2013-12-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Ja MTG´s kostnad för radio-1 ligger nog där.. Men det är alldeles för mycket, ett drivet gäng med OK löner skulle nog klara det på 5 M/år.

Jag stör mig på att de skyller allt på licens+ej rikstäckande. Av de siffror jag sett så har de ca 20 000 lyssnare i Stockholm. Sthlm = ca 20 % av rikets befolkning. Även om de sända RIKS så kanske de alltså skulle få 100 000 lyssnare. Det är för lite med de kostnader de har.....

/pex

Kostar nog en bra slant att driva en kanal med lite kvalitet o.s.v.
Vet inte om det går att driva på 5 mille. Då kanske det bara blir ett förmiddagsblock el.dyl.
(Undrar vad förlusten blivit om det kört live 24/7???).

Stör mig också på att de skyller på licens m.m. Är nog inte hela sannningen.
Jag har sett att de har ca 50000 lyssnare och tror att någon på kanalen har sagt det också.
Tror att de faktist har rätt mycket lyssnare ute i landet.
Jag bor inte inom 101.9 frekvensen så jag lyssnar på datorn eller appen, och man kan ju säga att de sänder RIKS med app och dator.

En annan sak som förbryllat mig är reklamjinglarna nu senaste tiden.
De säger att man kan lyssna på Playen eller Radio1.se, vet inte om det är gamla program de vill att man ska lyssna på...
Samtidigt gör de reklam för att man ska maila, ringa, smsa, twittra och alla andra sätt så går, för att ge tips, ideér och annat.
Vad gör man det för? Om den ska läggas ner!
De har ju gjort jinglar om nedläggningen och lagt in de i reklamblocken, då borde de väl kunta ta bort de gamka jinglarna.

Så jag får för mig att kanalen kommer att leva efter nyår i en bantad version på Radio 1.se och på appen.
Citera
2013-12-28, 21:37
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60

En annan sak som förbryllat mig är reklamjinglarna nu senaste tiden.
De säger att man kan lyssna på Playen eller Radio1.se, vet inte om det är gamla program de vill att man ska lyssna på...
Samtidigt gör de reklam för att man ska maila, ringa, smsa, twittra och alla andra sätt så går, för att ge tips, ideér och annat.
Vad gör man det för? Om den ska läggas ner!
De har ju gjort jinglar om nedläggningen och lagt in de i reklamblocken, då borde de väl kunta ta bort de gamka jinglarna.

Det handlar nog om utfyllnad och lathet. Nu under julhelgerna går ju alla MTG:s stationer på automation dygnet runt och ingen lyssnar så de gör det så enkelt som möjligt för sig själva och låter allt gå på rotation.
Citera
2013-12-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Det handlar nog om utfyllnad och lathet. Nu under julhelgerna går ju alla MTG:s stationer på automation dygnet runt och ingen lyssnar så de gör det så enkelt som möjligt för sig själva och låter allt gå på rotation.

Stämmer nog att de är lata.
Har hört samma program på Aschberg i flera dagar nu, med Ing-Britt Ahlenius och han/hon som bytt kön.
Men nyheterna verkar dagsaktuella... alltid något... i liket som sjunker...

Att alla MTG-Stationer går på automation stämmer nog inte.
Hörde på Rix FM igår och "det verkade som om det var live".
Med tanke på att han sa vad klockan var som stämmde, och är de lata, så skulle de nog inte ha orkat trixa in ljudsynken med klockan.
Citera
2013-12-30, 20:42
Medlem
Hur orkar ni lyssna på repriserna? Jag kommer också att sakna vissa delar men Rusz och Wallin hade gjort sitt för länge sedan. Karlavagnen räcker nu och det är knasbollar som ringer dit också vilket är underhållande. Skillnaden är att programledarna är just sådana och kan bemöta i samtliga lägen varför det är mer underhållande.

Det bästa med det är att dom verkar friska i huvudet och inte tjatar om vilka experter dom är överhuvudtaget. Hoppas att Rusz köpt enkel biljett till Aruba och gifter sig med valpen.
Citera
2013-12-30, 21:59
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Hur orkar ni lyssna på repriserna? Jag kommer också att sakna vissa delar men Rusz och Wallin hade gjort sitt för länge sedan. Karlavagnen räcker nu och det är knasbollar som ringer dit också vilket är underhållande. Skillnaden är att programledarna är just sådana och kan bemöta i samtliga lägen varför det är mer underhållande.

Det bästa med det är att dom verkar friska i huvudet och inte tjatar om vilka experter dom är överhuvudtaget. Hoppas att Rusz köpt enkel biljett till Aruba och gifter sig med valpen.
Började lyssna på radio1 för ett år sedan. Så det är väl inte så konstigt att jag lyssnar på repriserna. Dock lyssnar jag bara på Aschbergs program. Idag lyssna jag på när Bert Karlsson var gäst. Mycket Underhållande! Super skön gubbe det där.
Citera
2013-12-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Började lyssna på radio1 för ett år sedan. Så det är väl inte så konstigt att jag lyssnar på repriserna. Dock lyssnar jag bara på Aschbergs program. Idag lyssna jag på när Bert Karlsson var gäst. Mycket Underhållande! Super skön gubbe det där.
Det programmet har jag hört talas om och missat. Om man däremot lyssnar på repriser av Rusz eller Wallin funderar i alla fall jag hur det står till. Speciellt den äckliga EXPERTEN.
Citera
2013-12-31, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666

Har för mig att Bert har varit hos Aschberg 2 ggr, och sedan har Gert i "Äntligen" snackat med Bert.K.
Alla finns på playen.
Kan även tipsa om programmen med Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren, lika roliga som de med Bert.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan

Ibland kan det vara så att man inte suttit med örat limmat mot radioapparaten och hört alla program eller hela program,
utan missat lite fragment här och där, som man nu kan lyssna på igen.
Sedan kan det vara så att man glömt vad vissa program handlade om.
Radio är en bra bakgrundskullis när man jobbar.

Kommer inte heller sakna Rusz eller Wallin. Karlavagnen var bra för 20 år sedan när det kom.
Nu påminner det om Bingolotto.
Har överlevt sig själv.

Gott Nytt År alla.
Citera
2013-12-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Har för mig att Bert har varit hos Aschberg 2 ggr, och sedan har Gert i "Äntligen" snackat med Bert.K.
Alla finns på playen.
Kan även tipsa om programmen med Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren, lika roliga som de med Bert.

Ibland kan det vara så att man inte suttit med örat limmat mot radioapparaten och hört alla program eller hela program,
utan missat lite fragment här och där, som man nu kan lyssna på igen.
Sedan kan det vara så att man glömt vad vissa program handlade om.
Radio är en bra bakgrundskullis när man jobbar.

Kommer inte heller sakna Rusz eller Wallin. Karlavagnen var bra för 20 år sedan när det kom.
Nu påminner det om Bingolotto.
Har överlevt sig själv.

Gott Nytt År alla.
Jag instämmer verkligen att stationen varit underhållande när man jobbat. Visst är det Bingolotto-stuk på Karlavagnen men skitsamma. I vilket fall som helst är det programmet mer intressant då även dom värsta knasbollarna får tala till punkt utan att bli avbrutna eller fimpade ständigt. Mer utbildad personal som kan ställa rätt frågor oavsett dåre som ringer.

Nu blir det ett nytt Ruszfritt år och jag hoppas att alla här får ett bra 2014!
Citera
2014-01-01, 00:24
Bannlyst
Nu äre äntligen tyst!
Citera
2014-01-01, 08:44
Medlem
Lyssnade på nyårsfesten. Tyckte jag hörde lite bitchfight mellan Kim kärnkråka och Eva husch.
Citera
2014-01-01, 09:39
Medlem
sigurts avatar
slocknade sändningarna precis vid midnatt som det sades?
Citera
2014-01-01, 10:36
Medlem
Hörde Nyårsfetsten på playen nyss, och det var väl inget märkligt med den.
Eva tjafsade och bröt av i vanlig ordning för att berätt hur duktig hon är.

När jag var på playen så helt plötsligt så fungerar deras tablå m.m. har stått "Loading" och varit tomt på massor av flikar på hemsidan.
Nu står även "Nu spelas", "Kommer senare", trycker jag på Play-knappen buffrar den och börjar ticka sekunder, det kommer inget ljud...

Var ute på "Wikipedia" (Sanningen med en bit modifikation) och tillståndshavare för kanalen är: "Z-Radio 101,9 HB", kostnaden för tillståndet är : 3 654 909 SEK (2012) (304575,75:-/månad), och gäller t.o.m 2018-07-31.
Så staten förlorar ca 15 mille nu, om ingen annan tar frekvensen.
Det är med andra ord inte gratis att göra Pratradio och slipper betala Stim-pengar.

Vad kommer ni att lyssna på nu?

Själv blir det nog mest P1 för egen del, påminner mest om Radio 1.
P4 är väl ett komplement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in