Förra gången jag hade en iPad så trodde jag i min enfald att man kunde utnyttja samma iTuneskonto (det kanske man kan, därav frågan).
Då var det en iPhone 4 och iPad 2, nu är det en 5S och en iPad air 128GB 4G och en iPad air 16GB wifi.
Så vad som hände då var att alla appar och övrigt man synkar/tar backup på blandades, så det var HD-appar på telefonen och iPhoneappar på paddan.
Hur gör man exakt för att kunna ha tre enheter med helt separerade appar osv på samma konto?
Förra gången så reggade jag ytterligare ett konto och tänkte att det funkar med en enhet på varje dator av de två jag har. Men det gick inte alls bra, iTuneskontono rörde till det en hel del.
Hittade "Så här använder du flera iPhone-, iPad- eller iPod-enheter på en och samma dator" men den avhandlar ju bara om man använder separata konton till enheterna och inte samma...
Det kanske är fruktansvärt enkelt, så enkelt så Apple inte anser att det behöver vara med på supportsidorna.
Jag har iaf lyckats hålla isär enheterna iPad air och iPhone 5S.

Nu köpte frugan en air hon med.
Jag kopplade in den och valde att lägga till den som ny enhet, det funkade ju förra gången. Jag skrev in mitt id och lösen till iTunes. När jag kopplar in telefonen kommer namnet på den upp i listen till vänster och kopplar jag in min iPad så kommer "128GB iPad air" upp där. Nu så är bägge paddorna "128GB iPad air" enligt iTunes.
Vad händer när sedan iTunes ska hantera denna nya iPad, jo, den läggs ihop med min (128GB) iPad, så nu är dessa två enheter mixade. Varför kan inte hanteringen av enheter vara konsekvent?
Hur gör jag så att den senaste enheten blir sin egen då? Som det är nu så hanterar iTunes bägge paddorna som en enhet och det kan ju inte fungera, en 16GB hopslagen med en 128GB.
Just nu fabriksåterställer jag den nyaste paddan, använd enbart till språk och nätverksinställning och inkopplad en gång i iTunes, får se om det hjälper, vilket det inte gjorde.
Kopplar in den i iTunes redan när skärmen på paddan säger "Hello" väljer att ställa in ny enhet i iTunes och efter nästa klick tar den över paddan jag har sedan tidigare, kallad "128GB iPad air". Får bara valet om jag vill återställa från "128GB iPad air" eller lägga till denna som ny enhet. Borde jag inte kunna ge den nya enheten ett eget namn så att den är en egen enhet?
Hjälp som löser detta mottages tacksamt.
Så att tre separata enheter finns i iTunes som jag tänkt mig