Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Såvitt jag minns har ingen av de aktuella delinkventerna talat om någon minskning av avsmältnngstakten, tvärtom har det talats om en dödsspiral där sannolikt datum för isens försvinnande passerat eller kommer att göra det de närmaste åren.
Har knappast sett någon som uttryckt att man anser det sannolikt med en total avsmältning redan nu, hur det ser ut i mitten av århundradet får vi se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Den korrekta proceduren för handhavande av kriminella kan beskrivas med stegen Anhåll, Häkta, Döm. När det inte handlar om de grövsta brotten sker tyvärr en del avsteg från detta. Såvitt jag förstår får man även i USA ett strafföreläggande för den här typen av vänsterkriminalitet, detta har samma rättsverkan som en dom i domstol.
Gripa, anhålla.......skall det vara, i det här fallet iaf. Vad jag kan se har Hansen inte heller fått något strafföreläggande, han greps och släpptes efter någon timme, och han har så vitt jag vet inte heller ljugit om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Ja, jag håller med dig. När det gäller gore finns det ju så mycket skit att det vore konstigt om någon försökte "bättra på". Det är förmodligen ett slarvfel.
Kanske det, men det visar att man tjänar på att vara lite kritisk mot vad man läser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Att bo nära havet är både en risk och en möjlighet. Om en stormflod är 2 eller 2.1 m räknat från någon godtycklig punkt i historien gör ingen större skillnad annat än i undantagsfall. Vi har ju redan kunnat se att inte är något problem för nationer iom att påståendena om olika ö-natoner inte visat sig stämma.
Här är lite läsning om mätningar av reell havshöjning, mätt på ett tillförlitligt sätt.
http://stevengoddard.wordpress.com/2013/12/25/average-sea-level-rise-rate-is-0-9-mmyear/
En del av skillnaden kan förklaras med att dessa siffror inte är justerade för GIA, det är alltså den havshöjning som faktiskt kommer att upplevas som mäts. IPCC:s spådomar är alla rikligt "justerade" för GIA. så även om de skulle stämma så är den upplevda effekten vid alla kustlinjer betydligt mindre.
Vi har knappast sett den fulla effekten, oavsett takt, så att säga att inget kommer att hända låter orimligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Jo, från ordförandeposten vill jag minnas. Vad som är värre för honom är att efterfrågan på domedagsprofetior verkar avta så mycket att det nog bara är en tidsfråga innan Potsdamisnstitutet läggs ner.
Nej knappast sparken. Man förefaller ha fyraårs perioder för styrelsen innan ny väljs, ingen ordförande har (ensam) suttit på posten två perioder på raken, han var ensam ordförande förra perioden, delad ordförande nu, talar inte direkt för tappat förtroende.