vilket jag normalt inte gillar men denna... känns som att jag skulle vilja äta den
Nepp inte testat, googlade snabbt och såg att det var en snygg flaska iaf . Ser dyr ut .
Citera
2014-01-04, 21:10
Medlem
3rds avatar
Citat:
Nepp inte testat, googlade snabbt och såg att det var en snygg flaska iaf . Ser dyr ut .
Inte så farligt dyr faktiskt. Finns på ausliebezumduft men de verkar göra nån uppdatering så jag kan inte kolla priset nu. Vill minnas att 50ml låg under 100€ iaf
Senast redigerad av 3rd 2014-01-04 kl. 21:16.
Citera
2014-01-04, 21:26
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Inte så farligt dyr faktiskt. Finns på ausliebezumduft men de verkar göra nån uppdatering så jag kan inte kolla priset nu. Vill minnas att 50ml låg under 100€ iaf
Det fanns visst olika varianter på flaskor. Den som visas på Fragrantica ser ut som ett konstverk:
http://www.fragrantica.com/perfume/Majda-Bekkali-Sculptures-Olfactives/Fusion-Sacree-For-Him-16290.html

Det står även i någon kommentar att den påminner om en manligare variant av NV Trayee.
Citera
2014-01-04, 21:39
Medlem
3rds avatar
Citat:
Det fanns visst olika varianter på flaskor. Den som visas på Fragrantica ser ut som ett konstverk:
http://www.fragrantica.com/perfume/Majda-Bekkali-Sculptures-Olfactives/Fusion-Sacree-For-Him-16290.html

Det står även i någon kommentar att den påminner om en manligare variant av NV Trayee.
Jo, den har jag inte sett. Tror denna bild är rätt http://www.luckyscent.com/shop/section/1/item/60103/brand/Majda_Bekkali/Fusion_Sacree_-_Obscur_%28Lui%29.html

Hojta till om du vill ha sample
Senast redigerad av 3rd 2014-01-04 kl. 21:42.
Citera
2014-01-05, 21:01
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oath5

CK One kanske, om du menar att den är vanlig.
Citera
2014-01-06, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Om du gillar Allure Homme Sport så kommer du älska Yves Saint Lauren L´homme! Förresten hur stor är skillnaden mellan Extrême och vanliga Allure Homme Sport (Edt)

DU hade rätt, den var riktigt bra!
Citera
2014-01-06, 13:50
Medlem
irrblosss avatar
Skit vad segt det var att vänta på beställning från Serge Lutens. Skulle nog rekommendera att man beställer från något annat ställe än direkt från hans site. Har stått preparing shipment i snart två veckor nu, och läser man terms and conditions står det att det kan ta upp till 30 dagar från det att man beställer tills varan skickas. Serge Lutens borde lära av Parfums MDCI vad kundservice är.

Edit: Man blir ju lite avundsjuk på hur han bor, den gode Serge:
http://www.wmagazine.com/people/insiders/2010/06/serge_lutens_ss/photos
Senast redigerad av irrbloss 2014-01-06 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in