2013-12-25, 13:09
Medlem
ToaRingens avatar
Tack för alla svar!
Citera
2013-12-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juxx_67
Har en fråga ang dessa. Tar de minneskort. Så om jag köper 16 gb. kan jag ha in minneskort då på 16 gb?
Nej, du kan inte stoppa in minneskort i en iPad.
Citera
2013-12-25, 19:25
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Har jag lagt denna tråd fel ber jag om ursäkt.

Tjena! Jag har ett litet dilemma.

Jag har en Ipad mini, senaste varianten, den är störtskön och gillar den som fan, men jag har ett problem.

Jag vet inte vad jag ska göra med den? Alltså jag har brist med roliga saker att göra på den.. Jag vill gärna använda den mer i min vardag men jag har inte hittat nåt behov att täcka med den. Finns det någonting ni där ute gör speciellt med era Ipads som är roligt? Jag menar någon speciell app eller någonting som den är bra på som är roligt..

När jag är inne på Ipaden så blir det ju ungefär som att vara inne på telefonen, så skulle vilja använda den mer men vet inte exakt till vad.

Hjälp tack!

Kan hålla med dig om att det känns som lite samma sak som att sitta på telefonen. Jag kör själv en Ipad Air och hoppas dom optimerar iOS för Ipad då det idag känns som en förstorad iphone.

Men jag har haft Ipad sedan dom kom och använder min dagligen.

Jag läser en drös med böcker på den via ibooks, laddar ner från PB och köper dom som jag inte hittar.

Ser film på kvällarna när frugan vill ha mörkt i sovrummet, antingen via Plex, netflix, viaplay eller om jag har filer på Ipaden så kör jag AVPlayer.

Jag använder den även i mitt jobb där jag mestadels har den för anteckningar och mail.

Sen spelar jag inte så mycket mobilspel på den men ibland så fastnar man i något bilspel =)

Jag använder den när jag lagar mat, köpte en ipad hållare på netonnet för några kronor och läser recept m.m på den.

Har haft den som gps ett par gånger (inte längre då jag har ny bil med inbygd) men när jag väl använde den så funkade det riktigt bra.

Brukar även ta med den till familjen och visa upp semesterbilder m.m på.

Tycker användningsområdet är stort och det är egentligen du själv som sätter gränserna! Har tex lärt mig att komponera lite enklare musik med garageband, gjort fina presentationer i keynote och klippt ihop fina filmer i Imovie.
Citera
2013-12-25, 20:54
Medlem
Jag funderar på att köpa iPad Air nästa vecka och vill bara veta vad tycker ni alla användare om den? Funkar den bra, eller är det några kända problem på den som man bör veta om?

Tack i förhand.
Airees.
Citera
2013-12-25, 22:25
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Kan hålla med dig om att det känns som lite samma sak som att sitta på telefonen. Jag kör själv en Ipad Air och hoppas dom optimerar iOS för Ipad då det idag känns som en förstorad iphone.

Men jag har haft Ipad sedan dom kom och använder min dagligen.

Jag läser en drös med böcker på den via ibooks, laddar ner från PB och köper dom som jag inte hittar.

Ser film på kvällarna när frugan vill ha mörkt i sovrummet, antingen via Plex, netflix, viaplay eller om jag har filer på Ipaden så kör jag AVPlayer.

Jag använder den även i mitt jobb där jag mestadels har den för anteckningar och mail.

Sen spelar jag inte så mycket mobilspel på den men ibland så fastnar man i något bilspel =)

Jag använder den när jag lagar mat, köpte en ipad hållare på netonnet för några kronor och läser recept m.m på den.

Har haft den som gps ett par gånger (inte längre då jag har ny bil med inbygd) men när jag väl använde den så funkade det riktigt bra.

Brukar även ta med den till familjen och visa upp semesterbilder m.m på.

Tycker användningsområdet är stort och det är egentligen du själv som sätter gränserna! Har tex lärt mig att komponera lite enklare musik med garageband, gjort fina presentationer i keynote och klippt ihop fina filmer i Imovie.

Vilken gullig beskrivning av ditt förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Jag funderar på att köpa iPad Air nästa vecka och vill bara veta vad tycker ni alla användare om den? Funkar den bra, eller är det några kända problem på den som man bör veta om?

Tack i förhand.
Airees.

Jag brukar alltid vara inne på Avanza och Flashback. Om jag även går in på en tyngre sida som Marketwatch eller Aftonljuget och startar en video där så brukar Safari krascha. Sidorna startar upp igen direkt men man har blivit utloggad då. Ett problem är även som sagt att fingeravtryck syns väldigt mycket. Skärmen ser snabbt för jävlig ut. Annars funkar den bra.
Citera
2013-12-29, 13:32
Medlem
Om man beställer en iPad Air från Apples hemsida, kommer den hem till en då direkt till dörren eller får man hämta den på posten? Och hur lång tid brukar det ta tills man får den?

Tack i förhand.
Airees.
Citera
2013-12-29, 14:10
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Om man beställer en iPad Air från Apples hemsida, kommer den hem till en då direkt till dörren eller får man hämta den på posten? Och hur lång tid brukar det ta tills man får den?

Tack i förhand.
Airees.

Jag har inte beställt ipad från apple men däremot min imac 27" den kom med leverans, men skulle gissa på att ipads skickas till utlämningsställe. Hur lång tid det tar beror på vilken setup du vill ha, men normalt är det 2-3 arbetsdagar.
Citera
2013-12-29, 14:27
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:

Tack i förhand.
Airees.

Leveranstiden är 1-3 dagar, men det står ju när du väljer modell på hemsidan.

Citat:
Beroende på vikten och värdet på din beställning kommer Apple att välja lämplig leveransmetod med antingen post eller transportör. Leveransmetoden för din beställning anges i beställningsbekräftelsen som du får via e-post.
Transport och leverans
Citera
2013-12-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Leveranstiden är 1-3 dagar, men det står ju när du väljer modell på hemsidan.

Transport och leverans

Tack så mycket, det verkar som att iPaden kommer direkt till dörren.

Airees.
Citera
2013-12-29, 20:45
Medlem
Så, nu har jag beställt en iPad Air 128 GB i Rymdgrå färg från Apples hemsida.

Airees.
Citera
2013-12-29, 20:53
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Så, nu har jag beställt en iPad Air 128 GB i Rymdgrå färg från Apples hemsida.

Airees.

Så det blev 128gb! Trevligt! Kör på 32Gb och har svårt att fylla den. Vad är det du lagrar på den?
Citera
2013-12-29, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Så det blev 128gb! Trevligt! Kör på 32Gb och har svårt att fylla den. Vad är det du lagrar på den?

Ska fylla den med massa saker: Filmer, musik, några tusen bilder, pdf-filer, och fullt med appar.

Airees.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in