Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Återigen, fram med dessa data. Det kan j u också vara passande att du förtydligar varifrån du fått dina 97% ifrån och varför detta skulle vara intressant för klimatfrågan.
Tvärsäkerhet är AGW-kyrkans signum och det är du som gör bort dig genom att inte svara på de frågor som ställs med anledning av dina inlägg. vi vill veta var klimatflyktingarna kommer ifrån, hur du ser på molnfeedback mm. Om jag får tid skall jag göra en sammanställning av allt du inte svarat på för jag förstår att det kan vara svårt att hålla ordning på en så osammanhängande argumentation som din.
Nej, så är det inte! Detta har jag och andra förklarat flera gånger. Det är obegripligt att du fortsätter hävda att AGW-förespråkarna påstår något med tvärsäkerhet. Det är ju rentav ohederligt!
Du påstår att du läser IPCCs rapporter, och i så fall MÅSTE du vara medveten om att man skriver om vad som är sannolikt snarare än att de fastställer otvivelaktiga sanningar. De är väldigt noga med att poängtera t ex vad som är mätdata och vad som är slutsatser och rimligheten i dessa.
Förstår du verkligen inte detta? Är det verkligen möjligt att missa detta som genomsyrar klimatforskningen, när man är så pass insatt som du?
Eftersom detta har diskuterats både fram- och baklänges här, och eftersom dina svar sällan är tydliga, så tänker jag ta mig friheten att besvara frågan åt dig:
Du ljuger, du behöver lögner för att kunna kritisera IPCC.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
AGW i betydelsen att koldioxid absorberar IR har jag alltid trott på eftersom jag till skillnad från dig har en naturvetenskaplig utbildning. Din "value added"-version som du inte riktigt förklarat är dock osannolik för alla som kan tänka och har någon form av naturvetenskaplig utbildning.
Otur för dig så har jag naturvetenskaplig utbildning och framförallt har jag i mitt arbete lärt mig skillnaden mellan tro och vetande, skillnaden mellan fakta och värderingar, att resonera logiskt och vara tydlig i resonemangen, så att andra förstår och kan värdera mina påståenden utifrån deras erfarenhet och kunskapsområde.
Det är väl också därför jag märker att du återigen försöker dribbla bort var du skrev tidigare. Det var antagligen en miss av dig att erkänna att AGW är högst sannolik, du satte rentav värdet 10. AGW är alltså säkert, enligt dig och enligt skalan jag angav. Jag hade väl kanske satt 9,5 själv.
Jag påstår alltså inte att jag VET att AGW existerar, men det gjorde du. Till min och säkert andras stora förvåning.
Och nu måste du reparera skadan genom att skriva att AGW är något annat än det är!
Skämmes, tamejfan!
AGW betyder "Antropogen global warming", den globala uppvärmningen orsakas av mänskliga aktiviteter. Och ingenting annat.
Sedan vete tusan vad du menar med din sista mening?! Vadå value-added? Vad är det mer du försöker dölja?