Inga intryck från mässan i den här tråden?
Jag testade väl ett trettiotal olika öl, men min vana trogen förde jag inga anteckningar, utan trodde att jag skulle minnas allt
Roliga intryck som jag trots allt minns;
Finskt microbryggeri på plats! Testade bara bittern, men den höll god klass.
Tydligen har intresset för "finöl" ökat markant senaste årtiondet hos koskenfolket.
Bombardier black var en ny bekantskap som föll mig på läppen, och var tillsammans med stormaktsportern och smörpundet de mörka jag minns bäst.
Brooklyns IPA och Sierra Nevadas Torpedo de Ale som föll mig bäst i smaken.
Ljus bira blev det inte mycket av men Sierra Nevadas Summerfest på tapp var komplex och trevlig om än lite tunn.
Coolaste ölen alla kategorier är ett turkiskt "kaffeöl"som Brille hade. Missa inte denna..
Ingen av romsorterna var något att hänga i granen.
Blev lite whisky också, och där vann 15-årig MacAllan Fine Oak i min bok trots att vi testade "riktigt fin skit" i en del montrar. För de som gillar MacAllans komplexitet, men har svårt för sherrylagringen rekommenderar jag Fine Oak.