Citat:
Ja MTG´s kostnad för radio-1 ligger nog där.. Men det är alldeles för mycket, ett drivet gäng med OK löner skulle nog klara det på 5 M/år.
Jag stör mig på att de skyller allt på licens+ej rikstäckande. Av de siffror jag sett så har de ca 20 000 lyssnare i Stockholm. Sthlm = ca 20 % av rikets befolkning. Även om de sända RIKS så kanske de alltså skulle få 100 000 lyssnare. Det är för lite med de kostnader de har.....
/pex
Jag stör mig på att de skyller allt på licens+ej rikstäckande. Av de siffror jag sett så har de ca 20 000 lyssnare i Stockholm. Sthlm = ca 20 % av rikets befolkning. Även om de sända RIKS så kanske de alltså skulle få 100 000 lyssnare. Det är för lite med de kostnader de har.....
/pex
Kostar nog en bra slant att driva en kanal med lite kvalitet o.s.v.
Vet inte om det går att driva på 5 mille. Då kanske det bara blir ett förmiddagsblock el.dyl.
(Undrar vad förlusten blivit om det kört live 24/7???).

Stör mig också på att de skyller på licens m.m. Är nog inte hela sannningen.
Jag har sett att de har ca 50000 lyssnare och tror att någon på kanalen har sagt det också.
Tror att de faktist har rätt mycket lyssnare ute i landet.
Jag bor inte inom 101.9 frekvensen så jag lyssnar på datorn eller appen, och man kan ju säga att de sänder RIKS med app och dator.
En annan sak som förbryllat mig är reklamjinglarna nu senaste tiden.
De säger att man kan lyssna på Playen eller Radio1.se, vet inte om det är gamla program de vill att man ska lyssna på...
Samtidigt gör de reklam för att man ska maila, ringa, smsa, twittra och alla andra sätt så går, för att ge tips, ideér och annat.
Vad gör man det för?
Om den ska läggas ner!
De har ju gjort jinglar om nedläggningen och lagt in de i reklamblocken, då borde de väl kunta ta bort de gamka jinglarna.
Så jag får för mig att kanalen kommer att leva efter nyår i en bantad version på Radio 1.se och på appen.