2013-12-25, 15:20
Medlem
Nido6s avatar
Bara i Sverige..
Jag tror att det som definierar oss "rasister" och Zlatan också för den delen, är att vi har en obändig instinkt att se saker för vad dom verkligen är istället för vad någon annan önskar att dom var.

Detta är inget jag säger ofta, men blatten är rätt skön ändå.
Citera
2013-12-25, 15:21
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Håller verkligen med! Hur kan man på blodigt allvar diskutera lek med boll när man kan debattera seriösa ämnen?

Jag borde kanske påpeka att jag kallar BÅDE dam- och herrfotboll för "lek med boll"
Citera
2013-12-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Vad är det som är så illa i hans uttalande? Zlatan ÄR mycket, mycket, mycket bättre än Lotta Schelin.

Det är väl så självklart att man måste anta att journalisten skojade till det eller är allvarligt skadad i huvudet.

Eller så vill hon trycka på Zlatans knappar för att få något att skriva om och skapa en debatt som får folk att vilja tycka till. Det är något som alla vågar tycka något om för det är ju en helt meningslös fråga om Zlatan eller Schelin är bättre.

Det är mer intressant varför folk blir arga för? Varför blir man ens upprörd över att någon jämför en elefant med en myra för? Varför? Varför blir man upprörd för det?

Sen att myran har samma rätt att gå på sina ben som elefanten gör ju frågan ännu mindre intressant. Varför diskutera varför myror inte skulle få gå på sina ben bara för att elefanter har större ben för?
Citera
2013-12-25, 15:23
Medlem
Guitarsmokes avatar
Ser att några feminister skriver på twitter att Zlatans uttalande var både oskyldigt, lite kul och rent av "busigt". Helt otroligt att skillnaden mellan en kvinnofientlig näthatare och en käck kille med glimten i ögat kan vara så obefintlig men samtidigt så milsvid.
Citera
Medlem
Bongobobs avatar
[quote=ToZon|46739855]Vilken kortslutning för etablissemanget när en av världens bästa fotbollsspelare i princip provoceras av media om denna bil och dam/herr fotboll mm.

Sådant här kan bara bli i PK sverige.. skulle aldrig gett den minsta rubrik i Spanien, Frankrike, England eller Tyskland. Man skulle inte ens ställt en sådan provocerande fråga att jämföra honom med en kvinnlig fotbollsspelare i samma land, aldrig.

Too late, nyheten om hans uttalande har redan spridit sig till andra länder.
Citera
Medlem
Jag har läst nästan alla inlägg i den här tråden.

En sak jag inte sett något om är följande:
Zlatan är tillsammans med, och har flera barn ihop med, Helena Seger.
Helena Seger är syster till Caroline Seger, damlandslagsspelare (hon är rentav lagkapten i damlandslaget).

Man undrar ju hur Helena och Caroline ser på Zlatans uttalanden..?

Vad gäller sakfrågan så är herrarna självklart bättre, och konkurrensen är större och hårdare. Men jag gillar även damfotboll och tycker man ska jämföra damer med damer och inte med herrar. De fysiska förutsättningarna är helt enkelt olika - killarna är starkare, snabbare och större. Redan i 16-17-årsåldern börjar killar överträffa "färdigvuxna" kvinnor i det avseendet.
Det är likadant inom de flesta idrotter, inkl den rätt haussade damhandbollen. Det är även så att Magda, Anja, Kalla osv inte skulle ha en chans på herrnivå.
Citera
2013-12-25, 15:24
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
"De kan få en cykel med min autograf så blir det bra."

Ja herre min gud, det ska bli intressant hur pk-generalerna ska lyckas undervisa Zlatan i korrekt genustänk. De får väl börja med att åka till Paris och boka en tid.
Citera
2013-12-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Carlsson
Vad hade förbundet kunnat ge henne som inte var en bil utan att få samma debatt? En cykel?

Den dagen kvinnor spelar en underhållande fotboll på en nivå att de drar in sina egna pengar kan vi börja snacka. Kolla damer inom golf eller tennis, de drar publik och får publicitet, priser och sponsorer. Eliten skulle inte vinna emot sina motsvarande manliga kollegor men de får publicitet och vinstpengar för att det är underhållande. Damfotboll är inte roligare eller mer inkomstbringande än herrarnas division 4 fotboll och de som spelar där får inte heller några bilar av förbundet.

Att damerna jämförs med männen beror på att media och såna som du menar att de ska värderas lika. Varför? De är inte lika, de är inte ens i närheten av lika varandra.

Men är du dum i huvudet.

De ger inte Zlatan en bil för att de gillar hur han spelar fotboll. De ger honom en bil för att det är bra reklam för dem själva.

Tycker tillräckligt många att de är elaka för att de inte ger Schelin en bil så får de dålig reklam. Gissa vad de gör då?

Och journalister hittar något att skapa debatt om och många diskuterar. De får klick på sina tidningar och sålda tidningar och media pratar om det. Hur spännande som helst. Eller?
Citera
2013-12-25, 15:26
Medlem
RonnyKålmans avatar
Alltså seriöst, vart är det här landet påväg nånstans?!

Varför är det bara i Sverige som feministerna/flatorna har så starkt fäste och är så jävla aggressiva och på hugget. Samtidigt har så mycket makt???? Kan nån kunnig person snälla svara på frågan! Det är fan inte så i Finland eller Danmark eller Tyskland för den delen, inte ens i England. För att inte prata om sydeuropeiska länderna.

Hur fan kommer det sig jag är nyfiken??!!
Citera
2013-12-25, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

Helena Seger är syster till Caroline Seger, damlandslagsspelare (hon är rentav lagkapten i damlandslaget).

Vad gäller sakfrågan så är herrarna självklart bättre, och konkurrensen är större och hårdare. Men jag gillar även damfotboll och tycker man ska jämföra damer med damer och inte med herrar. De fysiska förutsättningarna är helt enkelt olika - killarna är starkare, snabbare och större. Redan i 16-17-årsåldern börjar killar överträffa "färdigvuxna" kvinnor i det avseendet.
Det är likadant inom de flesta idrotter, inkl den rätt haussade damhandbollen. Det är även så att Magda, Anja, Kalla osv inte skulle ha en chans på herrnivå.

zlatan är blatte, således har han pli på sin kvinna så hon inte vågar gnälla, till skillnad från random svennebanan.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Ser att några feminister skriver på twitter att Zlatans uttalande var både oskyldigt, lite kul och rent av "busigt". Helt otroligt att skillnaden mellan en kvinnofientlig näthatare och en käck kille med glimten i ögat kan vara så obefintlig men samtidigt så milsvid.

Zlatan är rik, framgångsrik och ger en image av att vara rebell. En viss sorts kvinnor, och det finns många av dem, skulle förlåta honom vad han än sa.

Hmm.. Tills han en dag bedrog dem personligen, då skulle de tycka han var ett kräk och tjejen han bedrog dem med skulle de avsky för evigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

Tur att julen är över.

Zlatan pratar en massa och får en massa media och folk får en massa att prata om. Alla är nöjda.

Till och med de som är arga är nöjda för då får de vara arga. Varför är man arg för att någon frågar Zlatan en massa konstiga frågor. Skrattar så julskinkan hoppar nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in