2013-12-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Så du ser inte att det ger konstiga signaler när Svenska Fotnollsförbundet ger en bil till den som gjort flest landskamper trots att det finns såna som gjort flera.

Utan du tänker mer på att män borde hållas borta från vägarna och att Svenska Fotbollsförbundet borde ge priser till såna som spelat för andra länders landslag. Ja ja.

Ja exakt! Jag tror att det kan bli en bra feminist och anti-rasist av dig!

Håll utkik efter de "konstiga signalerna" de finns där ute överallt. Exempelvis om en man skjuter en fotboll hårdare och med större precision än en kvinna kan göra. Gå då genast ut till den mannen och tala honom till rätta. Säg som det är: "Du sänder ut konstiga signaler!", säg sedan att han borde skämmas, och bör ta bussen hem!
Citera
2013-12-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Ja exakt! Jag tror att det kan bli en bra feminist och anti-rasist av dig!

Håll utkik efter de "konstiga signalerna" de finns där ute överallt. Exempelvis om en man skjuter en fotboll hårdare och med större precision än en kvinna kan göra. Gå då genast ut till den mannen och tala honom till rätta. Säg som det är: "Du sänder ut konstiga signaler!", säg sedan att han borde skämmas, och bör ta bussen hem!
Eh, varför skulle jag lägga mig i hur hårt en man skjuter en fotboll och bry mig om vilket färdmedel han tar för att komma hem?

Hur tänker du nu egentligen?
Citera
2013-12-26, 15:52
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongobob
Zlatan gjorde självmål, kommer bli roligt att se framtida pk. För en man med stort ego så är det svårt att finna någon kändis som verkar mer obekväm och osäker inför kamrorna.

Nejdå, de flesta verkar hålla med honom. Inget självmål således. Media kommer inte att sätta åt honom, de är beroende av Zlatan, medan han skiter i dem. Just därför är detta så roligt, normalt sätt hade Aftonbladets Frändén och Wegerup tiltat ur totalt över ett sådant här uttalande, nu måste de av ekonomiska skäl hålla tyst. Stor humor!
Citera
2013-12-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, det är intressant att han utsätts för hets nu. Hade uttalandet kommit från någon nyligen importerad kongoneger som hade råkat lyckas inom fotboll, så hade det knappast blivit någon twitterstorm bland PK-politruker och hysteriska fruntimmer. Är det för att han inte anses vara 'tillräckligt blatte', eller är det just p.g.a. att mångkulturförespråkarna har så ofta använt honom som någon form av falskt argument för den svenska asylpolitiken (för ingen intelligent person förstår vad Zlatan har att göra med om man ska ta in 20000 flyktingar eller om det ska vara 2000000 obildade personer utan asylskäl från Tredje världen årligen, men den offentliga svenska samhällsdebatten är nu en gång för alla så fördummad att det inte längre spelar någon roll vad politrukerna häver ur sig), som de blir så ilskna?

I förbigående var det jag skrev om att jag inte är intresserad av fotboll inte helt sant, då jag har faktiskt uppskattat s.k. robotfotboll mellan nya robotprototyper. De skapades förvisso inte för just fotbollsändamål, men det var kul att se den allra nyaste tekniken och under de kommande 15 åren har de flesta kommit ut på marknaden. Det skulle även vara intressant att få se robotar som är skapade direkt för fotboll spela mot varandra. De skulle gärna få ändra reglerna lite så det kan bli våldsammare och öka teknikmöjligheterna, då spelarna inte kommer att vara bundna till en och samma fysiska begränsningar som mänskliga spelare.

Tyvärr lär väl inte Sverige kunna delta i en sådan sport, då landet är det intellektuellt mest eftersatta landet bland alla mer välbärgade industriländer och fortsätter att fördummas dag för varje dag som går, vilket mediakampanjen kring t.ex. Zlatans uttalande så tydligt visar.

Ja, att det just är Zlatan är synnerligen intressant. Detta eftersom han, som du påpekar fungerar som en symbol för det mångkulturella Sverige och många debatter på t.ex. svt har på allvar haft Zlatan som ett tungt vägande argument i massinvandringsfrågan. "Alla kan inte bli fotbollsproffs" har väll Jimmie Åkesson sagt har jag för mig.

Så vad kommer liksom att hända nu? Lider PK-Sverige i nuläget av ett akut tomrum då dess företrädare av misstag dribblat bort sin allra viktigaste symbol och vem ska i så fall fylla detta tomrum? Soran Ismail har utan tvekan en mer påtaglig pk-gullegris-aura än Zlatan som är för rik, lyckad och snygg, men Soran med sin järnrörsfobi känns lite ute vid det här laget.

Jag gissar dock på att pk-Sverige rasar ett tag, men sedan kommer de att låtsas som inget har hänt, medan de under ytan desperat letar efter en ersättare till Zlatan.

Off Topic: Robotfotboll låter fett mycket roligare än vanlig fotboll.
Citera
2013-12-26, 15:55
Medlem
Btw.

Det har aldrig existerat någon "jämställdhetsdebatt," det är en grupp politiskt korrekta personer som håller varandra om ryggen, inget mer. Det finns inte någon s.k "debatt."
Citera
2013-12-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte03
Kan man inte köra en match mellan herrarna och damerna.. så kan man jämföra sen om vilka som är bäst?

Damlandslaget har mött ett pojklag och det gick inte så bra... AIKs 17-åringar spelade en match mot svenska damlandslaget för något år sedan. AIK var så överlägset att laget blev tvunget att spela med en man mindre. Trots det vann AIK-kidsen den halvleken med 4-0.
Senast redigerad av Tomteboda 2013-12-26 kl. 16:01.
Citera
2013-12-26, 15:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Och detta löser vi genom en match mellan Herrlandslaget och Damlandslaget, laget som vinner får mest.
Det är rättvist.

Det är nu ni har chansen att visa att ni är värda lika mycket eller ännu mer än herrarna.
Herrar mot Damer.

Fixa fram matchen.

Det blir garanterat årets match.
Du får det att låta som att det är damerna som inte skulle vara intresserade av en sådan match, jag kan lova dig att det hade varit precis tvärt om. Varför i hela friden skulle spelarna i herrarnas landslag lägga ner tid, resa och ansträngning på att ta sig till en match mot damlandslaget?

Det är ju dessutom det Zlatan säger, han är inte ett smack intresserad av damfotboll eller att bli jämförd med densamma. Att han skulle snöra på sig skorna bara för att göra 10-15 mål i en landskamp mot damlandslaget... Inte en chans.
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Fetmarkeringen låter falsk. Vänligen härled och bevisa.

Så snart man inte tolererar någonting, så är det per definition intolerans. Man ger sig själv tolkningsföreträde i fråga om vad som är intolerans, och sedan förtrycker man alla oliktänkare. Solklar, klassisk intolerans enligt Frankfurtskolans ideal.
Jag vill inte dra tråden OT, men läs detta: http://larspsyll.wordpress.com/2011/06/19/om-att-inte-tolerera-intolerans/ så förstår du vad jag menar.
Senast redigerad av johnny_vicious 2013-12-26 kl. 16:02.
Citera
2013-12-26, 15:59
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Ja precis, man lever inte riktigt i den verkliga världen om man tror att man alltid ska kunna vräka hur sig precis det man vill utan att det blir konsekvenser.

Fast Zlatan säger ju vad han vill och det får inga konsekvenser. Han är helt enkelt för viktig för media och kan därför inte kosherslaktas, han står över pk-maffian. Och han lever i samma värld som du och jag.
Citera
2013-12-26, 16:06
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Det Dr.Necessitas pekar på är ert beteende, där ni inte tillåter att något negativt sägs om damfotboll,(men aldrig reagerar om liknande saker sägs om andra manliga spelare) visar er egna syn på damfotboll verkligen är.

Eh jo, det är intolerant att inte tolera intolerans.
Att du och några till hävdar motsatsen är bara ert sätt att ursäkta inför er själva varför ni lägger en sån massa energi på att bekämpa andra människors rätt att uttrycka sina tankar och att leva som de själva vill.
Jag vet inte vilka du menar när du skriver "ni" för jag kan åtminstone inte känna igen mig själv i åsikterna som jag misstänker att du försöker tillskriva mig. Du är dessutom ute och cyklar gällande toleransdiskussionen och borde sätta dig in i paradoxen kring intolerans. Är du intolerant när du försvarar din rätt att säga vad du vill mot någon som vill begränsa din yttrandefrihet?
Citera
2013-12-26, 16:11
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Jag gissar dock på att pk-Sverige rasar ett tag, men sedan kommer de att låtsas som inget har hänt, medan de under ytan desperat letar efter en ersättare till Zlatan.
Abeba Aregawi kanske? Visserligen är hon öppet homofobisk, men är åtminstone svart och kan inte ens prata svenska, en perfekt symbol för det nya Sverige alltså. SVT Sport valde att ha henne i lucka 24 i sin julkalender. Det bästa sparar man till sist.. God Jul, svenska folk!
http://www.svt.se/sport/lucka-24

Sundhage uttalar sig om Zlatan:
http://www.svt.se/sport/fotboll/sundhage-trakigt-och-ledsamt
Citera
2013-12-26, 16:19
Medlem
Combots avatar
Egentligen blir kvinnorna inte sura över det Zlatan säger i sak.
Herrfotbollen är ju snabbare och bättre och starkare än damfotbollen.

Nej, de blir sura för att han pratar som en självsäker man. En man som
inte blivit mentalt kastrerad... än. Vi får väl se om Zlatan gör en pudel
eller ej.

Han är så rik och berömd, att jag tror inte han kommer göra en pudel.
Och eftersom han har invandrarbakgrund så kommer han billigare undan
än om exempelvis Kim Källström skulle säga något i samma stil.
Citera
2013-12-26, 16:20
Medlem
Löpsedlar för att Zlatan inte ville jämföra damprestation med en herrprestation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här