2013-12-29, 20:13
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Visst har jag druckit "bättre lageröl" och då menar jag inte endast standard grejer som Staropramen, Estrella, Carlsberg Hof eller Stella Artois osv osv... Dessutom tenderar det finnare lagerölet att smacka väldigt neutralt med få undantag (som Bitburger, Kaltenberg eller Jever osv...). Det jag säger är att det alltid finns undantag och Sofiero är ett sådan

Precis- alkisvarning handlar inte om vad du dricker utan hur mycket du dricker. Känner en hel del människor som gömmer sin alkoholism bakom vackra kulisser och kallar sig för finsmakare
Okej, då har du lyckat räkna upp ett antal standardlager som du inte menar är "bra lager", men vilka bra lager jämför du Sofiero med?
Citera
2013-12-29, 20:15
Medlem
Citat:
Visst har jag druckit "bättre lageröl" och då menar jag inte endast standard grejer som Staropramen, Estrella, Carlsberg Hof eller Stella Artois osv osv... Dessutom tenderar det finnare lagerölet att smacka väldigt neutralt med få undantag (som Bitburger, Kaltenberg eller Jever osv...). Det jag säger är att det alltid finns undantag och Sofiero är ett sådan

Precis- alkisvarning handlar inte om vad du dricker utan hur mycket du dricker. Känner en hel del människor som gömmer sin alkoholism bakom vackra kulisser och kallar sig för finsmakare

Tycker din lista bekräftar än en gång att du inte druckit bättre lageröl.

För att nämna vad som finns på bolaget har funnit på sista tiden så är bättre lageröl enligt mig

Mikkeller American Dream
Evil Twin Yellow Cab
Brooklyn Lager
Brooklyn Silver Anniversary
Great Divide Wolfgang
North Coast Anniversary Doppelbock
Aecht Schlenkerla Rauchbier

Carlsberg Hof som du nämner som bättre lageröl är det inte....
Citera
2013-12-29, 21:50
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Tycker din lista bekräftar än en gång att du inte druckit bättre lageröl.

För att nämna vad som finns på bolaget har funnit på sista tiden så är bättre lageröl enligt mig

Mikkeller American Dream
Evil Twin Yellow Cab
Brooklyn Lager
Brooklyn Silver Anniversary
Great Divide Wolfgang
North Coast Anniversary Doppelbock
Aecht Schlenkerla Rauchbier

Carlsberg Hof som du nämner som bättre lageröl är det inte....

Min lista bekräftar ingenting, den bara listar upp dom vanligaste lageröl som finns.

Din lista bekräftar ingenting annat än vårt fina benägenhet att alltid tro att gräset är grönare på andra sidan kullen.

Visst är det fint med mikrobrigerier och nya idéer, många genuina öl smakar jäkligt bra och din lista kan göras mycket längre än så men att vi värderas så högt nya öl-sorter beror till stor del på att dom är "annorlunda" och "ovanliga" precis som många av våra öl-märke kan ses som sällsynta och spännande i Amerika.
Citera
2013-12-29, 22:35
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, då har du lyckat räkna upp ett antal standardlager som du inte menar är "bra lager", men vilka bra lager jämför du Sofiero med?

Menade inte alls att dom inte var "bra lager" - påpekade bara att det var standard-öl som är jättevanliga och som smackar bra.

Lageröl som jag oftast köper när jag väl köper lageröl och som jag tycker smackar bra skulle då (förutom dom som jag nämnde ovan) vara:

Peroni
Krusovice
Amstel
På senaste tiden: CBC
Miller
Löwenbräu Oktoberfestbier
Zatec
samt Mariestads

Finns en hel del andra lageröl som jag tyckte men håller mig för det mesta till ale.
Citera
2013-12-29, 22:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Menade inte alls att dom inte var "bra lager" - påpekade bara att det var standard-öl som är jättevanliga och som smackar bra.

Lageröl som jag oftast köper när jag väl köper lageröl och som jag tycker smackar bra skulle då (förutom dom som jag nämnde ovan) vara:

Peroni
Krusovice
Amstel
På senaste tiden: CBC
Miller
Löwenbräu Oktoberfestbier
Zatec
samt Mariestads

Finns en hel del andra lageröl som jag tyckte men håller mig för det mesta till ale.
Om du anser att det där är bra lager så förstår jag att du tycker att Sofiero är jämförbar.
Den enda jag inte känner till av dem är Zatec, men jag gissar att den spelar i samma division som resten.
Citera
2013-12-29, 22:56
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Om du anser att det där är bra lager så förstår jag att du tycker att Sofiero är jämförbar.
Den enda jag inte känner till av dem är Zatec, men jag gissar att den spelar i samma division som resten.

Snälla upplös mig då om bra lageröl som jag kan köpa på systemet. Att såga ner ovannämnda öl bara för att bevisa att Sofiero är skit är dock ganska överdrivet

Men jag förstår att du kände dig tvungen att göra det ifall du fick för dig att jag påstod att Sofiero var världens bästa öl
Citera
2013-12-29, 23:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Snälla upplös mig då om bra lageröl som jag kan köpa på systemet. Att såga ner ovannämnda öl bara för att bevisa att Sofiero är skit är dock ganska överdrivet

Men jag förstår att du kände dig tvungen att göra det ifall du fick för dig att jag påstod att Sofiero var världens bästa öl
Ingenperson räknade upp några bra lageröl nyss. Mikellers American Dream är min personliga favorit av dessa. Brooklyn lager är också riktigt bra.
Citera
2013-12-29, 23:27
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
På dagens julbord fanns som misstänkt, Sofiero, Tuborg, Carlsberg, och Pripps + nåt mer märke. Så det blev vatten hela kvällen. Inget man dör av direkt Hade tänkt knäcka en fin flaska nu när jag kom hem, men är så trött och det blev så sent så det blir go natt istället.
Du lär inte vara mycket till "ölälskare" om du inte kan vicka i dig en vanlig lager?
Snarare så är du en skitnödig viktigpetter, jag gissar på att du skulle vara chanslös vid en blindtest av dina 5 favoriter.
Citera
2013-12-29, 23:37
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Testa Nils Oscar God Lager, det är en god lager.

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Du lär inte vara mycket till "ölälskare" om du inte kan vicka i dig en vanlig lager?

Så... man är inte ölälskare om man inte dricker öl som man tycker är äckliga?
Citera
2013-12-30, 00:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Snarare så är du en skitnödig viktigpetter, jag gissar på att du skulle vara chanslös vid en blindtest av dina 5 favoriter.
jag bryr mig inte om det tidigare.
men skulle jag blindtestas på sofiero, tuborg, carlsberg och en pripps så skulle jag säkert bomma alla då alla dessa är eurolager, de smakar otroligt lika. slänger du in en premiumlager t.ex. brooklyn lager eller en mikkeller american dream så är dessa två väldigt lätta att göra skillnad på mot resten.

sen att ingenperson verkar rata eurolager det må vara hänt, men varför skulle han inte få göra det? eurolager är ju direkt någon höjdaröl även om det går att dricka. det är en skillnad på öldrickare och ölälskare.

jag gillar rödvin, men jag hoppar gärna rödvin ur lådor då detta är av betydligt sämre kvalitet. det GÅR att dricka men jag känner verkligen inte behovet bara för att det står på bordet. det är exakt samma sak med öl.
Citera
2013-12-30, 07:50
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Testa Nils Oscar God Lager, det är en god lager.

Har testat den och den är rätt då god. Brukar köpa den då och då när jag känner för det.
Citera
2013-12-30, 15:08
Medlem
Punklivs avatar
På grund av allt snack om lager får dagens bolagsbesöks-tema vara ljusa lager, någonting jag inte kan mycket om men som måste utforskas någon gång.

Brooklyn Lager
Brutal Brewing Sir Taste a Lot Hoppiness
Evil Twin Yellow Cab Lager
Jämtlands Bärnsten
Nils Oscar God Lager
Pistonhead Flat Tire

Det skall bli kul att prova. Brooklyn, Sir Taste a Lot, Evil Twin och Pistonhead har jag inte testat än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in