Citat:
Ursprungligen postat av
LaCucaracha
Kommer ihåg tidigare att du var inne på att sampla denna, låter helt klart intressant. Nåt som känns mer höst/vinter antar jag eller?
Ja det är absolut höst/vinter, möjligen vår också. Sommaren är nog helt uteslutet, inte ens svala sommarnätter tror jag den passar så bra.
Har nu även hunnit testa Neela Vermeire-dofter: Ashoka och Trayee. Första tanken om båda dessa direkt på huden var ungefär "WTF! Hoppas de går att tvätta bort...". Efter ett tag försvann dock de märkliga toppnoterna och det som återstod var riktigt bra. Dels extremt bra blandat (Bertrand Duchaufour är ju inte okänd i parfymvärlden

) och dels goda intressanta dofter.
Ashoka doftar ungefär som någon random newage-blandning som man häller i en aromaterapilampa först. Sedan efter ett tag försvinner det som känns lite "billigt" och kvar får man en riktigt fräsch doft som är mycket välkomponerad, dock fortfarande newage-vibbar (inte kvalitetsmässigt, utan doftmässigt). Påminner ganska mycket om Kenzo PH. Gillar man friskheten i den och noterna av "hav" så är Ashoka ungefär tusen gånger bättre. Jag gillade Kenzo PH, men den gav mig huvudvärk - det gör inte Ashoka. Känns kanske något feminin, men tror det skulle vara en utmärkt sommardoft heta dagar. Den känns så fräsch på något vis.
Trayee doftade riktigt skumt när man tog på den, sedan med tiden började den påminna om någon typ av tuggummi (fruktigt och lätt kryddigt). Den är också väldigt välkomponerad, men den doftar nästan precis som ett tuggummi, om än med mycket bättre "råvaror", jag tuggade som yngre. Kan ej komma ihåg vilket. Tror inte jag är så sugen på att gå runt och dofta tuggummi i parfymform

.
Under tiden jag suttit och skrivit detta så måste jag säga att Ashoka är riktigt nice. Något jag absolut kan tänka mig att bära i sommar. Blundar man och sniffar på handleden drömmer man verkligen sig bort till sommarn och havet. Synd att den ska vara så dyr...