2013-12-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Varför gör det tiotals inlägg om det här då?

Tiotals? Det var någon som undrade vad som sagts. Går fö att jämföra svensk medias hantering av Zlatans uttalande med fransk medias hantering av Blancs ord... Han är Frankrikes ex landslagstränare och nuvarande tränare för landets största klubb. Det har inte blivit en så stor grejj i Fransk media som det hade blivit här. Komiskt om Hamren uttalat sig så på en presskonferens.
Citera
2013-12-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Fast, det exempel du tar upp som propaganda finns det INGEN feminist i hela världen som håller med om. Att påstå annat är lögn.

Se gärna programmet Hjernevask så får du se på ett och annat.
Citera
2013-12-28, 15:36
Medlem
Stigmata01s avatar
Ganska korkat uttalande från Z. Jag ser dam och herr fotboll som två olika divisioner när det gäller fysiskt spel. Hade varit intressant om man slängt in 11 st Tre kronor spelare mot 11 st SVFF spelare och dra en fotbollsmatch, tror inte Z hade varit lika kaxig på plan då. Ganska lätt att springa runt och va stöddig mot metrosexuella fotbollsspelare, helt annan sak att springa runt och vara stöddig mot 110 kg`s skogshuggare utan tänder.
Citera
2013-12-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Ganska korkat uttalande från Z. Jag ser dam och herr fotboll som två olika divisioner när det gäller fysiskt spel. Hade varit intressant om man slängt in 11 st Tre kronor spelare mot 11 st SVFF spelare och dra en fotbollsmatch, tror inte Z hade varit lika kaxig på plan då. Ganska lätt att springa runt och va stöddig mot metrosexuella fotbollsspelare, helt annan sak att springa runt och vara stöddig mot 110 kg`s skogshuggare utan tänder.

Skevast hittills.
Citera
2013-12-28, 15:39
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Skevast hittills.

Utveckla gärna isf att skriva oneliner...

Edit.. min poäng är att jämföra herr och dam fotboll är som att jämföra fotboll och hockey, helt olika sporter.
Senast redigerad av Stigmata01 2013-12-28 kl. 15:42.
Citera
2013-12-28, 15:40
Medlem
Citat:
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2525689/PSG-boss-Laurent-Blanc-embroiled-sexism-row-asking-female-journalist-You-know-4-3-3-means-dont-you.h tml
Tackar! Vet du om hon har skrivit om incidenten också?
Citera
2013-12-28, 15:43
Medlem
Citat:
Utveckla gärna isf att skriva oneliner...

Men vad har det med hans uttalanden att göra? Om man har tre kronor mot 11 proffsboxare så blir det också fysisk skillnad... Skitsamma Orkar inte
Citera
2013-12-28, 15:46
Bannlyst
Saxat från AB, fånarna är inte värd onödiga missklick.

Citat:
Zlatans försvar: Cykeln var ett skämt
Zlatan Ibrahimovic, 32, förklarar den uppmärksammade intervjun på juldagen.
Han menar att han inte ”snackat skit om damlandslaget” och att kritiken var mot media.
”Cykeln var ett skämt, om än dåligt”, skriver Zlatan i sin app.

Längre version följer.

Det är ingen ursäkt, för den som inte förstår det. Det är mer en klapp på huvudet.
Senast redigerad av Snajsan 2013-12-28 kl. 15:51.
Citera
2013-12-28, 15:49
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Men vad har det med hans uttalanden att göra? Om man har tre kronor mot 11 proffsboxare så blir det också fysisk skillnad... Skitsamma Orkar inte

Klart du inte orkar... Min poäng var, vilket du givetvis inte förstår, är att herr och dam fotboll har två helt olika fysika förutsättningar. Därför är det korkat att gå ut i media och snacka skit om det andra könet, lika korkat som att gå ut i media och säga att herr och damfotboll är likställd. Däremot tror jag Tre Kronor skulle kunna ge boxare en match på plan, så jämförelsen är korkad.
Citera
2013-12-28, 15:51
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Men var i ligger det korkade? Har han fel i huvudfrågan? Det är ju faktiskt egentligen den som bör ligga i fokus och inte enstaka lösryckta kommentarer.
Citera
2013-12-28, 15:53
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Klart du inte orkar... Min poäng var, vilket du givetvis inte förstår, är att herr och dam fotboll har två helt olika fysika förutsättningar. Därför är det korkat att gå ut i media och snacka skit om det andra könet, lika korkat som att gå ut i media och säga att herr och damfotboll är likställd. Däremot tror jag Tre Kronor skulle kunna ge boxare en match på plan, så jämförelsen är korkad.
Backa bandet, vilken skit har någon talat om damfotboll? Man har endast konstaterat att där är en skillnad och inte bör jämföras? Att den jämförs står ju de för som anser att en bil ska ges till damerna med av rättviseskäl? De rättviseskälen bör ju dessutom diskuteras.
Citera
2013-12-28, 15:54
Medlem
Citat:

Men det är ju precis det som är grejjen, klart det är olika nivå på dam och herrfotboll. Det han har sagt är ju helt sant, och varför ska damen ha en bil för att Svensson fick det? En cykel är ju mycket rimligare om man ser till popularitet och ekonomi mellan dam och herr...

Hur menar du? Menade du att tre kronor skulle mangla fotbollslandslaget i fotboll eller i ishockey? Du är korkad på en annan nivå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in