2013-12-28, 15:58
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Men var i ligger det korkade? Har han fel i huvudfrågan? Det är ju faktiskt egentligen den som bör ligga i fokus och inte enstaka lösryckta kommentarer.

Vad är huvudfrågan? Att kvinnor och män inte är fysiskt jämlika? Var för ger sig Z in i diskussionen, herr fotboll är populärare för att de är bättre fysiskt anpassade, vilket alla vet.
Citera
2013-12-28, 15:59
Medlem
Jerringpriset 2013 – åtta kandidater som går vidare (i bokstavsordning):

Henrik Stenson, golf
Innebandylandslaget, herr
Johan Olsson, längdskidor
Maja Reichard, simning (handikappidrott)
Petter Öström, kanot
Sarah Sjöström, simning
Tre Kronor, ishockey
Zlatan Ibrahimovic, fotboll

Inget damlandslag i fotboll eller någon damfotbollsspelar för den delen.. men Zlatan var med för 5-6'e gången i ordningen, bara en liten funderare.
Citera
2013-12-28, 16:04
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Men det är ju precis det som är grejjen, klart det är olika nivå på dam och herrfotboll. Det han har sagt är ju helt sant, och varför ska damen ha en bil för att Svensson fick det? En cykel är ju mycket rimligare om man ser till popularitet och ekonomi mellan dam och herr...

Hur menar du? Menade du att tre kronor skulle mangla fotbollslandslaget i fotboll eller i ishockey? Du är korkad på en annan nivå...

Du förstår fortfarande inte, tyvärr har jag inga kritor... Hockeyspelare är bättre fysiskt byggda än fotbollspelare. När Z och övriga spelare ligger och gråter när en metrosexuell kille tittat snett på dem kan man jämföra med Peter Forsberg som spelade en halv period med brusten mjälte. Därför anser jag inte Z är man nog att uttala sig om fysiska skillnader.
Citera
2013-12-28, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Tiotals? Det var någon som undrade vad som sagts. Går fö att jämföra svensk medias hantering av Zlatans uttalande med fransk medias hantering av Blancs ord... Han är Frankrikes ex landslagstränare och nuvarande tränare för landets största klubb. Det har inte blivit en så stor grejj i Fransk media som det hade blivit här. Komiskt om Hamren uttalat sig så på en presskonferens.

Men Z är ju sveriges största fotbollsauktoritär, Hamren och SvFF skulle villigt slicka vägen från Paris upp till Stockholm. Att han även verkar ha fått ngn typ av personligt medcoachroll tillsammans med Hamren går inte att ta miste på. Z är svensk fotboll, alla är så superkåta på att få sola sig lite i hans glans så att ingen skulle våga säga något negativt om han.
Hamren framstår mer som en galen Z supporter när han får stå och hoppa och dela äran i TV sändning. Förresten var det inte ett tag då landslaget spelade bättre utan Z.
Fotboll är ett lagspel som inte ska handla om en enda person, det brukar inte bli så bra då.
Senast redigerad av pe11e 2013-12-28 kl. 16:13.
Citera
2013-12-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Du förstår fortfarande inte, tyvärr har jag inga kritor... Hockeyspelare är bättre fysiskt byggda än fotbollspelare. När Z och övriga spelare ligger och gråter när en metrosexuell kille tittat snett på dem kan man jämföra med Peter Forsberg som spelade en halv period med brusten mjälte. Därför anser jag inte Z är man nog att uttala sig om fysiska skillnader.

Jag förstår verkligen inte nej, och jag vet inte vilken tråd du tror att du skriver i just nu...
Citera
2013-12-28, 16:15
Bannlyst
Citat:
Zlatans försvarstal: Cykeln var ett skämt

Zlatan Ibrahimovic-intervjun på juldagen skapade starka reaktioner.
Nu förklarar han sig.
32-åringen menar att kritiken var riktad mot media - inte damlandslaget.
– Cykeln var ett skämt, om än dåligt, säger Zlatan i sin app.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article18092017.ab
Trist att Ibra gör en pudel...
Citera
2013-12-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippu
Trist att Ibra gör en pudel...

Ja, trodde aldrig att han skulle vika ner sig, pinsamt
Citera
2013-12-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Tar det som ett hot. Personligen tycker jag det är lågt att hålla på att hota folk över internet som en simpel Jugoslav...men men.

Haha ganska långsökt att lyckas få det till ett hot... men det verkar vara din grej. Nog med OT nu.
Citera
2013-12-28, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, trodde aldrig att han skulle vika ner sig, pinsamt

Alla förstod ju att han sa det skämtsamt, inga konstigheter m.a.o. Men faktumet kvarstår.

Han måste bara vara extra tydlig mot de lättkränkta, uttalandet kan liknas vid en klapp på huvudet där Zlatan fortsätter att le.
Citera
2013-12-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
PK-monstret Sverige är hungrigt och Zlatan vore god nog att offras. Han är trots allt bara en symbol för männens favoritsport som de flesta icke-intresserade associerar med huliganism, öldrickande och machobeteende. Han hyllades därför att han i egenskap av nysvensk och världens främsta idrottsman var en nagel i ögat på de som gillar blont och blåögt, men nu är nog den tiden förbi. Han kommer aldrig göra en pudel och varför skulle han ens?

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiibraaaaaaaaaaaaa!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Han är jugge, han kommer inte göra en pudel.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan

Nu kan de inte göra det mot Zlatan, vilket är uppfriskande. Han lär inte göra en pudel, som alla andra gör, bara för att åsiktsmaffian inom media angriper honom.

Därför är jag jätteglad, att en man som Zlatan, någon de inte kan röra, sätter genustramsarna på plats. Och han gör det för att försvara sin lagkamrat. Hedersvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Combot

Han är så rik och berömd, att jag tror inte han kommer göra en pudel.
Och eftersom han har invandrarbakgrund så kommer han billigare undan
än om exempelvis Kim Källström skulle säga något i samma stil.

Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
och Z skulle aldrig i helvete göra en pudel och be om ursäkt eller nått sånt. Han sitter nog hemma i sin fåtölj nu o flinar åt all uppståndelse medans han lirar fotboll på xbox.

Har han ens gjort en pudel?
Citera
2013-12-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Någonsin menar du?
Citera
2013-12-28, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari

Nä? Det blir inte per automatik ett "försvar" bara för att AB skriver att det är ett "försvar" Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in