2013-08-08, 19:35
Medlem
Radio1 är pinsamt förlegat... Konceptet är bra, men lyckas man inte med programledarna är konceptet dött. Ashberg är den enda (möjligtvis även Kindmark) de enda som levererar. De har uppenbart gjort research på de ämnen de tar upp vilket ger bra diskussioner.

Cissi är den som borde sparkats för länge sen... Visst, hon är underhållande att lyssna på, men enbart för att jag emellanåt uppskattar lyteskomik.

Ogillar skarpt Radio1:s jingel om att de är den nya "pratradion", så nya är de inte och med undantag för ovan nämnda programledare känns det mesta som repriser.

Lyssnar numera allt mer sällan på Radio1. Formatet är hur trist som helst så som de utnyttjar det.
Citera
2013-08-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
skulle passa perfekt som nyhetsuppläsare.

Apropå nyhetsuppläsare... Vet inte vad människan heter, men det har fan vart katastrofalt nu under sommaren.
Citera
2013-08-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Apropå nyhetsuppläsare... Vet inte vad människan heter, men det har fan vart katastrofalt nu under sommaren.
Mikael Berglund heter han som har läst nyheter mest i sommar.
Har Göteborgsdialekt, om det är han du menar.
Den andre som brukar läsa nyheter när det är helg eller sommaruppehåll heter Göran Lindemark.
Citera
2013-08-09, 15:15
Medlem
Oliveiras avatar
Nu är det någon idiotdiskussion med Robban och Shabbe om någon som har bilder på nakna tjejer på sin restaurangs hemsida. Självklart går PK-Shabbe i taket.

Bara skräp på den här kanalen.
Citera
2013-08-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nu är det någon idiotdiskussion med Robban och Shabbe om någon som har bilder på nakna tjejer på sin restaurangs hemsida. Självklart går PK-Shabbe i taket.

Bara skräp på den här kanalen.

Jupp, typisk radio1-diskussion. Förutsägbart så det förslår.

Imorgon tar väl Kim vid stafettpinnne och beklagar sig över mansgris-samhället. Gert fnyser som kontrast och säger nåt ännu mer sexistiskt.

Cissi toppar det hela med att hon känner någon av modellerna på bilden eller dylikt och pratar lite om sig själv.
Citera
2013-08-09, 16:10
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Jupp, typisk radio1-diskussion. Förutsägbart så det förslår.

Imorgon tar väl Kim vid stafettpinnne och beklagar sig över mansgris-samhället. Gert fnyser som kontrast och säger nåt ännu mer sexistiskt.

Cissi toppar det hela med att hon känner någon av modellerna på bilden eller dylikt och pratar lite om sig själv.

Kim måste ändå slå rekordet i dumhet och ren okunnighet. Hon vet nästan aldrig vad folk pratar om. I dag frågade hon Gert vad skönhetstaxering är för något. Öht väldigt ofta hon inte förstår vad folk pratar om.
Citera
2013-08-09, 16:22
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Kim måste ändå slå rekordet i dumhet och ren okunnighet. Hon vet nästan aldrig vad folk pratar om. I dag frågade hon Gert vad skönhetstaxering är för något. Öht väldigt ofta hon inte förstår vad folk pratar om.
Haha, det var nog en skatt hon gärna velat betala, kanske en idé att föra vidare?
Citera
2013-08-09, 17:39
Medlem
Kan det vara så att Jarri är portad? Supit ihjäl sig? Har inte hört pajasen sen höstterminen började. Jag hoppas att i så fall Svenne-Pedde går samma väg till mötes.
Citera
2013-08-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Kan det vara så att Jarri är portad? Supit ihjäl sig? Har inte hört pajasen sen höstterminen började. Jag hoppas att i så fall Svenne-Pedde går samma väg till mötes.
Har för mig att jag hörde Jari i Radio 1 Sommar. Tror att han skulle till Finland på semester.
Man jag kan ha fel, de kanske tröttnat på honom.
Vad det gäller Svenne-P, så verkar de har genomskådat honom, även inringare har tröttnat på honom.
Hörde Aschberg idag fredag, och han drev med honom...Good...

Citat:
Ursprungligen postat av tradera
SLUTA KLAGA FÖR FAAAAN!!!!!!!!!!
BYT KANAL TILL P3!!
Om du missat detta, så Radio 1 en åsiktsradio, och alla får ha sina åsikter.
Så folket här har all rätt att säga vad de vill om kanalen, både plus och minus.
SÅ BYT SIDA OM DU INTE VILL LÄSA VAD SOM SKRIVS HÄR....

Såg att Radio 1 söker ideer om hur kanalen skall utvcklas.
Är väl bara att de läser här på Flashback.
Finns nog ett eller annat tips som de kan spinna vidare på.
Citera
2013-08-09, 22:56
Medlem
Om Jarri hördes i somras så var det i repriser. Jag är förvånad att han inte dykt upp ännu men han har kanske glömt att kliva av Ålandsfärjan. Den där katt-Lisa försvann också illa kvickt samt Birgitta från Östermalm. Oftast på fyllan men rätt underhållande. Portade?

Undrar hur många ufon som varit med som man har glömt bort. Har ett sånt jobb som gör att jag lyssnar varje dag då tiden rinner iväg trots allt. Nästan så det skulle vara kul om Katt-Lisa ringde upp helt plötsligt. Hon är inte mindre spånig än övriga stammisar. Den äckliga Svenne-Pedde borde bojkottas helt då han verkar sjuk på riktigt .Så vidrig och jag mår illa av att höra fanskapet.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-09 kl. 23:01.
Citera
2013-08-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om Jarri hördes i somras så var det i repriser. Jag är förvånad att han inte dykt upp ännu men han har kanske glömt att kliva av Ålandsfärjan. Den där katt-Lisa försvann också illa kvickt samt Birgitta från Östermalm. Oftast på fyllan men rätt underhållande. Portade?

Undrar hur många ufon som varit med som man har glömt bort. Har ett sånt jobb som gör att jag lyssnar varje dag då tiden rinner iväg trots allt. Nästan så det skulle vara kul om Katt-Lisa ringde upp helt plötsligt. Hon är inte mindre spånig än övriga stammisar. Den äckliga Svenne-Pedde borde bojkottas helt då han verkar sjuk på riktigt .Så vidrig och jag mår illa av att höra fanskapet.

Vad det gäller Jari ska jag låta det vara osagt om det var repris eller ej. Orkar inte lyssna igenom alla program...
Katt-Lisa tror jag de spärrat, då de infört screening av samtalen. Eller bara målar sina katttavlor...
Birgitta hörde jag senast då förra höstsäsongen drog igång (2012), sedan knäpptyst. Kanske har blivit nykter och inte vågar ringa då.
Men som du säger, hon var rätt underhållande.

Ernst, Valdemar, Jerka (Erik) har inte hörts av på länge. Säkert många mer gubbar och tanter som jag inte kommer på nu.

Vad det gäller Svenne-P håller jag med dig fullständigt. Han tror säkert att han är hipp.
Påminner om en kollega till mig, som lider av mytomani. En sjuhelsikes livlig fantasi, eller så vill han impa på några småbratts....

Hörde ett ufo nu i en reklamjingel för Eva.R.
Var "Schlager-Maritin" eller vad fan han kallar sig för, som sjöng för Jan Johansen.......
Han påstår att han är musikalartist i London, "Är alla i London stendöva eller utan sångröst???"
Låter för dj......t när denne "Schlager-Martin" tar ton.
Han kvalificerar sig som ett inringar-UFO. Klockrent............................(är inget han kan).
Senast redigerad av Hemma60 2013-08-11 kl. 00:11.
Citera
2013-08-12, 01:25
Medlem
gato12s avatar
Lyssnade på ett avsnitt av Åklagarna och fick väl inte mersmak direkt.

Birging tar upp att det svärs för mycket i media. Något han kanske skulle ta upp direkt på redaktionen med Aschberg istället. Hävdade dessutom att bruket skulle vara vanligast inom public service, där man tydligen sitter och vrålar könsord programmen igenom. Det första jag tänker på inom PS är väl P1 som jag lyssnar en del på och jag kan nog inte påminna mig att jag någonsin hört ett könsord där (om det inte rör sig om något medicinprogram).

Den inkvoterade invandrartjejen tar upp att alla i Stockholm är så sura och oartiga. En åsikt man har kunnat ta del av på insändarsidor sedan tidernas begynnelse. Inte särskilt originellt således.

De två första anklagelseakterna är alltså ekon av det man så länge kunnat höra från magsura, ofta äldre, människor som tycker det var bättre förr när gossarna tog av sig mössan när man mötte dem på gatan och ingen svor någonsin. Fräscht.

Sportkillen tyckte det var trist att man inte fick betala med kort på ett litet glasställe han bevistade. Det bevisar enligt honom att man fifflar med bokföringen. Skatteverket har dock tvingat alla näringsidkare att använda sig av en speciell kassaapparat där man kan gå in och läsa av alla transaktioner samt att man ska ha en liggare där man noterar all personal. Så det handlar nog snarare om att små etablissemang har svårt att betala alla avgifter som bankerna pungslår dem med för att betala med kort.

Hans resonemang föll rätt platt sålunda.

Det enda roliga/oväntade i programmet var väl att sportkillen tröttnat så på Sverige där politikerna bara käbblar (något han kom fram till efter att ha lyssnat på Anton Abeles sommarprat...) och alla är sura att han planerar att flytta till Malaysia. Det tar jag som ett löfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in