2013-12-28, 16:46
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Har läst olika överallt! Så hur är det nu?

Om man t.ex. har 3 piller E,
* Bäst att ta alla på en gång och kötta på, eller
* Space:a ut de och ta typ ett piller var annan/tredje timme (ska på 40h rave, får se hur länge jag orkar...)

du kan inte vara påverkad i 40h av MDMA.. glöm det..
Citera
2013-12-28, 17:16
Medlem
alla snackar om att det är farligt o blanda ecstasy o amfetamin. är det egentligen inte bättre att göra det än att sikta in sig på långa vansinnesrus av bara ecstasy i 8h+? (som kommer att kräva påfyllning ett antal gånger). den gången jag fyllde på ecstasy under en hel kväll blev jag rejält fucked efter 8 timmar med brainzaps o fan o hans moster
Citera
2013-12-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
menar ju utlöser, hur annars "påverkas" dopamin?

Dopamin påverkas inte, vi påverkas av dopamin.
Dopamin har samma kemiska struktur alltid, desto mer som utlöses desto mer påverkas vi av det. Jag förstår precis hur du menar jag tänkte bara vara en besserwisser.

Citat:
Ursprungligen postat av elcid
alla snackar om att det är farligt o blanda ecstasy o amfetamin. är det egentligen inte bättre att göra det än att sikta in sig på långa vansinnesrus av bara ecstasy i 8h+? (som kommer att kräva påfyllning ett antal gånger). den gången jag fyllde på ecstasy under en hel kväll blev jag rejält fucked efter 8 timmar med brainzaps o fan o hans moster

Det är inte vitaminer för hjärnan direkt, men att du kommer få några permanenta besvär efter det tror jag inte. Om du känner att du vill göra det så kör på och eftersom det antagligen inte kommer bli till en vana där du gör det helg efter helg så gör det ingen större skillnad.
Citera
2013-12-29, 01:33
Medlem
Hej!

Planerar att inta denna härliga substans på nyår Saken är att jag aldrig tagit MDMA under ett fest tillfälle (är bjuden till en feeet villa där det sägs komma runt 100 pers) utan enbart vid hemmakvällar med dem närmsta polarna.

Tror ni det kommer gå bra ändå? Vore segt att skippa alkoholen helt, men tänkte förkröka tidigt och sen inte dricka på ett par timmar för att slutligen droppa runt 11-12

Kristallerna är dock 3 månader gamla (då jag tyvärr alltid har för vana att vänta så länge mellan gångerna) men har förvarat dem inlindade i papper i en mörk kartong. Borde väl rimligtvis fortfarande ge effekt?

Tacksam för alla svar!

//Linus
Citera
2013-12-29, 03:26
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diefastplease
Hej!

Planerar att inta denna härliga substans på nyår Saken är att jag aldrig tagit MDMA under ett fest tillfälle (är bjuden till en feeet villa där det sägs komma runt 100 pers) utan enbart vid hemmakvällar med dem närmsta polarna.

Tror ni det kommer gå bra ändå? Vore segt att skippa alkoholen helt, men tänkte förkröka tidigt och sen inte dricka på ett par timmar för att slutligen droppa runt 11-12

Kristallerna är dock 3 månader gamla (då jag tyvärr alltid har för vana att vänta så länge mellan gångerna) men har förvarat dem inlindade i papper i en mörk kartong. Borde väl rimligtvis fortfarande ge effekt?

Tacksam för alla svar!

//Linus
Alkohol är verkligen inte att rekommendera. Det dämpar ruset och gör så att du glömmer allting. Verkligen inte värt det.

Att kristallerna legat i tre månader borde inte vara något problem.
Citera
2013-12-29, 11:24
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Hej!

Tacksam för alla svar!

//Linus
Undvik att bli full, då detta precis som AngelusDiaboli skriver endast försämrar ruset. Att ta ett par öl före eller under ruset gör däremot varken till eller från - det är just fyllan du vill undvika.

MDMA är en otroligt stabil molekyl. Du kan lagra dina kristaller i år efter år utan någon märkbar potensförsämring.
Citera
2013-12-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elcid
Helt rätt, MDMA är mycket mer toxiskt än amfetamin. Både för knopp och kropp.

Så bättre för kroppen (eller ja mindre dåligt) att ta en dos MDMA och sedan tjack, istället för att knapra piller hela kvällen för att nå "magin" igen. Det första alternativet fungerar dessutom tusen gånger bättre när det kommer till ruskvalitet.
Citera
2013-12-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Alkohol är verkligen inte att rekommendera. Det dämpar ruset och gör så att du glömmer allting. Verkligen inte värt det.
Beror på, en lagom fylla kan göra en vild och galen i partymode redan innan man tagit MDMAet, då blir man extra vild när det väl slår. Men det är olika ifrån person till person.

På rent MDMA finns ofta risken att man sitter nervöst i ett hörn tills det kickat och sedan gungar runt lite och kramas, är man full så blir man mer vild och party så att säga.

Själv föredrar jag MDMA med benso innan, det lägger till lite extra tid på slutet av ruset när man annars skulle kraschat. Plus att man då bara behöver dricka lite för att bli ett partymonster.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-12-29 kl. 15:11.
Citera
2013-12-29, 17:39
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Hej!

Tacksam för alla svar!

//Linus
Glöm inte att gå runt och sippa ur en ölburk fylld med vatten - alkohol är ju världens säkraste alibi.
Citera
2013-12-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli

Att kristallerna legat i tre månader borde inte vara något problem.

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Undvik att bli full, då detta precis som AngelusDiaboli skriver endast försämrar ruset. Att ta ett par öl före eller under ruset gör däremot varken till eller från - det är just fyllan du vill undvika.

MDMA är en otroligt stabil molekyl. Du kan lagra dina kristaller i år efter år utan någon märkbar potensförsämring.

Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Glöm inte att gå runt och sippa ur en ölburk fylld med vatten - alkohol är ju världens säkraste alibi.

Tack för alla svar!

Alltså har bestämt mig för att hinka 5-6 bärs runt 6-tiden för att komma igång lite och för att inte komma till festen helt nykter. Sedan dricker jag enbart vatten i några timmar för att slutligen droppa kristallerna runt 12 snåret

Återigen tack!
Citera
2013-12-29, 18:52
Medlem
davvos avatar
Citat:
Tack för alla svar!

Alltså har bestämt mig för att hinka 5-6 bärs runt 6-tiden för att komma igång lite och för att inte komma till festen helt nykter. Sedan dricker jag enbart vatten i några timmar för att slutligen droppa kristallerna runt 12 snåret

Återigen tack!

NICE! Fan det där lät fett NIIIICE!
Citera
2013-12-29, 21:07
Medlem
Citat:
Tack för alla svar!

Återigen tack!

Droppa så att du peakar under tolvslaget så du kan krama alla vänner medan fyrverkerierna bränner av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in