2013-11-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Som Perry säger, främsta anledningen är nog att Paddor oftast delas av flera medan iPhones är personliga.

En av iPads största brister idag IMO är avsaknaden av möjligheten att kunna ha flera användarkonton, hade man haft det hade det varit asgrymt med fingeravtrycksläsare.

Air är, även utan läsare och konton, lätt den grymmaste plattan på marknaden. Kört en vecka nu och den är amazing.

Magic! Är personligen otroligt nöjd att jag inte slog till på en 4a nu innan de släppte Air (hade ingen koll på att en ny skulle släppas) Så blir perfekt att inskaffa en 32a Air inom kort
Citera
2013-11-09, 15:23
Medlem
mphummers avatar
Har precis kommit hem från applestore Täby och sitter med en ipad air 32gb i handen. Satan va snabb den är jämfört med min trea. Och viktskillnaden är ju enorm, ligger otroligt skönt i handen jämfört med den förra!
Citera
2013-11-09, 17:03
Medlem
1. Om man köper en iPad air i USA med AT&T abonnemang, kan man få 4G i Sverige då?

2. Om iPaden inhandlas i en Apple Store-butik i USA, hur blir det med garantin? Fungerar det att lämna in den på ett Apple Store i Sverige? Läste någonstans att de kan begränsa garantin till EES-området och Schweiz, stämmer det?
Citera
2013-11-09, 17:18
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragondraken
1. Om man köper en iPad air i USA med AT&T abonnemang, kan man få 4G i Sverige då?

2. Om iPaden inhandlas i en Apple Store-butik i USA, hur blir det med garantin? Fungerar det att lämna in den på ett Apple Store i Sverige? Läste någonstans att de kan begränsa garantin till EES-området och Schweiz, stämmer det?
AT&T använder samma frekvenser som används i Sverige. Men varför ska du köpa den med abonnemang? Fast vad vet jag, du kanske bor over there?

Apple har worldwide garanti på sina produkter (förutom iPhone).
Citera
2013-11-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
AT&T använder samma frekvenser som används i Sverige. Men varför ska du köpa den med abonnemang? Fast vad vet jag, du kanske bor over there?

Apple har worldwide garanti på sina produkter (förutom iPhone).

Skall åka dit om ett tag, och tänkte köpa en iPad air wifi+cellular när jag är där. Kan man köpa en sådan utan abonnemang från en Apple Store-butik? Eller måste man teckna ett abonnemang då?
Citera
2013-11-09, 19:41
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Skall åka dit om ett tag, och tänkte köpa en iPad air wifi+cellular när jag är där. Kan man köpa en sådan utan abonnemang från en Apple Store-butik? Eller måste man teckna ett abonnemang då?
Ingen aning om man kan köpa utan abonnemang, men varför skulle du vilja betala för ett abonnemang som du inte kommer att kunna använda?
Citera
2013-11-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Ingen aning om man kan köpa utan abonnemang, men varför skulle du vilja betala för ett abonnemang som du inte kommer att kunna använda?

Det vill jag ju såklart inte, därav frågan.
Citera
2013-11-09, 21:46
Medlem
Citat:

Vad jag fick höra när jag också undersökte möjligheten att plocka hem en padda från staterna var att de har world-wide garanti på Wifi-modellen men inte på Celluarmodellen.

Det var något om att de inte har exakt samma delar i deras celluar modeller världen över så de kunde inte garantera att de hade just de delarna som krävdes överallt vid reparation.

Det är vad jag fick sagt till mig iallafall! Jag ska plocka hem en padda med wifi därifrån nu med det i tanken
Citera
2013-11-09, 22:01
Medlem
Harry Hs avatar
Ska slå till på en ipad air , men funderar om jag behöver både wifi/ cellular eller om det räcker med
bara wifi om jag använder min iphone 5s som modem? Då är väll cellular funktionen överflödig?
Citera
2013-11-09, 22:05
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry H
Ska slå till på en ipad air , men funderar om jag behöver både wifi/ cellular eller om det räcker med
bara wifi om jag använder min iphone 5s som modem? Då är väll cellular funktionen överflödig?

Jag hade 3G i min ipad 3 men använde det typ aldrig. Köpte en air med enbart wifi, då man precis som du skriver kan använda mobilen som modem om man behöver uppkoppling.

Men det är ju självklart väldigt individuellt, reser man mycket och planerar att ta med ipaden är cellular grymt värt.
Citera
2013-11-09, 22:06
Medlem
Köpte en iPad Air 32 GB igår för att slippa skriva ut alla mina pdf filer.

Rekommenderar starkt PDF Expert, har tidigare använt mig av Goodreader och det äe en enorm skillnad!
Citera
2013-11-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
Vad jag fick höra när jag också undersökte möjligheten att plocka hem en padda från staterna var att de har world-wide garanti på Wifi-modellen men inte på Celluarmodellen.

Det var något om att de inte har exakt samma delar i deras celluar modeller världen över så de kunde inte garantera att de hade just de delarna som krävdes överallt vid reparation.

Det är vad jag fick sagt till mig iallafall! Jag ska plocka hem en padda med wifi därifrån nu med det i tanken

Hörde du det från Apple själva eller en trovärdig källa? Oavsett vad som måste det kollas upp. Tack för info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in