2013-12-30, 17:16
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
På grund av allt snack om lager får dagens bolagsbesöks-tema vara ljusa lager, någonting jag inte kan mycket om men som måste utforskas någon gång.

Brooklyn Lager
Brutal Brewing Sir Taste a Lot Hoppiness
Evil Twin Yellow Cab Lager
Jämtlands Bärnsten
Nils Oscar God Lager
Pistonhead Flat Tire

Det skall bli kul att prova. Brooklyn, Sir Taste a Lot, Evil Twin och Pistonhead har jag inte testat än.

Hällde ut den i slasken efter första klunken... Den smakar nässpray från 80-talet.
Har för mig att Brooklyn Lager är kryddat på liknande sätt men den var till skillnad från Jämtlands Bärnsten väldigt god.

Men jag tycker att du borde testa den iaf för att själv kunna bedöma dess smak
Senast redigerad av Lunaticx 2013-12-30 kl. 17:19.
Citera
2013-12-30, 17:20
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Hällde ut den i slasken efter första klunken... Den smakar nässpray från 80-talet.
Har för mig att Brooklyn Lager är kryddat på liknande sätt men den var till skillnad från Jämtlands Bärnsten väldigt god.

Vi får se. Minns inte hur den smakar, men jag har för mig att jag gillade den.
Citera
2013-12-30, 17:38
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Jämtlands Bärnsten brukar vara mycket fin. Säker att det inte var fel på just den här flaskan?

Eller så har vi helt enkelt olika smak med tanke på att du listar Miller och Mariestads som favoriter. Jag dricker för all del dessa öl utan att gnälla (Miller är speciell i sin utpräglade blaskighet att den spelar i en liga för sig) men får jag välja blir det nåt annat.
Citera
2013-12-30, 17:41
Medlem
Citat:

Ingen av ölen innehåller kryddor.

Det som skiljer ölen mest åt tycker jag är jästen och hur den påverkar ölen i detta fallet. Jag gillar inte jämtlands jäst och hur dom hanterar den.
Citera
2013-12-30, 17:42
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jämtlands Bärnsten brukar vara mycket fin. Säker att det inte var fel på just den här flaskan?

Eller så har vi helt enkelt olika smak med tanke på att du listar Miller och Mariestads som favoriter. Jag dricker för all del dessa öl utan att gnälla (Miller är speciell i sin utpräglade blaskighet att den spelar i en liga för sig) men får jag välja blir det nåt annat.

Kan ju också vara så att jag åt någonting samtidigt som jag drack den och förstörde på så sätt smaken. Miller är inte mitt favorit öl utan en som jag föredrar att dricka när jag vill ha någonting lättdrucket...
Har nästan inga favoriter alls utan massor med öl som jag föredrar vid olika tillfälle.
Citera
2013-12-30, 17:49
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Ingen av ölen innehåller kryddor.

Det som skiljer ölen mest åt tycker jag är jästen och hur den påverkar ölen i detta fallet. Jag gillar inte jämtlands jäst och hur dom hanterar den.

Jämtlands Bärnsten

Jämtlands Bärnsten verkar smaka kryddor men det jag reagerade på var nog apelsinmarmelad och apelsinskall- Kan ju vara så (som jag redan skrev) att jag åt någonting som inte passade ihop med ölet..
Senast redigerad av Lunaticx 2013-12-30 kl. 17:52.
Citera
2013-12-30, 18:34
Medlem
gr6810s avatar
Citat:

Jag har upplevt ett flertal gånger att flaskor från Jämtlands har varit infekterade och smakat dåligt, så du kan kanske ha fått en flaska som smakade dåligt på grund av infektion?
Citera
2013-12-30, 20:22
Medlem
LuaLuas avatar
Lyckades hugga sista flaskan Baladin Nora på ett i övrigt tomt systembolag. Var den något att ha eller ska jag låta den vänta till efter nyår? Har inte så mycket annat spännande att välja på så annars blir det mest vin, det har jag ingen lust med.
Citera
2013-12-30, 20:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Lyckades hugga sista flaskan Baladin Nora på ett i övrigt tomt systembolag. Var den något att ha eller ska jag låta den vänta till efter nyår? Har inte så mycket annat spännande att välja på så annars blir det mest vin, det har jag ingen lust med.
den var bra. en 3:a, inget värt att spara så drick den nu.
Citera
2013-12-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua

3,5/5 ger jag den. Elegant och välbalanserad och lite annorlunda på så sätt sticker den ut, annars inte.

Finns ingen anledning att spara den. Drick du den.
Citera
2013-12-30, 23:18
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
den var bra. en 3:a, inget värt att spara så drick den nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
3,5/5 ger jag den. Elegant och välbalanserad och lite annorlunda på så sätt sticker den ut, annars inte.

Finns ingen anledning att spara den. Drick du den.

Gött, då slipper jag en helkväll med rödtjut iallafall. Tackar!
Citera
2013-12-31, 06:46
Medlem
gato12s avatar
Smakade Trooper för första gången, som förmodligen den sista i tråden, och den var ju inte alls dum. Lite dyr dock. Finns det några liknande öl som är mer prisvärt? En Fuller's kanske...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in