2012-09-13, 10:51
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Jag vet inte men nånting ditåt kanske...

Men allvarligt - vadå förstår inte syftet?
På vilket sätt skiljer sig syftena åt mellan en iOS-platta och en Android-platta?

Exempel på androidplatta:

http://www.youtube.com/watch?v=1Bv4JqcnIYc

Ipad3:

http://www.youtube.com/watch?v=A_s2vmClV2Y
Citera
2012-09-13, 10:52
Medlem
chilly_c_canes avatar
När jag försöker ansluta mitt gmail-konto till den medföljande mail-klienten får jag felmeddelande:
Lösenordet för imap.gmail.com-komtot är felaktigt
Vad gör jag för fel?
Jag HAR angett rätt lösenord - för det är väl samma som när jag loggar in på mitt vanliga gmail-konto?
Citera
2012-09-13, 10:54
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Exempel på androidplatta:

http://www.youtube.com/watch?v=1Bv4JqcnIYc

Ipad3:

http://www.youtube.com/watch?v=A_s2vmClV2Y

Syftet är väl fortfarande exakt detsamma med båda...?
Citera
2012-09-13, 11:38
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Syftet är väl fortfarande exakt detsamma med båda...?

Syftet är detsamma, men dina frågor tidigare pekar mer mot att du skulle vilja att den var som som en pc, vilket det inte är.

Men jag är övertygad att om ett tag kommer du älska allt med din ipad! Kommer ju en uppdatering till ios6 snart med lite nytt godis =)
Citera
2012-09-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Syftet är detsamma, men dina frågor tidigare pekar mer mot att du skulle vilja att den var som som en pc, vilket det inte är.

Men jag är övertygad att om ett tag kommer du älska allt med din ipad! Kommer ju en uppdatering till ios6 snart med lite nytt godis =)
Vill ärligt höra vad det är som ni ser fram emot till iOS 6, iOS 5 kändes som en större uppdatering med Siri, Notification Center osv. Men nu kommer Passport och annat "skit", jag gillar Apple, och det till 95%. Men börjar blir mer och mer besviken på deras "uppdatering" som egentligen inte är några uppdatering, i alla fall inte för oss i Sverige, tycker bara det går ner för oss här i vårt lilla land. (Just för att det är så litet och obetydligt för Apple)

Jag känner inte ens ett behov för en Passport-app, framför allt för att jag inte reser så ofta så att det är något som jag stör mig något fruktansvärt, men även för att det säkerligen inte kommer stödja några svenska företag/flygbolag. (Eller andra flygbolag som oftast är billiga och där jag snabbt och billigt vill ta mig från punkt A till punkt B)

Jag skulle vilja jämföra denna appen vid Mecenats app där man kan ta fram sitt kort i appen, där jag har hört flertalet gånger att Mecenat måste marknadsföra sitt kort i appen då folk bara tror att det är fake.

Upplys mig gärna med de strålande uppdateringarna! (Kommer även en bump från ett väldigt gammalt inlägg som jag skrev här som jag verkligen skulle vilja ha svar på, hoppas på det!)

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Snälla, kan du ta dig tid att skriva varför du tycker att en iPad är så mycket bättre och försöka övertala mig. Jag har själv en iPad, iPhone och en PC (Windows). Jag spelar fortfarande DotA2 exempelvis och har därför ännu (endast en tidsfråga) köpt en MacBook Air/Pro. (Lutar åt Air än så länge, dock kan det bli aktuellt om kanske 1-2 år, då får vi se hur det är)

Men som jag ser det idag så använder jag aldrig Spotify på iPaden, även ifall jag har appen. Det är så mycket skönare att ha det i telefonen, på något sätt känns det smidigare att sitta och lyssna på Spotify i iPhonen. Och skriva är något jag aldrig skulle göra på en iPad (Ifall jag hade tillgång till en stationär/bärbar dator) Jag tycker det fortfarande är för mycket pengar att punga ut 600kr för ett tangentbord till iPaden när jag vet att jag hellre sätter mig vid min stationära dator och skriver. Känns så mycket skönare.

Och vad är det som gör att du väljer iPaden framför din laptop, eller stationära dator. Jag förstår inte, nog för att den är liten och smidig, men jag tycker det är skönare att se på en 24" (ifall man nu har en sådan stor skärm..) skärm än på en liten 9.7".

(Jag är en Apple-fanboy, men har ännu inte lyckats fatta varför jag ska spara min iPad, jag kommer inte sälja den, men jag ångrar nu att jag "slängde" ut pengar på en iPad, jag har hellre lagt 4000kr på en MacBook Air, även ifall jag då skulle välja 11" före 13")

Även en fråga när jag ändå håller på, blir väl i helt fel tråd, men skit samma. Jag har Z-5500 till min stationära dator (fick med till en gammal dator, när far min köpte datorer genom jobbet), är det bara koppla in en 3.5 kabel i dem? Förstår inte riktigt var man i så fall ska koppla in, ser nu att det finns på sidan en not på ett uttag och hörlurar i andra, kanske inte är svårare än så? (Egentligen vet jag inte varför jag skulle koppla in i dem, sitter ju med dem inkopplade i datorn.)

(Har för övrigt även jag en 32GB vit iPad 3 med 3G, precis av samma anledning som föregående talare, latheten att fippla med mobilen och på grund utav batteriet)
Bump.
Senast redigerad av malkia 2012-09-13 kl. 11:53.
Citera
2012-09-13, 12:27
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
När jag försöker ansluta mitt gmail-konto till den medföljande mail-klienten får jag felmeddelande:
Lösenordet för imap.gmail.com-komtot är felaktigt
Vad gör jag för fel?
Jag HAR angett rätt lösenord - för det är väl samma som när jag loggar in på mitt vanliga gmail-konto?

Lyckades själv till slut.
Var tvungen att fixa ett programspecifikt lösenord till iOS i mitt Google-konto och angav det istället för mitt vanliga. Vips hamnade både mina mail och kalendern där dom ska vara

En annan sak.

Går det bara att skapa händelser med jämna 5-minutersintervaller i kalendern?
Om jag t.ex. vill lägga in mina arbetstider och jag börjar 08:22 - hur gör jag då?
Citera
2012-09-13, 13:08
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Var tvungen att fixa ett programspecifikt lösenord till iOS i mitt Google-konto och angav det istället för mitt vanliga. Vips hamnade både mina mail och kalendern där dom ska vara

En annan sak.

Om jag t.ex. vill lägga in mina arbetstider och jag börjar 08:22 - hur gör jag då?
Nu använder jag knappt kalendern, men vad jag vet så går det bara att välja jämna 5 minuter. Så du kan antingen skaffa en annan kalender-app eller så kan du göra som jag gör, jag skriver med text i titeln så står det ändå när man läser, t ex kan det stå såhär:
13.00 9.00 föreläsning i den salen, då står det ändå en tid.
Citera
2012-09-13, 13:09
Medlem
Citat:

En annan sak.

Tycker att Apple borde tänka mer på företag NÄR de uppdaterar kalendern. Till exempel detta gör mig frustrerad, även ifall jag inte äger/jobbar på ett företag där jag behöver använda kalendern. Men de som behöver kan jag tänka mig använder sig av en tredjepartskalender eftersom Apple är dåliga på att uppdatera vissa saker.

Jag har även tänkt på varför man inte kan välja tid då man vill bli påmind, utan det finns bara 1 dygn, 1 timme etc.

Finns många saker att klaga på, ett annat som jag bara hittade nu direkt var att man inte kan välja att en aktivetet ska vara oregelbunden, varje dag och varje vecka finns. Men ifall jag är så att min aktivitet är på tisdag och torsdag och nästa vecka är det bara onsdag, sedan är det måndag. Då måste jag alltså sitta och skriva in den flera gånger.

Tycker de ska uppdatera som man kan välja mer själv! (Detta behöver ju inte övergå till att kunna skräddarsy hela OSet utan bara vissa grejer i apparna!)

Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Nu använder jag knappt kalendern, men vad jag vet så går det bara att välja jämna 5 minuter. Så du kan antingen skaffa en annan kalender-app eller så kan du göra som jag gör, jag skriver med text i titeln så står det ändå när man läser, t ex kan det stå såhär:
13.00 9.00 föreläsning i den salen, då står det ändå en tid.
Förstod inte riktigt vad du menade.

Är det bara jag som hatar att ha två kalenderappar till exempel? Speciellt när man inte kan välja att avaktivera Safari, kontakter eller kalender ifall man har hittat någon bättre från App store som man vill använda. De får allt ta och lägga ner mer krut på att de medföljande apparna tycker jag! Måste är rejält dåliga tycker jag!

Tycker att aktier ser förskräcklig ut exempelvis!
Senast redigerad av malkia 2012-09-13 kl. 13:12.
Citera
2012-09-13, 14:22
Bannlyst
19; onde kommer iOS6 ut, om någon skulle råka bry sig.
Citera
2012-09-13, 18:10
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Skall beställa en iPad på Apple Store. Får 350 kr att lägga på appar, vilka skall man köpa? Hade tänkt Pages men resterande 275 kr?
Citera
2012-09-13, 18:29
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
19; onde kommer iOS6 ut, om någon skulle råka bry sig.

Var det den de skulle integrera Siri i?
Citera
2012-09-13, 18:39
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Var det den de skulle integrera Siri i?

Japp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera