Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Lyckades själv till slut.
Var tvungen att fixa ett programspecifikt lösenord till iOS i mitt Google-konto och angav det istället för mitt vanliga. Vips hamnade både mina mail och kalendern där dom ska vara
En annan sak.
Går det bara att skapa händelser med jämna 5-minutersintervaller i kalendern?
Om jag t.ex. vill lägga in mina arbetstider och jag börjar 08:22 - hur gör jag då?
Tycker att Apple borde tänka mer på företag NÄR de uppdaterar kalendern. Till exempel detta gör mig frustrerad, även ifall jag inte äger/jobbar på ett företag där jag behöver använda kalendern. Men de som behöver kan jag tänka mig använder sig av en tredjepartskalender eftersom Apple är dåliga på att uppdatera vissa saker.
Jag har även tänkt på varför man inte kan välja tid då man vill bli påmind, utan det finns bara 1 dygn, 1 timme etc.
Finns många saker att klaga på, ett annat som jag bara hittade nu direkt var att man inte kan välja att en aktivetet ska vara oregelbunden, varje dag och varje vecka finns. Men ifall jag är så att min aktivitet är på tisdag och torsdag och nästa vecka är det bara onsdag, sedan är det måndag. Då måste jag alltså sitta och skriva in den flera gånger.
Tycker de ska uppdatera som man kan välja mer själv! (Detta behöver ju inte övergå till att kunna skräddarsy hela OSet utan bara vissa grejer i apparna!)
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Nu använder jag knappt kalendern, men vad jag vet så går det bara att välja jämna 5 minuter. Så du kan antingen skaffa en annan kalender-app eller så kan du göra som jag gör, jag skriver med text i titeln så står det ändå när man läser, t ex kan det stå såhär:
13.00 9.00 föreläsning i den salen, då står det ändå en tid.
Förstod inte riktigt vad du menade.
Är det bara jag som hatar att ha två kalenderappar till exempel? Speciellt när man inte kan välja att avaktivera Safari, kontakter eller kalender ifall man har hittat någon bättre från App store som man vill använda. De får allt ta och lägga ner mer krut på att de medföljande apparna tycker jag! Måste är rejält dåliga tycker jag!
Tycker att aktier ser förskräcklig ut exempelvis!