2013-12-31, 17:09
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Smakade Trooper för första gången, som förmodligen den sista i tråden, och den var ju inte alls dum. Lite dyr dock. Finns det några liknande öl som är mer prisvärt? En Fuller's kanske...?
Bruce och Robinsons har fått till en riktigt bra "pubölskänsla" välbalanserad med en pytteliten men suverän aromhumlekick.

Prova klassiska engelska puböl såsom Bombardier, Boddington, Marston's Pedigree och som du redan sagt Fullers London Pride.

När du provat dem, sök på "bitter" på bolaget och skär ned till "öl, ale" så har du 25öl till att prova, vissa är stiltypiska andra är extremt överhumlade på ett sätt jag älskar (men kanske inte du).

Vill du bara ha ett förslag så föreslår jag Fullers ESB, inte för att den (för en ölnörd) är lik Trooper utan för att det är ett gediget öl.
Citera
2013-12-31, 17:49
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Smakade Trooper för första gången, som förmodligen den sista i tråden, och den var ju inte alls dum. Lite dyr dock. Finns det några liknande öl som är mer prisvärt? En Fuller's kanske...?
Om du vill ha en brittisk "best bitter" så föreslår jag att du testar nämnda Fuller's London Pride och även Souhwold Bitter från Adnams. En ny öl, Celt Dark Age, förvånade mig positivt och den kommer jag att testa igen.
Citera
2014-01-02, 15:53
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Testa Nils Oscar God Lager, det är en god lager.

Så... man är inte ölälskare om man inte dricker öl som man tycker är äckliga?
Tycker du en vanlig lageröl är "äcklig" så är du som sagt inte mycket till ölälskare om du hellre sitter och blaskar med nån läsk eller vatten istället för pilsner till maten så du snarare en fjant.
Sen att det hade varit godare att dricka en ale eller stout från ett bryggeri man anser gör godare öl är en annan femma.
Det där är bara fjanterier.
Citera
2014-01-02, 16:23
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Tycker du en vanlig lageröl är "äcklig" så är du som sagt inte mycket till ölälskare om du hellre sitter och blaskar med nån läsk eller vatten istället för pilsner till maten så du snarare en fjant.
Sen att det hade varit godare att dricka en ale eller stout från ett bryggeri man anser gör godare öl är en annan femma.
men snälla. i stort sett alla här inne ratar eurolager, de flesta dricker det inte ens.
liksom du får bara förlika dig med det.

pilsner är inte eurolager heller för den delen.
Citera
2014-01-02, 16:45
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Haha, ja du. Vad skall man säga? Tydligen vet du ingenting om öl och ölälskare.

Om du älskar film, säger vi, betyder det att du kollar på filmer som du tycker är dåliga?

Jag dricker hellre ett glas vatten än en öl som är äcklig.
Citera
2014-01-02, 19:44
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag har upplevt ett flertal gånger att flaskor från Jämtlands har varit infekterade och smakat dåligt, så du kan kanske ha fått en flaska som smakade dåligt på grund av infektion?

Kan ju vara så, iaf så fick jag inte tag på den i tisdags... Men köpte lite ale och veteöl istället samt några amerikanska lageröl. Den öl som jag var mest nöjd med var Nils Oscar Rökporter- Den var verkligen god och smakrik, smakade väldigt mycket mörkbröd men av någon konstigt anledning så tyckte jag att den luktade och smakade även lite rökt-korv... men det var nog snarare rökigheten för att nu tror jag inte att någon skulle krydda sitt öl med korv
Citera
2014-01-02, 19:54
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Kan ju vara så, iaf så fick jag inte tag på den i tisdags... Men köpte lite ale och veteöl istället samt några amerikanska lageröl. Den öl som jag var mest nöjd med var Nils Oscar Rökporter- Den var verkligen god och smakrik, smakade väldigt mycket mörkbröd men av någon konstigt anledning så tyckte jag att den luktade och smakade även lite rökt-korv... men det var nog snarare rökigheten för att nu tror jag inte att någon skulle krydda sitt öl med korv

Har du testat S:t Eriks Rauchbier som är lagrad i Mackmyra fat? Där kan vi snacka rökig men hemskt god!
Citera
2014-01-02, 19:59
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Har du testat S:t Eriks Rauchbier som är lagrad i Mackmyra fat? Där kan vi snacka rökig men hemskt god!
Jag tycker den var minst lika bra som Aecht.
Citera
2014-01-02, 20:02
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag tycker den var minst lika bra som Aecht.

Fan, måste prova den. Får pallra mitt feta arsle till grannstaden!
Citera
2014-01-02, 20:03
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave

Den säljs inte där jag bor så jag får väl beställa den nästa gång jag drar till systemet. Har dock sett andra ölsorter från S:t Eriks bryggeri men har inte provat dom än.
Citera
2014-01-02, 20:04
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Fan, måste prova den. Får pallra mitt feta arsle till grannstaden!
Eller dra en beställning på nätet till din butik.
Citera
2014-01-02, 20:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Eller dra en beställning på nätet till din butik.

Ja, det går ju också. Men jag skall ändå dit någon dag, tror jag, så då plockar jag upp en flaska eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in