2013-12-25, 18:05
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Otur för dig så har jag naturvetenskaplig utbildning och framförallt har jag i mitt arbete lärt mig skillnaden mellan tro och vetande, skillnaden mellan fakta och värderingar, att resonera logiskt och vara tydlig i resonemangen, så att andra förstår och kan värdera mina påståenden utifrån deras erfarenhet och kunskapsområde.

F.o.m. nu, är du mitt Favorittroll. *pyss*
Citera
2013-12-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Såvitt jag minns har ingen av de aktuella delinkventerna talat om någon minskning av avsmältnngstakten, tvärtom har det talats om en dödsspiral där sannolikt datum för isens försvinnande passerat eller kommer att göra det de närmaste åren.

Har knappast sett någon som uttryckt att man anser det sannolikt med en total avsmältning redan nu, hur det ser ut i mitten av århundradet får vi se.

Citat:
Den korrekta proceduren för handhavande av kriminella kan beskrivas med stegen Anhåll, Häkta, Döm. När det inte handlar om de grövsta brotten sker tyvärr en del avsteg från detta. Såvitt jag förstår får man även i USA ett strafföreläggande för den här typen av vänsterkriminalitet, detta har samma rättsverkan som en dom i domstol.

Gripa, anhålla.......skall det vara, i det här fallet iaf. Vad jag kan se har Hansen inte heller fått något strafföreläggande, han greps och släpptes efter någon timme, och han har så vitt jag vet inte heller ljugit om det.

Citat:
Ja, jag håller med dig. När det gäller gore finns det ju så mycket skit att det vore konstigt om någon försökte "bättra på". Det är förmodligen ett slarvfel.

Kanske det, men det visar att man tjänar på att vara lite kritisk mot vad man läser.

Citat:
Att bo nära havet är både en risk och en möjlighet. Om en stormflod är 2 eller 2.1 m räknat från någon godtycklig punkt i historien gör ingen större skillnad annat än i undantagsfall. Vi har ju redan kunnat se att inte är något problem för nationer iom att påståendena om olika ö-natoner inte visat sig stämma.

Här är lite läsning om mätningar av reell havshöjning, mätt på ett tillförlitligt sätt.
http://stevengoddard.wordpress.com/2013/12/25/average-sea-level-rise-rate-is-0-9-mmyear/

En del av skillnaden kan förklaras med att dessa siffror inte är justerade för GIA, det är alltså den havshöjning som faktiskt kommer att upplevas som mäts. IPCC:s spådomar är alla rikligt "justerade" för GIA. så även om de skulle stämma så är den upplevda effekten vid alla kustlinjer betydligt mindre.

Vi har knappast sett den fulla effekten, oavsett takt, så att säga att inget kommer att hända låter orimligt.

Citat:
Jo, från ordförandeposten vill jag minnas. Vad som är värre för honom är att efterfrågan på domedagsprofetior verkar avta så mycket att det nog bara är en tidsfråga innan Potsdamisnstitutet läggs ner.

Nej knappast sparken. Man förefaller ha fyraårs perioder för styrelsen innan ny väljs, ingen ordförande har (ensam) suttit på posten två perioder på raken, han var ensam ordförande förra perioden, delad ordförande nu, talar inte direkt för tappat förtroende.
Citera
2013-12-25, 19:41
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:

Otur för dig så har jag naturvetenskaplig utbildning och framförallt har jag i mitt arbete lärt mig skillnaden mellan tro och vetande, skillnaden mellan fakta och värderingar, att resonera logiskt och vara tydlig i resonemangen, så att andra förstår och kan värdera mina påståenden utifrån deras erfarenhet och kunskapsområde.

Det är stor humor!
En obehaglig tanke slog mig dock, det är väl inte så illa att du är skollärare?

Åter till allvaret, det anses vara god debattstil att besvara de frågor som ställs med anledning av ens inlägg, något du helt har försummat, även denna gång.

Vi är inte klara med frågan om klimatflyktingar, vänligen förtydliga vad du menade med ditt inlägg om detta, var finns de? vilka områden är obeboeliga?

När du har svarat på detta skall jag bemöta dina nya påfund.

PS. Det skulle inte skada om du studerar Elorins debattstil, hen lyckas ju betydligt bättre än vad du gör. DS:
Citera
2013-12-26, 11:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Det är stor humor!
En obehaglig tanke slog mig dock, det är väl inte så illa att du är skollärare?

Åter till allvaret, det anses vara god debattstil att besvara de frågor som ställs med anledning av ens inlägg, något du helt har försummat, även denna gång.

Vi är inte klara med frågan om klimatflyktingar, vänligen förtydliga vad du menade med ditt inlägg om detta, var finns de? vilka områden är obeboeliga?

När du har svarat på detta skall jag bemöta dina nya påfund.

PS. Det skulle inte skada om du studerar Elorins debattstil, hen lyckas ju betydligt bättre än vad du gör. DS:
Om du vill ha fortsatt diskussion får du svara på det väsentliga i mitt inlägg. Men för att göra det lite enklare för dig kan du svara på frågan:

-Varför påstår du ideligen att klimatforskningen och IPCC gör tvärsäkra utsagor, fast du vet att det inte stämmer?

Du skrev att du är säker på AGW, Antropogen global uppvärmning. Dina försök att dribbla bort det sedan funkade inte. Kanske var det ditt undermedvetna som släppte fram en sanning. Och nu vill du hellre prata om klimatflyktingar. Det är inte lätt att diskutera med någon som ändrar fokus hela tiden. Suck.

Hur som helst så gläder det mig, som sagt, att vi är överens om att våra CO2-utsläpp påverkar klimatet.
Citera
2013-12-26, 14:22
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Om du vill ha fortsatt diskussion får du svara på det väsentliga i mitt inlägg.

Det finns ytterst sällan något väsentligt i dina inlägg. skall du inte ta och erkänna att du hittade på det där med klimatflyktingar så skall jag besvara dina inlägg. Jag ser nämligen ingen anledning till att bara jag skall svara på frågor.
Citera
2013-12-26, 16:04
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det finns ytterst sällan något väsentligt i dina inlägg. skall du inte ta och erkänna att du hittade på det där med klimatflyktingar så skall jag besvara dina inlägg. Jag ser nämligen ingen anledning till att bara jag skall svara på frågor.
Det är lite svårt att förstå ditt plötsliga intresse för folk som drabbas av klimatförändringarna, det har ju varit obefintligt förut, så du behöver nog förklara dig lite.

Annars är jag helt nöjd med att du erkänner AGW nu, den karamellen räcker länge!
Citera
2013-12-26, 16:31
Medlem
Klimatflyktings avatar
Humanlifes ofullbordade verk:

1. Var finns klimatflyktingarna?
2. Vilka platser har blivit obeboeliga pga global uppvärmning?
3. Kan du påvisa att TRF-problemen är irrelevanta för havsnivåmätning med GRACE?
4. Varför är GRACE-data bättre än nivåmätare?
5. När kommer Kiribati att hamna under vattenytan?
6. Kommer havsnivåhöjningen att vara 2 m år 2100?
7. Har det skett en statistiskt signifikant höjning av lufttemperaturen de senaste 15 åren?
8. Kan man mäta temperaturen i haven tillräckligt exakt för att säga att den av IPCC predikterade, men uteblivna uppvärmningen av atmosfären har värmt upp haven?
9. Är molnfeedback negativ eller positiv?
10. Anser IPCC att molnfeedback är negativ eller positiv?

Det finns säkert fler frågor du har underlåtit att svara på, men du kan ju börja med dessa.
Citera
2013-12-26, 16:38
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Det är lite svårt att förstå ditt plötsliga intresse för folk som drabbas av klimatförändringarna, det har ju varit obefintligt förut, så du behöver nog förklara dig lite.

framförallt är jag intresserad av vilka de är. Är det möjligen hobbitarna i Fylke?
SVARA NU PÅ FRÅGORNA, FÖR F-N!

Citat:
Annars är jag helt nöjd med att du erkänner AGW nu, den karamellen räcker länge!

Likt ett utvecklingsstört barn som hittat en torkad hundskit gläder du dig åt det i sammanhanget meningslösa faktumet att du har upptäckt att jag är fullt medveten om att koldioxid absorberar IR.

Är det dåligt minne, eller bristande läsförståelse som gör att du gläds åt detta faktum nu?
Citera
2013-12-26, 23:56
Medlem
Klimatflyktings avatar
AGW-fail, igen!

För ett tag sedan var det en hop AGW-troende som satt fast i Nordvästpassagen, nu sitter en ny laddning aktivetenskapsmän och journalister fast i den antarktiska sommarisen:
http://wattsupwiththat.com/2013/12/26/so-much-ice-in-antarctica-that-a-research-vessel-gets-stuck-in-summer/#more-99920

Det sägs att tron kan försätta berg, men uppenbarligen kan den inte smälta is. Havsisen i Antarktis är sedan länge 2 SD större än normalt.

Bättre och bättre dag för dag!
Citera
2013-12-27, 00:43
Medlem
Klimatflyktings avatar
En av de vanliga misstänkta har utmärkt sig igen. Peter Gleick som lurade till sig dokument från en privat stiftelse och troligen förfalskade ett av dem för att ha något läsvärt att sprida försöker nu sprida vanföreställningen att isen i arktis kommer att vara borta 2020. I enlighet med hans vanliga M.O. sker det i form av ett fingerat dokument, denna gången ett postdaterat brev till jultomten.

Aktivetenskapsmannen Gleick betraktas, otroligt nog, av många AGW-troende som en seriös och ärlig person, trots att han ljuger som en häst travar. Det skulle därför vara intressant att veta om Elorin instämmer i detta. Då har vi ju hittat en "seriös vetenskapsman" som går emot IPCC:s bedömning av isen i Arktis.

http://www.thepiratescove.us/2013/12/20/warmist-peter-gleick-offers-up-a-christmas-climate-hysteria-letter-to-his-grandkids/
Citera
2013-12-27, 08:06
Medlem
Citat:
En av de vanliga misstänkta har utmärkt sig igen. Peter Gleick som lurade till sig dokument från en privat stiftelse och troligen förfalskade ett av dem för att ha något läsvärt att sprida försöker nu sprida vanföreställningen att isen i arktis kommer att vara borta 2020. I enlighet med hans vanliga M.O. sker det i form av ett fingerat dokument, denna gången ett postdaterat brev till jultomten.

Aktivetenskapsmannen Gleick betraktas, otroligt nog, av många AGW-troende som en seriös och ärlig person, trots att han ljuger som en häst travar. Det skulle därför vara intressant att veta om Elorin instämmer i detta. Då har vi ju hittat en "seriös vetenskapsman" som går emot IPCC:s bedömning av isen i Arktis.

http://www.thepiratescove.us/2013/12/20/warmist-peter-gleick-offers-up-a-christmas-climate-hysteria-letter-to-his-grandkids/

Någon typ av kåseri i en icke vetenskaplig tidskrift känns kanske inte som ett "tvärsäkert" uttalande.
Senast redigerad av Elorin 2013-12-27 kl. 08:35.
Citera
2013-12-27, 15:50
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Någon typ av kåseri i en icke vetenskaplig tidskrift känns kanske inte som ett "tvärsäkert" uttalande.

Så det är alltså OK att ha en seriös vetenskaplig uppfattning samtidigt som man torgför fria fantasier till allmänheten?

Just för ordningen, har Gleick en seriös vetenskaplig uppfattning i denna fråga?

tillägg: Anser du att Gleick i ljuset av sitt agerande är en seriös vetenskapsman och kanske rentav en förebild i etiskt avseende?
Senast redigerad av Klimatflykting 2013-12-27 kl. 15:52. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in