2013-12-24, 23:35
Medlem
Phillezs avatar
Kolla på film eller slösurfa när du ligger i sängen. Det brukar jag göra på min platta, tycker inte att det finns så mycket mer att göra som du säger.
Citera
2013-12-24, 23:39
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillez
Kolla på film eller slösurfa när du ligger i sängen. Det brukar jag göra på min platta, tycker inte att det finns så mycket mer att göra som du säger.

Visst? Det känns så trist att den bara ligger där och man har inget speciellt att göra med den. Men får väl fortsätta göra samma sak som du gör ungefär haha!
Citera
2013-12-25, 00:15
Medlem
Därför iPad är så jäkla överhypad.
Jag fick en iPad av morsan i våras, använde den en del tills jag köpte en ny mobil, sedan dess har den mest legat o skräpat.
Som du säger så gör man allt på mobilen, att kolla film etc gör jag på laptopen eller på tvn, spela kan man ju göra, men jag spelar å andra sidan inte så mycket "mobilspel"...
Citera
2013-12-25, 00:48
Medlem
trueforgoods avatar
Hade samma problem i början. Köpte en ipad i USA eftersom det var så billigt men sen låg den där hemma och skräpade i flera månader eftersom jag inte fann något direkt användningsområde.

Nu däremot använder jag den jämt. Smidig som fan för att surfa med då man slipper använda datorn och mobilskärmen är så liten, men framför allt kollar jag på film och läser på den. Just för att läsa är den suverän med tanke på formatet och iBook är grymt.
Citera
2013-12-25, 00:49
Medlem
Misantropoliss avatar
Finns nåt spel som heter "eggstra" eller något sådant. Klicka på ett ägg 1 miljon gånger tills det kläcks. Finns en risk att överraskningen inte väger upp mödan men det lär ta viss tid i anspråk!
Citera
2013-12-25, 01:14
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Därför iPad är så jäkla överhypad.
Jag fick en iPad av morsan i våras, använde den en del tills jag köpte en ny mobil, sedan dess har den mest legat o skräpat.
Som du säger så gör man allt på mobilen, att kolla film etc gör jag på laptopen eller på tvn, spela kan man ju göra, men jag spelar å andra sidan inte så mycket "mobilspel"...

Håller med dig! Gillar inte så mycket att spela på en ipad, det kan jag lika gärna göra på min telefon. Men den är ju suverän om man vill kolla film smidigt, men som sagt, det kan man göra på Laptopen eller vad som helst.
Citera
2013-12-25, 01:15
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Hade samma problem i början. Köpte en ipad i USA eftersom det var så billigt men sen låg den där hemma och skräpade i flera månader eftersom jag inte fann något direkt användningsområde.

Nu däremot använder jag den jämt. Smidig som fan för att surfa med då man slipper använda datorn och mobilskärmen är så liten, men framför allt kollar jag på film och läser på den. Just för att läsa är den suverän med tanke på formatet och iBook är grymt.

Kollar på film gör jag ju också, men jag har inte provat läsa på den än. Är det värt ? Hur får du fram böckerna där, använder du någon app eller laddar du ner böckerna eller hur gör du?
Citera
2013-12-25, 01:15
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis
Finns nåt spel som heter "eggstra" eller något sådant. Klicka på ett ägg 1 miljon gånger tills det kläcks. Finns en risk att överraskningen inte väger upp mödan men det lär ta viss tid i anspråk!

Haha! Har hört talas om det där och jag kommer inte göra det, för om det inte händer någonting speciellt när jag tryckt så många gånger så är det stor risk att jag slänger skiten åt helvete
Citera
2013-12-25, 01:52
Medlem
http://www.minabibliotek.se/131883/sa-lanar-du-e-bocker-till-iphone-eller-ipad

Här finns en guide till hur du kan låna böcker på din iPad. Tycker det fungerar hur bra som helst!

Annars som folk redan har sagt, den är stundtals ganska tråkig, och användningsområdena är väldigt lika en mobiltelefons. Fördelen är väl storleken på skärmen.
Citera
2013-12-25, 05:17
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis

Låter kanon, tack för tipset!
Citera
2013-12-25, 10:53
Medlem
Detta gör jag på min iPad.

Läser böcker
Surfar på internet
Spelar spel, man blir less på gratis-spelen efter ett tag så köp något.
Streamar film från itunes, netflix, viaplay
Lyssnar på musik
Skriver på arbeten (pages)
Programmerar i java, javascript och c#
Smsar via iMessage
Ringer via Facetime Audio
Citera
2013-12-25, 12:37
Bannlyst
Har en fråga ang dessa. Tar de minneskort. Så om jag köper 16 gb. kan jag ha in minneskort då på 16 gb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in