2013-12-28, 16:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Har han ens gjort en pudel?

Nej, han säger att cykeln va ett skämt och att man ska läsa vad han sagt i tidigare artikel.
Han menar att han inte snackat skit om damfotbollen vilket han inte heller gjorde.
Så några pudlar blev det inte mer än att förklara för dom som inte fattat att cykeln va ett skämt.

Han har rätt i sak anser jag. Det har inget med kvinnoförnedring eller har med andra kvinnoidrotter att göra som en del fått för sig. Så Sundhage denna oerhört kvinnliga fägring och co kan vara lugna.
Citera
2013-12-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Kanske är det så. Men det tar inte bort ansvaret från Zlatan. Det är ett klumpigt uttalande imo, även om han har rätt i sak.
Har Zlatan ansvar för vad Expressen och Aftonbladet publicerar helt plötsligt?
Citera
2013-12-28, 16:57
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Nä? Det blir inte per automatik ett "försvar" bara för att AB skriver att det är ett "försvar" Ok?
Han bara förtydligar för de lässvaga
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jämställdhetsdebatt har en grund i vilken genussyn du har ja och därför är hans kvinnosyn i allra högsta grad aktuell i denna tråd. I korthet, respekterar du inte kvinnor som jämbördiga är inte sannolikheten stor att du anser att damfotboll är så mycket att hänga i granen, oavsett deras prestation, därför är det du som snackar strunt. Däremot är inte deras äktenskap och samliv och hans sambo relevanta i denna tråd.

Jag är kvinna så jag respekterar mer än vad du tror. Däremot kan jag skilja på äpplen och päron.
Jämbördiga blir aldrig damer och herrar då det gäller fotbollsspel. Det fattar en idiot.
Du tycker det är strunt för att du inte har förmågan att tolka vad han egentligen säger.

Jo, relevansen för deras äktenskap drog du upp i och med ditt tjafs om kvinnosyn. Däremot har hans mor inte med saken att göra.
Citera
Medlem
Combots avatar
Herrfotbollen är odiskutabelt bättre än damernas.

Men jag tycker faktiskt att han borde föregå med bättre exempel ändå.
Det finns väldigt många små tjejer där ute på idrottsklubbar som ser
upp till Zlatan.

Säkert jättekul för dem att höra skämtet om en cykel till damernas bästa presterare...
Det var bara korkat av Zlatan.
Citera
2013-12-28, 17:00
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Herrfotbollen är odiskutabelt bättre än damernas.

Men jag tycker faktiskt att han borde föregå med bättre exempel ändå.
Det finns väldigt många små tjejer där ute på idrottsklubbar som ser
upp till Zlatan.

Säkert jättekul för dem att höra skämtet om en cykel till damernas bästa presterare...
Det var bara korkat av Zlatan.

Småtjejer vet och bryr sig inte om denna genushysteri. De spelar så länge de tycker det är skoj.
Citera
2013-12-28, 17:02
Medlem
-DaRude-s avatar
Man kan inte jämföra damfotboll med herrfotboll, eller ens kvinnliga och manliga spelare. Det är helt olika dimensioner!! Det är ju skrattretande att jämföra Zlatan med Lotta Schelin och jag tror inget annat land skulle få för sig att integrera de olika könen i sportsammanhang på det här sättet...

En damspelare i världsklass, som gör många mål och som glänser på planen (vilka är de kriterier som behöver uppfyllas för att rankas som bäst i damfotbollen) är fortfarande betydligt sämre än en medioker manlig fotbollsspelare i en medelsvår division, och då är jag extremt generös med tanke på att det finns många pojkspelare som inte ens hunnit bli byxmyndiga än som skulle krossa damlandslaget flera gånger om i numerärt underläge. Jag fattar verkligen inte varför folk tar illa upp när de dessutom vet att Zlatan har rätt.

Jag har bara hört att det är opassande, fel och dumt, men ingen som faktiskt förnekar att han har rätt. Finns det någon som på allvar menar att Zlatan har fel??
Citera
2013-12-28, 17:05
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Småtjejer vet och bryr sig inte om denna genushysteri. De spelar så länge de tycker det är skoj.

Jo, men de som är 10-12 år bygger upp mycket kring Zlatan också.
Inte kul att deras hjälte skämtar om en cykel. En 12 åring förstår
att det är nedvärderande.
Citera
2013-12-28, 17:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Jo, men de som är 10-12 år bygger upp mycket kring Zlatan också.
Inte kul att deras hjälte skämtar om en cykel. En 12 åring förstår
att det är nedvärderande.

Fast hans autograf på en cykel kanske blir mer värd än en bil som blir värdelös eftersom den skulle beskattas. Anders Svensson tackade nej till bilen då det uppdagades. Det är ju därför debatten har dykt upp för den här jäkla bilen. Det är ju Svenska fotbollsförbundets fel inget annat.
Citera
2013-12-28, 17:13
Medlem
Combots avatar
Nu har Zlatan gjort en halv pudel, kan läsas i aftonhoran.
Citera
2013-12-28, 17:30
Medlem
Guitarsmokes avatar
Där ser man. Från DN:

”De senaste dagarna har det förts diskussioner om min intervju i Expressen. Jag vill gärna förtydliga att min kritik var och är riktad mot media och hur saker och ting vinklas. Damfotbollen har min fulla respekt och de har levererat fantastiska resultat. Jag har inte på något sätt snackat skit om damlandslaget. Om någon påstår något, vänligen läs intervjun i sin helhet.”

”Jag tycker däremot att Anders Svensson har blivit orättvist behandlad i media och det är det mitt uttalande bygger på. Cykeln var ett skämt, om än dåligt, mellan mig och journalisten och jag utgick ifrån att han förstod att det var ett skämt. I tryck blev det inte riktigt lika kul. Det var inte min mening att trampa någon på tårna.”
Citera
2013-12-28, 17:34
Bannlyst
Jag får en känsla av att journalisten ifråga triggade igång detta. Att den folkkäre Zlatan hade dessa åsikter om kvinnor hade jag anat sedan länge, han ger intrycket av att vara väldigt macho och egotrippad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in